
Stjuarti nisu imali snimak sa čela Maksovog bolida
Luis Hamilton je dobio Maksa Ferstapena u Brazilu. Preticanje Britanca je bilo čisto i deluje da nema ništa da se zameri što se tiče incidenata na ovoj trci, ali to neće misliti u Mercedesu. Naime oni su bili veoma ljuti zbog incidenta u 48. krugu i da Luis nije dobio trku o tome bi se još više govorilo.
U tom 48. krugu je Maks Ferstapen na čudan način odbranio prvu poziciju u trenutku kada ga je napao Luis Hamilton. Zatvorio je prolaz aktuelnom šampionu i obojica su izašli sa staze u tom trenutku. I iz Red Bula i iz Mercedesa su odmah lobirali kod FIA, a presuda je bila u korist Ferstapena, prenosi Sport Klub.
Iz Red Bula su Majklu Maziju rekli da se radi o tome da treba pustiti vozače da se trkaju, dok se Mercedes pitao kako to da nema istrage kada je jedan vozač, misleći na Maksa naravno, izašao sa staze i tako stekao prednost.
Ipak ono što je veći problem je da stjuarti nisu imali snimak sa čela Ferstapenog bolida. Tako su odluku da ne prave istragu doneli gledajući snimak sa zadnje Maksove kamere, snimak sa kamera sa staze, i snimak iz helikoptera.
„Možda je snimak sa kamere sa čela bolida ključan deo dokaza. Nismo dobili snimak ali smo ga tražili. Pogledaćemo snimak. Netačno je da nismo dosledni u odlukama. Više puta sam rekao mora da se sve sagleda u incidentu i da se sagleda njegov kontekst. Ne zaboravimo i najvažniji princip da ih pustimo da se trkaju. Uz to ćemo incident gledati sa svih uglova i uz filozofiju koju smo usvojili„, rekao je direktor trke Majkl Mazi.
Inače za ovakav incident se ranije dobijalo pet sekundi kazne.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: Reuters / Amanda Perobelli
Volf ljut: Trebalo je da kazne Maksa, smešno je
Šef Mercedesa Toto Volf bio je ljut zbog odluka koje je direkcija trke donosila u Brazilu, istakavši da je njegov tim 'primio više udaraca u lice'.
Hamilton je bio diskvalifikovan u kvalifikacijama, pa je sprint trku počeo sa začelja, ali je uspeo da dođe do pete pozicije. Zbog zamene motora, kažnjen je i popmeranjem pet mesta unazad, pa je u nedelju startovao kao 10. Ipak, britanski vozač je fantastično vozio i u Brazilu je došao do 101. pobede u karijeri.
Trku je obeležio i incident između Hamiltona i Ferstapena u 48. krugu, kada je Britanac pokušao da pretekne Holanđanina, posle čega su obojica izletela sa staze. Dirkecija trke odlučila je da ne sprovodi istragu.
„Primili smo mnogo, mnogo udaraca u lice tokom ovog vikenda odlukama koje su mogle da idu i protiv nas i u našu korist. Ljut sam zbog toga. Braniću svoj tim, svoje vozače. Uvek sam nastojao da diplomatski pregovaramo o svim stvarima, ali to se završilo danas“, rekao je Volf.
„Tokom celog vikenda donošene su odluke protiv nas. Bili smo diskvalifikovani zbog problema sa zadnjim krilom, koje nismo mogli ni da pogledamo. A onda smo videli da Red Bul tri puta vrši prepravke na zadnjem krilu i to u ’Park Fermeu’, bez posledica. Sve je dostiglo vrhunac odlukom tokom trke… Mislim, kakva je ono bila odbrana Maksa. To je bilo preko granice, morao je da bude kažnjen bar sa pet sekundi. I Maks je to verovatno znao. Smešno je“.
Prvi čovek Mercedesa nije želeo da bude prestrog prema stjuartima.
„Ne želim ništa da zahtevam od direkcije trke. Oni ionako imaju težak život. Kakvu god odluku da donesu, neko neće biti zadovoljan. Ne bih voleo da sam na njhovom mestu“.
Tri trke do kraja sezone Ferstapen ima 14 bodova više od Hamiltona. Najbrži karavan sveta voziće se narednog vikenda u Kataru.
Izvor: Sportklub.rs
Horner: Kazna za šta?
Maks Ferstapen nije prezao ni od čega u duelu protiv Luisa Hamiltona na Velikoj nagradi Brazila. U 48. krugu je u odbrani svoje pozicije otišao toliko široko da su i on i Luis napustili stazu. I Red Bul i Mercedes su kontaktirali direktora trke Majkla Mazija, a na kraju je doneta odluka da nema istrage.
Inače stjuarti su rekli i da nisu dobili snimak sa Ferstapenove čeone kamere što će učiniti da u Mercedesu budu još više ljuti. Ipak će uteha biti činjenica da je Hamilton dobio trku pa se ne diže ogromna prašina.
„Kazna za šta? Nikakvu prednost nije stekao, nije bilo dodira, tako da… Mislim da je to bilo samo jako trkanje između njih dvojice. Stjuarti su dobro odlučili. Pričali smo mnogo puta o tome i o mentalitetu da ih pustimo da se trkaju„, rekao je šef Red Bula Kristijan Horner.
„Želite da vidite ove momke kako se jako trkaju. Znate da će Maks uvek da se trka jako, Luis isto tako. To su dva momka koji se bore za titulu svetskog prvaka tako da će biti to jako trkanje. Mislim da je bilo sve kako treba, nije bilo kontakta i oni su se ponovo vratili i nastavili borbu„.
Sledeća trka u Fomruli 1 je u Kataru narednog vikenda, a Maks Ferstapen ima 14 bodova prednosti u odnosu na Luisa Hamiltona. Red Bul u konkurenciji konstruktora vodi ispred Mercedesa sa 11 bodova viška.
Izvor: Sportklub.rs
Alonso: Kao da igramo košarku, a Mercedes gađa veći koš
Dvostruki svetski šampion Fernando Alonso nada se da će nova pravila u Formuli 1 okončati dominaciju Mercedesa.
Vozač Mercedesa Luis Hamilton u nedelju je trijumfovao u trci za Veliku nagradu Brazila, iako je startovao sa 10. pozicije.
„Bio sam iznenađen. Svi smo bili iznenađeni što je jedan vozač uspeo da toliko popravi plasman i pobedi. Hamilton je bio superioran“, rekao je Španac.
„To nije ništa novo u Formuli 1. Mercedes je osvojio sedam titula na ovaj način. Mi, ostali timovi, moramo da uhvatimo priključak, da unapredimo vozila. Red Bul je uradio odličan posao ove godine i vodi u šampionatu, ali Mercedes je pokazao da neće odustati“.
Alonso je situaciju u ‘najbržem karavanu na svetu’ slikovito predstavio.
„Kao da igramo košarku, ali su koševi drugačiji. Mercedes ubacuje loptu u veći koš, a mi ostali u manji. U takvoj situaciji, mi uvek gubimo. A svi smo profesionalni vozači, posvećeni ovom sportu, treningu, svi rizikujemo naše živote, ali svakog vikenda zaostajemo krug. I idemo u Katar znajući da će biti tako. Verujem da će s novim pravilima sve biti fer“.
Izvor: Sportklub.rs