
Trkački hram brzine, u gradiću Imola (nadomak Bolonje u Italiji), staza Enco i Dino Ferari, ušla je odavno u legendu zbog svog osnivača, ali, ta priča je postala još upečatljivija posle velike sportske tragedije 1. maja 1994. kada je u Imoli posle jedne krivine izletao sa staze i poginuo trostruki šampion sveta F1, Brazilac Ajrton Sena.
Nemoguće je bilo kojem posetiocu ili učesniku trka, tog istinskog hrama sporta, da ne pomisli na fantastičnog asa Ajrtona Senu, koji je još odavno dobio nadimak „kišni čovek“, zarad velikog umeća vožnje po klizavim i vlažnim stazama……svakom takmičaru poseban osećaj stvara pomisao na tog neustrašivog čoveka i svako s velikim ponosom izlazi na start piste….emocije su velike a mesto udesa i dan danas je prekriveno zastavama fanova koji su iz celog sveta stigli da odaju počast verovatno najpopularnijem asu brzine….

Minulog vikenda je u Imoli sijalo sunce a veliki broj od nekoliko hiljada posetilaca, takmičara, mehaničara i članova mnogobrojnih timova stvorilo je uobičajenu i vrlo impresivnu atmosferu. Dobrim delom zasluga za takav divan ambijent se pripisuje pravoj zvezdu moto sporta, devetostrukom šampionu sveta, 43. godišnjem Italijanu Valentinu Rosiju, ali i trostrukom prvaku sveta, 36. godišnjrm Špancu Daniju Pedrosi…….dvojici virtuoza na dva točka koja se sada u Imoli bili za volanima automobila.
Iza famoznih kamiona sa skupocenom opremom mogli su da se vide najskuplji sportski automobili sveta, i brendovi Lamborgini, Ferari, Meklaren, Audi, Mercedes, BMW, Porše, Aston Martin, Bentli….strašne mašine sa agregatima velikih zapremina i jačinom od preko 500 KS.
Na toj svetskoj fešti enormno odvažnih majstora volana našli su se pored pomenutih moto zvezda i trofejni asovi iz velikog broja sportskih serija, iz raznih formula, DTM-a, brdski šampioni, asovi Evrope i Bliskog Istoka, poznati iz Amerike…..sve sami profesionalci, zaista iskusni….ali i baš ogroman broj mladih vozača čije je afirmisanje nedavno počelo …..pa čak za čudo i označeno kao debitantsko, ili, kako se to kaže, u konkurenciji „ruki“….
Srbiju već odavno predstavlja baš poznati i ekstra uspešni Pančevac, 37. godišnji Dušan Borković, za kojeg, zbog njegovih 207 santimetara visine, kažu da je najviši majstor volana na svetu…Borkovića je još pre 29 godina u svet trka uveo baš pisac ovih redova…a fantastični sin moto šampiona Jovana Borkovića, iz godine u godinu je nizao pobede i skupljao pehare.
Ovog vikenda se prvi put pojavio u posebno zahtevnoh seriji GT3, za volanom „mercedesa AMG“ od 6,3 litre i sa oko 550 KS, na zadnjoj vuči, automobilu koji zahteva dugotrajno testiranje, pravo učenje kao u osnovnoj školi, zbog svoje specifičnosti i sijaset „sitnica“ koje valja apsolvirati da bi se došlo do vrah.
Borković je opet pokazao visok kvalitet. Bio je najbrži u svom tročlanom timu „Madpanda“, ali, kao što to često biva, tehnički problemi na automobilu doveli su do odustajnja celog tima u trci koja je trebalo da traje 3 sata, a za njih je okončana već nakon prve trećine. Bili smo u Imoli sa Borkovićem, pre trke, a on je rekao i ovo: „Neopisivo je teško…fantastično kompleksno, daću čika Djordje sve od sebe to i sami znate, ali, žao mi je što sa ovim nisam počeo još pre pet godina“. Dušan je opravdao ime trofejnog i vrhunskoh vozača. U svom debiju sa zadnjom vučom brzo je ostvario napredak, ali, onda je motor sasvim otkaza. Ipak najuspešniji vozač Srbije, nije potpuno nezadovoljan…..njegova upornost je već odavno postala poznata, pa zato od našeg dugajlije uskoro očekujemo nove i dobre vesti.

U kategoriji GT4, za volanom „mercedesa AMG“, znatno skromnije sredjenog od onog što je bio u rukama Borkovića, našao se simpatični i vrlo obrazovani u cenjenim školama opšteg učenja, rumunsko-srpski automobilista, 20. godišnji Filip Vava Atanacković, rodjen u Temišvara i sa prezimenom svog oca Vladimira iz Rumunije i majke Dobrile iz Srbije. Filip je kao član španskog tima, minule sezine, posle takmičenja u kartingu, već jurio na pneumaticima „mercedesa GT 4“. Sada u Imoli, u prvoj trci je bio odličan a u drugoj je sve bilo drugačije i mnogo komplikovanije. Priča o Filipu se polako priprema i imaćete priliku uskoro da čujete još nešto o momku koji uživa u ovom sportu, govori više jezika i ozbiljno je posvećen opštem obrazovanju.

Najzad valja spomenuti i momka iz Hrvatske. To je 29. godišnji Sandro Mur, koji je tek pre četiri meseca seo za volan moćnog „lamborginija“ i eto brzom brzinom se dokopao svoje prve trke u karijeri, i to gde…..na čuvenoj stazi Enco i Dino Ferari. Bio je vrlo dobar, 4. u grupi od 7 vozača. Njega je u svet adrenalina doveo baš uspešni svetski kartingaš a posle i vozač super brzih automobila, Hrvat iz Samobora, Martin Kodrić, koji će u timu Bonaldi biti prvi vozač, pored čudesnog Sandra, momka iz Umaga.

Ovo je samo početak priče i ljudima koji uživaju i onome čime se bave i koji imaju sreću da se takmiče na najvećim evro stazama….Verujte, o njima će se još puno pričati.
Djordje Djenić, Imola, 4.april 2022. (Na put u Imolu pozvali su me zagrebački automobilisti, Davor Devunić, Branko Dovranić i njihovi prijatelji, braća Vedran i Ivan Graf)