home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
44. Dakar rally

Ovaj naslov odnosi se isključivo na motocikliste, jer zaista, fantastično hrabri i maksimalno kvalitetni profesionalci na dva točka ne dopuštaju ni najboljim poznavaocima moto sporta da sa sigurnošću imenuju pobednika.

Ima rivalstva i u preostalim kategorijama, ali, baš drastično manje u odnosu na ono što svake godine priredjuju motociklisti.

Oni koji duže prate Dakar reli odavno su razumeli odnose snaga u tom najvećem svetskom maratonu na točkovima.

44. Dakar rally

Vodeću grupu sačinjavaju najprofesionalnije i najbogatije ekipe, kao što su KTM, HONDA, JAMAHA, HUSKVARNA, GASGAS…

Reč je o pravim gigantima koji već po završteku svakog maratona počinju sa pripremama sledećeg. Tačno se zna koji će vozači ostati u timu, ko će napustiti ekipu i ko će ih zameniti. Transferi su kao u i u drugim sportovima, a testiranja se pažljivo planiraju i sprovode po već ustaljenom planu. Niko van tih profi timova nema ama baš nikakve šanse kada su vrhunski plasmani u pitanju…

Šefovi timova pred sobom imaju kompletne spiskove najboljih motociklista sveta i znaju sve o njima, koliko imaju godina, kakve su gradje, koje su rezultate postigli, kakve su im sportske biografije.

Ogromna pažnja se posvećuje samim agregatima, jer je reč o tehničkom sportu. Maksimalna pažnja se vodi o inžinjerima i mehaničarima, o odabiru rezervnih delova i svakako o propisanim pravilima.

Kada se sve to ima u vidu, onda je sasvim jasno da ni imućniji privatni timovi nemaju velikih izgleda u konkurenciji sa profesionalcima, a amateri se mogu nadati samo stizanjem na cilj, što naravno predstavlja veliki uspeh.

Deseta etapa 44. Dakara bila je dugačka 759 kilometara i imala je specijalni brzinski ispit na kojem se meri vreme, od 375 kilometara.

Danas je tu razdaljinu najbrže savladao Australijanac Tobi Prajs, na motoru „ktm, ali odlični Prajs zauzima tek 5. mesto u generalnom poretku….i čini se da je svestan da do pobede teško može stići. Prajs, kao i ostala bratija, imao je u svojoj karijeri mnoštvo padova i u preostale dve etape daće sve od sebe….. ipak,on vrlo dobro zna da će svi u vrhu rizikovati i juriti punim gasom…medjutim teško je poverovati da će vodeći Francuz Van Beveren, sa „jamahom“, drugoplasirani u generalnom Britanac Sanderlend, sa „gasgasom“ (+ 5.59 minuta),  treći, Čileanac Kintanila, sa „hondom“ (+ 6.15 minuta), i četvrti Austrijanac Walkner, sa „ktm“ (+ 8.24) imati velike pehove, i greške u navigaciji. Medju četvoricom pomenutih sudbina će odlučiti pobednika 44. Dakar relija.

Gabor Sagmajster je 10. specijal završio na 111. mestu….u generalnom je na 109. poziciji.

Medju automobilistima su trijumfovali vozači električnog „audija“, Peterhansel i Sajnc, ali to im je slaba uteha jer su na ovom reliju zaista podbacili. Onaj koji je pokazao pravu reli mudrost, zove se Naser Al Atija. U generalnom sada ima prednost od 32.4 minuta, u odnosu na Loeba, dok je treći Al Rajhi, koji za liderom zaostaje 55.48 minuta.

Tojota se bliži još jednom velikom uspehu. Visoke plasmane na Dakaru je najavila još 2012. kada je treće mesto zauzeo Južnoafrikanac Žiniel de Vilier, već naredne godine se de Vilier popeo na drugo mesto, potom su usledili novi podijumu – ukupno 7, a 2019. je stigla prva pobeda i veliki trijumf Nasera Al Atije….

Teškaši su i ove godine oduševili u Saudijskoj Arabiji. Kamaz iza sebe ima 18 pobeda i predstavlja pravi krem najmoćnijih mašina. Rusi su prvu pobedu izvojevali još 1996. kada je u Africi slavio danas vremešni Viktor Moskovski. Mnogo toga se od tog vremena promenilo. Dakar je 2009. preseljen u Južnu Ameriku, a kada je reč o konstruktorskim inovacijama „kamaza“ onda je to priča za neki dobar roman. Kamaz je postao institucija i dokaz o istinskoj snazi najveće zemlje na svetu. Današnji „kamazi 43509“ kojim upravljaju 4 tročlana tima ima zapreminu od 13 litara, i težinu od 9,5 tona, menjač sa 16 brzina, doboš kočnice, pogon na svim točkovima, kamion je dugačak 7320 mm…visok 3230 mm., obrtni moment je 2700, poseduje rezervoar za dizel gorivo od 1000 litara a  turbo agregat ima 830 KS. Reč je o pravom čudu tehnike, pa takav „kamaz“ kao od šale razvija i više od 160 km/h. U svim kategorijama dolazi do incidenata i teških prevrtanja, a tako je i u klasi kamiona…..Pronadjite na internetu video prikaze sa peščanih dina……i biće vam svima jasno o kakvoj opasnosti se radi…..i kako zastrašujuće deluje kada se kamion propne i prevrne.

44. Dakar rally

U samom finišu 44. Dakar relija, Dimitri Sotnikov sa svoja dva druga ima lepu prednost, a sasvim je sigurno da će podijum ovog izdanja Dakara biti u plavoj boji, jer se iza Sotnikova nalaze Nikolaev, Šibalob i Karginov….. i već sada je jasno da će KAMAZ predstaviti četiri svoja kamiona u vrhu generalnog poretka.

Djordje Djenić - Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 685



Komentari