
Bio je to još jedan perfektan reli sa dramatičnom završnicom koja je postala već uobičajena, kada je reč o najboljim reli vozačima sveta.

Posle 20 brzinskih ispita, u jako teškim vremenskim uslovima, na ispitima koji su bili prljavi do zla boga, u mnogim krivinama prekriveni zemljom i šljunkom, i sastavljeni od različitih asfaltnih podloga, sa bezbroj prevoja-skakaonica……. najsrećniju su nekako stigli do cilja, posle 275,99 kilometara brzinaca i ukupnog itinerera od 1642.18 kilometara (jedan ispit je otkazan zarad bezbednosti, zbog magle).

Naš „dopisnik“ iz Hrvatske opet je bio neumorni prijatelj i potpuno obavešteni reli suvozač i šampion Davor Devunić. U nedelju oko 13 časova nam se javio i usplahireno saopštio:
„Ovo je neverovatno, evo nas blizu Kumrovca, gde je cilj, sledi ispit POWER STAGE, Tanak je preuzeo vodjstvo….ima prednost od samo 1.4 sekunde….ali Rovanpera ima slikove a staza je klizava, pada kiša, ovo je zaista filmska i dramatična borba izmedju Finca i Estonca. Pokraj mene je nekoliko reli vozača Hrvatske i novinari, zaista ne znamo ko će pobediti…..u publici je prava euforija….svi su oduševljeni, ima ih na hiljade,…. i pored tako lošeg vremena koje nas je pratilo ovog vikenda“
Poslednji ispit je pripao Rovanperi….uspeo je da u konačnom poretku posle 20 ispita pobedi Estonca Ot Tanaka za samo 4.3 sekunde. Na cilju je izjavio da mu je to najteža pobeda u karijeri, a svi asovi premijer klase su Croatia Rally ocenili kao posebno teškim, uz pravu lutriju kada su gume u pitanju.
Danijel Šaškin, poznat po učestvovanju na maratonskom Dakar reliju, prvi čovek Croatia Rally, najzaslužniji za dovodjenje WRC serije u Hrvatsku, gde će za sada biti još 2023. i 2024, je rekao:
„Bio mi je cilj da organizujem ovako težak reli i da Hrvatsku pamte po pravom reli nadmetanju“
Reli u Hrvatskoj dugo će pamtiti i poznati Belgijanac, Tijeri Nojvil, vozač „hjundaia“. Početak u petak mu je bio odličan, zauzimao je drugo mesto…..onda je sve krenulo loše uz pogrešan izbor guma….da bi nedelja donela opet promenljiva vremena, a onda u samom finišu izletanje sa staze i havariju vozila….pa kada su svi pomislili da je to kraj za popularnog majstora vožnje, koji i van staze koristi naočare sa dioptrijom, sreća ga je „pomilovala“…..nekako se izvukao na put posle izletanja i sa dve probušene gume, prednjom i zadnjom, uspeo da prodje kroz cilj i da osvoji TREĆE MESTO NA PODIJUMU !!!!!. Takav scenario može da „napiše“ samo WRC, i zato ima armiju pristalica širom sveta….
Tabela konačnog poretka mnogo toga otkriva….vidi se koliko su Rovanpera i Tanak bili brži od ostalih…..Nojvil je za pobednikom kasnio skoro MINUT I PO, a često odlični Japanac Katsuta Takamoto ima zaostatak sa „tojotom“ (istom kao i Rovanpera), od čak 8 minuta….to je samo potvrda činjenice da je staza bila užasna….
U klasi WRC Francuz Rasel je bio najbolji sa „sitroenom C3“, ispred reli šampiona Evrope Poljaka Kajetanoviča, Finca Lindholma i verovatno danas najbržeg reliste Rusije, zaista odličnog reli majstora Nikolaja Griazina…svi su sa „škodama“.
Čast Srbije branila je jedina naša posada na Croatia Rally, LAZAR MILOVANOVIĆ – GORAN RABASOVIĆ. U klasi R4 zauzeli su veoma dobro 5. mesto medju 11 rivala, dok su u generalnom, sa „ford fiestom“ bili 42.
Lazar Milovanović je zaslužio čestitke… i opravdao poverenje sponzora……u reliju se pojavio tek 2019. godine, a učitelj i suvozač mu je bio trofejni reli šampion iz Užica i osvajač „Zlatne kacige“, pravi profesor relija u „fići“ – Vlada Dubljanin, jedini koji je mogao da se takmiči sa već legendarnim Vićentijem Savićem.
Ipak treba naglasiti da je za pobednikom klase, Madjarom Robertom Butorom, u „pežou 208“, L. Milovanović kasnio na kraju ČAK 15 MINUTA i 41 sekundu, što dovoljno govori o hendikepu naših reli vozača na velikim medjunarodnim takmičenjima, maloj finansijskoj potpori i tankom iskustvu. Iskreno, promakao mi je taj podatak, a upozorio me je naš višestruki šampion (15 puta) Pavle Komnenović.
U generalnom plasmanu WRC. 2022. ubedljivo je prvi KALE ROVANPERA, sa 76 bodova, ispred Nojvila koji ima 47. Naredni WRC je od 19-22. maja u Portugalu …..a tamo stiže i KRALJ, devetostruki šampion sveta, Sebastien Loeb, sa „ford pumom“.
Konačni generalni poredak:
1.Rovanpera – „tojota“……..2.48.21.5
2.Tanak – „hjundai“…………+ 4.3 sekunde
3.Nojvil – „hjundai“……….. + 2.21.6 minuta
4.Brin – „ford“……………….. + 3.07.3
5.Evans – „tojota“…………… + 3.46.0
6.Katsuta – „tojota“…………. + 8.08.5
7.Rasel (WRC 2) – „sitroen“…………… + 10.01.0
8.Kajetanovič (WRC 2) – „škoda“…. + 11.01.2
9.Lindholm (WRC 2) – „škoda“…… + 11.11.9
10.Griazin (WRC 2) – „škoda“…… + 11.48.5
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs