home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Loeb Monte Carlo 2022

Pobeda neverovatnog šampiona, Francuza Sebastiena Loeba i njegove suvozačice, Izabel Galmiš, na 90. Reliju Monte Karlo, „brzinom zvuka“ je obišla ceo svet…..mnogi….možda i svi….ipak su malo više verovali u mladost i ogromno znanje Sebastiena Ožiea. Dogodile se nešto drugo….. spoj pravog tehničkog dostignuća „M-Sport ford pume hibrid Rally 1“ i svakako neprocenjivo iskustvo popularnog „Kralja Loeba“ i njegov stil (pobedio je na 6 brzinskih ispita na Monte Karlu 2022, Ožie  na 5)……pokazali su ko je BROJ JEDAN.

Kada su Loeba upitali za komentar o njegovoj 50. godišnjoj suvozačici, Francuskinji Izabel Galmiš inače profesorki matematike (možemo samo zamisliti kakve će ovacije doživeti kod kuće i na časovima) ….“M-sje“ iz Alzasa je odgovorio:

“Učinila je to jako dobro. Samo jednom ili dva puta je malo kasnila, ali to je bilo sasvim malo. Ovaj auto je stvarno težak za suvozača, letimo u etapama i Izabel je imala puno toga da učini… Bila je u savršenom ritmu i veoma dobro razume kako  treba da radi pravi reli kopilot. Imala je puno stvari da proveri i sve je to uradila  dobro. Izabel Galmiš ima puno iskustva u francuskom prvenstvu, ali u WRC-u morate još mnogo toga dodatnog naučiti. Odradila je izvrstan posao.“

Kada su glavnog organizatora u timu M-Sport Ford, Ričarda Milenera, upitali kako se Loeb uklopio u celu ekipu….kratko je rekao: „Tražio je samo da u servisnom boksu bude i aparat za kafu espreso“.

Ono što je ipak važnije od pobeda na brzincima i pri atraktivnim prolascima kroz krivine, tiče se bezbednosti vozača i rešenjima koja su sprovedena zarad očuvanja života i sprečavanja teških povreda prilikom izletanja, prevrtanja, udaraca….koja su toliko česta, gledajući i WRC i nacionalna reli takmičenja širom sveta.

RELI nažalost zbog toga nosi epitet NAJOPASNIJI…jer u toj disciplini nema peščanih sigurnosnih zona kao u Formuli 1, ili u Moto GP.

Briga oko bezbednosti reli posada, u novim i jačim HIBRIDNIM vozilima Svetskog šampionata, znatno je smanjena posle srećnog ishoda zaista velikog izletanja sa staze, francuskog vozača, 25. godišnjeg Adriana Formoa, u „M-Sport fordu hibrid Rally 1“.

Kao što se može videti na skici, reli vozila RALLY 1, dodate su zaštitne šipke za posadu. Dve iza vozača i suvozača i još dve pored njih, sa dve horizontalne cevi, kako bi bolje blokirale eventualne bočne udare.

WRC 2022

Primećen je još jedan vrlo važan detalj, a odnosi se na karbonsku kutiju u kojoj se nalazi električni paket koji podržava 1.6 turbo motor od 380 konjskih snaga. Kada je posada slupanog „M-Sport ford pume“ napustila kokpit, ZELENA SVETLA na vetrobranskom staklu i na prozorima iza posade (gde su postavljena prezimena i zastave vezane za nacionalnost pilota i navigatora) …ta ZELENA SVETLA su sijala….što znači da se automobil može dodirivati i da je pristup posadi bezbedan. Uz crvena svetla ili izostanak svetala u navedenim tačkama, zabranjeno ih je dirati jer to ukazuje na kvar sistema.

Po završetku 90. Relija Monte Karlo je konstatovano da novi hibridni automobili ipak nisu brži od starih – WRC PLUS, koje smo gledali u minulim reli sezonama. Novi Hibridi su teži, a takodje imaju i slabiji aerodionamični potisak zbog ukidanja prednjih aerodinamičkih profila i ukidanja zadnjeg difuzora….pa tako imaju i slabije prianjanje na podlozi.

Bilo kako bilo….BRZINE su velike i PREVELIKE…. Nekada davno…..Evolucija automobila je napredovala dobrim delom i zbog saznanja stečenih na raznim automobilskim trkama. Sve bitno na automobilima je najpre ispitano i provereno na nadmetanjima brzine……Dana 22. jula 1894. pariski magazin „Le petite Journal“ je organizovao ono što se smatra prvim svetskim automobiliskim takmičenjem, od Pariza do Ruana. Sto dva takmičara su platila ulaznicu od 10 franaka.

Danas smo NA NESREĆU I UŽAS stigli do trenutka kada pod hitno valja razmišljati o SMANJENJU BRZINE, koja je PRVI i GLAVNI uzrok svih saobraćajnih nesreća…

U Srbiji u saobraćaju strade sve više dece a na putevima je bezbroj nenormalnih vozača koji su za volanom pod uticajem alkohola i opijata….Oni koji su zaduženi za bezbednost saobraćaja kao da nisu pročitali ni jedan red tekstova o SIGURNOJ VOŽNJI….šta više, ima i zvaničnika koji opravdavaju brzu vožnju..

Od kako je u Jugoslaviji i Srbiji zaživeo automobilski i motociklistički sport, a od tada do danas ima više od 50 godina, NIKO ….ama baš NIKO od predstavnika matičnih AUTO SAVEZA, nije bio sposoban da utiče i dovede do izgradnje profesionalnog autodroma (sem ljudi iz Hrvatske koji su uspeli da sagrade auto pistu i sve ostalo na Grobniku).

Verovatno svi znate da se u mnogim gradovima Evrope zagovara smanjenje ograničenja brzina sa 50 na 30 km/h, samo da bi se smanjio broj nastradalih u saobraćaju….a kod nas se više puta zaustavljaju vozači koji su na auto putu vozili i preko 200 km/h. Neki sportski komentatori dopuštaju  sebi da komentarišu moto i auto trke, iako su totalni amateri vožnje i neznalice sportskog umeća za volanom…a niko do sada od onih koji „brinu“ o saobraćaju nije zatražio savete od proverenih znalaca, recimo veličanstvenih i tehnički obrazovanih reli šampiona kakvi su recimo naši Jovica Paliković, Miodrag Miki Živanović, Vladimir Dragosavac i drugi.

Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 883



Komentari