home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
55. Vodafone Rally Portugal

Nemamo podatke o broju probušenih pneumatika, na 55. Reliju Portugala, ali, sasvim je sigurno da je minimalan broj onih vozača koji nisu imali takozvane „gumi defekte“. Makadamske staze te lepe zemlje koja je nadomak Atlantika, prepune su kamenja, a kada u punoj brzini kroz oblake prašine protutnji WRC monstrum od oko 500KS, iza sebe ostavlja baš prljavu podlogu koja kao da očekuje novog takmičara, sa namerom da ga bar malo izbuši….

55. Vodafone Rally Portugal

Mnogi su sa ovih prostora bar jednom „u živo“ pratili WRC, pa vrlo dobro znaju kako to izgleda kada u punom gasu, po zemljanom putu dojuri neka od najsavremenijih reli naprava. Suvozač je u kabini pogrbljen i zadatak mu je da gleda samo nadole, na putnu knjigu sa ispisanim oznakama „radara“, da izgovara jasno i tačno i da vozaču ukazuje kakve ga krivine očekuju. Zato kopilot i ne može znati da li je na stazi neki kamen, stena ili deo otpalog drveta…..Svi vozači koriste posebne naočare, kako bi što bolje i što brže uočili eventualnu opasnost, ali, ni svetske zvezde kao što su LOEB i OŽIE nisu uvek u stanju da izbegnu opasne prepreke……tako su u petak u Portugalu i jedan i drugi Sebastijen imali bliski kontakt sa kamenjem. Gore je prošao LOEB koji je na 5. ispitu greškom proklizao na mestu gde se sa asfalta prelazi na zemljani deo brzinca, udario je zadnjim delom u neki zid i odlomio kompletan zadnji točak……OŽIE je doživeo bušenje gume i odustajanje od dalje vožnje. Mnogi se prilikom takvih stvari odlučuju za nastavak jurnjave na naplatku, felni, a zaustavljanje i promena točka primenjuje se jedino u slučaju defekta na samom početku nekog dugačkog brzinskog ispita….

Posle kiksa Loeba, čelo elitne grupe preuzeo je suvonjavi Britanac Elfin Evans, sa „tojotom“ i tu poziciju je zadržao sve do kraja ovog dana. Startovao je kao deveti, po putu koji je bio delom „očišćen“, a ulogu „prve metle“ imao je vodeći u generalnom plasmanu, mladi i baš brzi Finac Kale Rovanpera, takodje uzdanica sa „tojotom“. Golobradom momku iz Skandinavije, čija je zemlja ovih dana u žiži pažnje zbog užasnih sukoba svetskih moćnika, nije smetalo što otvara brzince i startuje prvi. Kale je ovaj dan završio na perfektnoj drugoj poziciji, samo 13.6 sekundi iz Evansa…

Dobru poziciju, treće mesto, zauzima i poznati veteran, Španac Dani Sordo, i ovoga puta za volanom „hjundaia“, i stari as je tako najbolji predstavnik tima Hjundai.

Ovaj drugi dan Relija Portugal, sa 90 posada, bio je veoma loš za vozače sklone prevelikom rizikovanju a to su ovoga puta bili Ot Tanak i Furmo. Estonac Tanak je posle tri relija osvojio samo 27 bodova pa je krenuo oštro, a užasno loše je prošao i Francuz Adrian Furmo sa sjajnom „pumom“…obojica imaju baš veliki zaostatak. Od njih su još malerozniji bili Loeb i Ožie koji su STALI, pa je još neizvesno da li će u subotu reli nastaviti….. barem se to očekuje od Ožiea. Od goreg postoji nažalost i ono što se naziva NAJGORE……šteta baš velika šteta za portugalsku posadu „škode“, MANUEL CASTRO – RICHARDO CUNHA, sa brojem 82. Njihova „škoda“ se zapalila i potpuno izgorela….njih dvojica su dobro, a možete samo pretpostaviti kako se osećaju…

U kategoriji WRC protiče kao i uvek velika borba. Iskusni i trofejni Norvežanin Andreas Mikelsen sa „škodom“ za sada vodi, ali, u cilju se požalio na „trokiranje“ motora…prate ga Finac Temo Suninen, Francuz Žoan Rosel, mali Švedjanin-Norvežanin Oliver Solberg i Poljak Kajetanovič.

Subota na Reliju Portugal donosi teških SEDAM ispita, a nedelja poslednjih PET. Zaista je teško  prognozirati kako će izgledati podijum…..i da li će opet neki veliki kamen kao kuglica ruleta poremetiti sportske planove…

Za kraj je možda interesantno reći da se kompletan vozački tim M-SPORT FORDA, sa „pumama“ žalio na loše dihtovanje vrata….i da su sve „pume“ bile pune prašine!

Plasman posle 9 (od ukupno 21.) ispita:

1.Evans – „tojota“….1.25.43.3

2.Rovanpera – „tojota“…….+ 13.6 sek

3.Sordo – „hjundai“………. + 44.4

4.Katsuta – „tojota“……….+ 49.6

5.Grinsmit – „ford“……….+ 1.00.7 min.

6.Lube – „ford“…………….. + 1.15.6

7.Nojvil – „hjundai“……… + 1.46.4

8.Brin -„ford“………………+ 1.49.3

9.Furmo – „ford“………….. + 2.03.6

10.Tanak – „hjundai“…….. + 3.38.4

Djordje Djenić – „Mojsvetbrzine.rs“



čitanja : 598



Komentari