home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
19. Rally Italia Sardegna

Da, skoro tako, pravi vladar makadamskih puteva na ostrvu Sardinija, ove subote je bio „nesalomivi“ Estonac OT TANAK, sa svojom „tojotom jaris hibrid“…

Zbog valovitih i uskih zemljanih staza često je bio iznad tla i znalački se spuštao na neprijatnu i klizavu podlogu, nastavljajuću uz pomoć MARTINA JERVEOJE, svog suvozača, da vrlo brzo savladjuje krivine, da se kontrolisano zanosi i da najsigurnije od svih prolazi liniju cilja. Od današnjih OSAM brzinskih ispita TANAK je bio najbolji na ŠEST….

19. Rally Italia Sardegna

Već na prvom ispitu ovog dana vodeći u generalnom, Finac ESAPEKA LAPI je izleteo sa staze, udarivši i odvalivši točak…šteta…

Tanakov let u Italiji me je za kratko podsetio na let jednog Italijana u centru Beograda…..ali baš davno, septembra 1939. godine, na kaldrmi oko stare tvrdjave Kalemegdan. Leteo je tada TACIO NUVOLARI, u automobilu-bolidu „auto-union“, po jačini skoro istom kao i „tojota jaris hibrid“ – oko 500KS, ali, znatno lakšem (imao je „auto-union“ oko 900 kg) a NUVOLARIJEVA brzina je bila mnogo, mnogo veća…..maksimalna čak oko 220 km/h. O prosečnoj da i ne govorim. Fantastični i danas širom Apenina nezaboravni TACIO NUVOLARI, iz mesta Kastel D,Ariao, kod Mantove, dostizao je prosek od oko 135 km/h, uz neverovatni podatak – stazu od 2,8 km. i na kocki oko Kalemegdana, obilazio je u toku 50 krugova,…….  za 74 sekunde !!!

19. Rally Italia Sardegna

Pokušali su danas i drugi da budu „nesalomivi“ na Sardiniji, ali, postali su ulubljeni, izudarani, pa i isprevrtani, nažalost i zapaljeni u požaru, zbog kvara instalacija i visoke temperature…

Reli Sardinija je bio užasan za ove vozače „elitne klase“……za Esapeku Lapija, Tijeri Nojvila, Adriena Furmoa, …..kao i za Andreasa Mikelsena (WRC 2)….

Nojvil se prevrnuo, incident je na poslednjem ispitu subote doživeo Furmo jureći i bežeći od ubrzanog Rovanpere,…a na ispitu 13. je stao lider kategorije WRC 2, Andreas Mikelsen.

Uporni Rus, 24. godišnji NIKOLAJ GRIAZIN, sa ekstra pripremljenom „škodom fabiom rally 2 evo“, našao se na vodećoj poziciji u konkurenciji WRC 2, a to mesto je potpuno zaslužio i smeši mu se velika pobeda…..ali još valja da savlada poslednja 4 ispita, u nedelju, i da se čuva nekog kamena i gumi defekta….“ŠKODA“ je već odavno jedan od najpopularnijih brendova na reliju….na Sardiniji je imala čak 20 reli posada…

Poredak posle 17 ispita (od ukupno 21):

1.Tanak – „tojota“

2.Brin – „ford“……..+46.0 sek.

3.Sordo – „hjundai“………..+ 1.06.8 min.

4.Lube – „ford“….+ 1.31.8

5.Rovanpera – „tojota“……. + 2.32.2

6.Katsuta – „tojota“…….. + 3.52.3

7.Grinsmit -„ford“…..+ 5.03.3

8.Griazin (WRC 2) – „škoda“….. +6.09.2

9.Solans (WRC 2) – „sitroen“…….. + 6.54.1

10.Ingram (WRC 2) – „škoda“….+ 7.09.4

Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 709



Komentari