
Uoči poslednjeg dana Relija Portugal 2022, na čelu tabele nalaze se trojica vozača „Tojote jaris hibrid“, Kale Rovanpera, Elfin Evans i Katsuta Takamoto……veliki je to uspeh za tim „Toyota Gazoo Racing“ i za probranu ekipu posebno odabranih ljudi koji daju ogroman doprinos svojim vozačima. Reč je o svetskim profesionalcima i o postavi koja je vrhunski tehnički obrazovana i upućena u sve tajne modernog reli sporta….Taj tim je uspeo da u fantastično oštroj konkurenciji trenutno drže sva tri mesta podijuma u Portugalu…
Reli je i u Srbiji popularan, posebno u okolini Užica, gde se nekada davno održavao za nas najpoznatiji i najbolji YU RELI. Nažalost interesovanje za tu atraktivnu disciplinu auto sporta je vremenom jenjavalo, sve je postalo skupo i teško dostižno a samim tim i napredovanje naših asova. Nema više pravih virtuoza za volanom kakvi su bili Paliković, Nadj, Božić, Živanović ili Mališa Vučković…..reli je danas baš skup, a sponzora i finansijske podrške skoro da i nema. Naš najuspešniji as volana na turing stazama, Pančevac Dušan Borković, dva puta je trijumfovao na minulom Srbija reliju, sa „škodom fabijom evo“, ali, vozio je bez prave konkurencije, tako da ni sam nema uvid o ličnim reli sposobnostima u nekom istinskom duelu, sa recimo najboljima u Evropi. Mislim da bez pravog tima i bez pravih testova naš Duca ne bi uspeo da bude ni medju prvom petoricom u klasi, u Evropi, a da ne pominjemo aktuelnu konkurenciju na ovom WRC Reliju Portugal, gde su Mikelsen, Suninen, Solberg, Grijazin, Kajetanovič i ostali…u kategoriji WRC 2 (sa baš pomenutom „škodom“, i ostalim vozilima).
To naravno ne znači da Borković ili neki drugi naš as i šampion, recimo kao Mikica Vesnić ili Srdjan Višnjić, ili Nikola Miljković, ili hrabri Todor Stamenković ili Vlada Petrović, ne mogu da budu zapaženi reli vozači – to samo govori da po pitanju relija Srbija kasni baš, baš puno… uostalom kao i kompletan domaći auto sport.
Ali ostavimo naše bajke i vratimo se svetskoj reli drami i subotnjim ispitima u Portugalu, koji su održani uz povremenu kišu…
Dugački brzinski ispiti su bili još teži …LOEB i OŽIE su nastavili da voze i pored poznatih jučerašnjih problema, jer su mehaničari očigledno odradili još jedan dobar posao….ali …. francuske svetske zvezde ni danas nisu imali sreće. Loeb je stao na ispitu 11, jer je njegova „ford puma“ izgubila snagu, a Ožie je na istom brzincu izleteo pa nastavio, medjutim sa prevelikim kašnjenjem prilikom dolaska u vremensku kontrolu.

U samom vrhu je bila trojka „Tojote“, EVANS, ROVANPERA, KATSUTA….Ispit broj 15, od 37.24 kilometra doneo je kišu i dobro vreme za mladog Finca Rovanperu, koji je za samo 4 sekunde u generalnom plasmanu pretekao svog timskog rivala Evansa …Gume su opet pucale i pretvarale se u „froncle“ a subota je okončana specijalnim brzincem za publiku, na stazi od 3 kilometra.

Bilo je svega ove godine u Portugalu, izletanja, havarija, puno prašine, kamenja i neobično puno probušenih i potpuno uništenih pneumatika, pa čak i totalni požar na jednom vozilu. Zanimljivo je da je M-SPORT stigao sa čak PET „ford puma“.
U kategoriji WRC 2, posle odustajanja sjajnog Andreasa Mikelsena, zbog kvara motora „škode“, vodi Suninen ispred Rosela i Kajetanoviča.
U nedelju je planirano još 5 ispita…
Poredak posle 16 (od ukupno 21.) ispita:
1.Rovanpera – „tojota“
2.Evans – „tojota“………..+ 5.7 sek.
3.Katsuta – „tojota“……..+1.50.1 min.
4.Sordo – „hjundai“………+1.55.8
5.Nojvil – „hjundai“……..+2.25.9
6.Brin – „ford“…………..+4.00.4
7.Lube – „ford“…………+4.14.7
8.Tanak – „hjundai“….+4.40.9
9.Furmo – „ford“……….+7.04.3
10.Suninen (WRC 2) – „hjundai“……+ 10.08.5
Djordje Djenić – „Mojsvetbrzine.rs“