
Da, skoro tako, pravi vladar makadamskih
puteva na ostrvu Sardinija, ove subote je bio „nesalomivi“ Estonac OT TANAK, sa
svojom „tojotom jaris hibrid“…
Zbog valovitih i uskih zemljanih staza često je bio iznad tla i znalački se spuštao na neprijatnu i klizavu podlogu, nastavljajuću uz pomoć MARTINA JERVEOJE, svog suvozača, da vrlo brzo savladjuje krivine, da se kontrolisano zanosi i da najsigurnije od svih prolazi liniju cilja. Od današnjih OSAM brzinskih ispita TANAK je bio najbolji na ŠEST….

Već na prvom ispitu ovog dana vodeći u generalnom, Finac ESAPEKA LAPI je izleteo sa staze, udarivši i odvalivši točak…šteta…
Tanakov let u Italiji me je za kratko podsetio na let jednog Italijana u centru Beograda…..ali baš davno, septembra 1939. godine, na kaldrmi oko stare tvrdjave Kalemegdan. Leteo je tada TACIO NUVOLARI, u automobilu-bolidu „auto-union“, po jačini skoro istom kao i „tojota jaris hibrid“ – oko 500KS, ali, znatno lakšem (imao je „auto-union“ oko 900 kg) a NUVOLARIJEVA brzina je bila mnogo, mnogo veća…..maksimalna čak oko 220 km/h. O prosečnoj da i ne govorim. Fantastični i danas širom Apenina nezaboravni TACIO NUVOLARI, iz mesta Kastel D,Ariao, kod Mantove, dostizao je prosek od oko 135 km/h, uz neverovatni podatak – stazu od 2,8 km. i na kocki oko Kalemegdana, obilazio je u toku 50 krugova,……. za 74 sekunde !!!

Pokušali su danas i drugi da budu „nesalomivi“ na Sardiniji, ali, postali su ulubljeni, izudarani, pa i isprevrtani, nažalost i zapaljeni u požaru, zbog kvara instalacija i visoke temperature…
Reli Sardinija je bio užasan za ove vozače „elitne klase“……za Esapeku Lapija, Tijeri Nojvila, Adriena Furmoa, …..kao i za Andreasa Mikelsena (WRC 2)….
Nojvil se prevrnuo, incident je na poslednjem ispitu subote doživeo Furmo jureći i bežeći od ubrzanog Rovanpere,…a na ispitu 13. je stao lider kategorije WRC 2, Andreas Mikelsen.
Uporni Rus, 24. godišnji NIKOLAJ GRIAZIN, sa ekstra pripremljenom „škodom fabiom rally 2 evo“, našao se na vodećoj poziciji u konkurenciji WRC 2, a to mesto je potpuno zaslužio i smeši mu se velika pobeda…..ali još valja da savlada poslednja 4 ispita, u nedelju, i da se čuva nekog kamena i gumi defekta….“ŠKODA“ je već odavno jedan od najpopularnijih brendova na reliju….na Sardiniji je imala čak 20 reli posada…
Poredak posle 17 ispita (od ukupno 21):
1.Tanak – „tojota“
2.Brin – „ford“……..+46.0 sek.
3.Sordo – „hjundai“………..+ 1.06.8 min.
4.Lube – „ford“….+ 1.31.8
5.Rovanpera – „tojota“……. + 2.32.2
6.Katsuta – „tojota“…….. + 3.52.3
7.Grinsmit -„ford“…..+ 5.03.3
8.Griazin (WRC 2) – „škoda“….. +6.09.2
9.Solans (WRC 2) – „sitroen“…….. + 6.54.1
10.Ingram (WRC 2) – „škoda“….+ 7.09.4
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs