
Škoda Motorsport predstavlja naslednika Fabije Rally2 evo. Novi reli model iz Mlade Boleslave je baziran na četvrtoj generaciji Fabije i nadovezuje se na najuspešnije Rally2 vozilo poslednjih godina.
Škoda Motorsport je razvio novi motor za Fabiju RS Rally2, poboljšao je upravljanje, pogon i elektroniku, kao i bezbednosne karakteristike za vozača i suvozača. Nova Fabia RS Rally2 je demonstrirala svoje sposobnosti u zahtevnoj seriji testova na asfaltu, šljunku i ledu, kao i u širokom spektru vremenskih uslova i idealno je opremljena da osvoji pobede i titule u budućnosti.

Michal Hrabanek, direktor Škoda Motorsporta, kaže: „Stati mirno znači ići unazad, a to je posebno tačno u motosportu. Zato smo u razvoju nove Fabije RS Rally2 primenili iskustvo koje smo stekli od prethodnog modela i optimizovali svaki detalj . Cilj je bio da unapredimo najuspešniji reli automobil na svetu. Ponosan sam na ceo Škoda Motorsport tim koji je sa velikom posvećenošću sledio ovaj cilj."
Potpuno nova Škoda Fabia RS Rally2 ima koristi od najbolje aerodinamike u klasi i izuzetno čvrste karoserije serijskog modela. U poređenju sa uspešnim prethodnim modelom, Škoda Motorsport tim je optimizovao posebno pogonski sklop, kao i elektroniku, bezbednost i upravljanje. Inženjeri su takođe razvili novi 1.6 litarski turbo motor baziran na 2.0 TSI iz serije motora EA888, koji se, između ostalih, koristi u modelima RS.
Škodina nova motorsport boja naglašava bliske veze sa sportskim modelima RS serije RS (Octavia vRS i Enyaq Coupe iV vRS).

Škoda Motorsport je u novu Fabiju RS Rally2 ugradio brojne komponente optimizovane za upotrebu u reliju. Poseban sistem kočenja i precizno izbalansirana šasija isporučuju vredne desetinke sekunde na stazi. Zaštirni kavez, koji se sastoji od 35,8 metara čeličnih cevi i posebno zaštićeni rezervoar za gorivo, obezbeđuju visok nivo bezbednosti. Pored toga, elektronika i komande ispunjavaju tačne zahteve vozača i suvozača tokom relija.
Neke od komponenti koje se koriste u reli vozilima značajno se razlikuju od onih u serijskim vozilima. Umesto da ima do devet vazdušnih jastuka i brojne elektronske sisteme pomoći poput onih koji se nalaze u serijskoj Fabiji, nova Škoda Fabia RS Rally2 se u mnogim aspektima oslanja isključivo na mehaniku.
U reli vozilu, kočioni sistem može da uštedi vredne desetinke sekunde u borbi sa satom. U naglim manevrima kočenja, kočioni diskovi lako dostižu temperaturu veću od 700 stepeni Celzijusa. Da bi se obezbedilo efikasno hlađenje u svakom trenutku, kočioni diskovi kod Fabije RS Rally2 su interno ventilisani, a optimizovani sistem hlađenja kočnica je takođe dostupan za šljunčane i asfaltne faze. Kočioni diskovi za asfalt imaju prečnik od 355 milimetara napred i 300 milimetara pozadi, što zahteva točkove od 18 inča (8×18). Kočnice za upotrebu na šljunku mere 300 milimetara i napred i pozadi. U ovom slučaju se koriste točkovi od 15 inča (7×15).

Šasija Fabije RS Rally2 je takođe projektovana da zadovolji zahteve relija. Duže međuosovinsko rastojanje je takođe podstaklo razvoj nove kinematike vešanja. Pored dizajna diferencijala, optimizovane su i karakteristike menjača i izdržljivost različitih komponenti.
Veći glavni ekran Škoda Fabiije RS Rally2 omogućava intuitivno rukovanje tokom relija. Unutrašnjost takođe ima novi centralni kontrolni panel sa ekranom osetljivim na dodir i integrisanim interfonom. Vozač može direktno da pristupi brojnim funkcijama pomoću dugmadi na volanu, a dugme za pokretanje motora je takođe integrisano u volan, gde mu se može brzo pristupiti ako se, na primer, motor ugasi nakon okretanja.
Šasija, zasnovana na trenutnoj generaciji serijskog modela Škoda Fabia, omogućila je inženjerima da dodatno optimizuju vozne karakteristike reli automobila. Fabia RS Rally2 ima koristi od dužeg međuosovinskog rastojanja četvrte generacije Fabije, čineći automobil tišim, a istovremeno osiguravajući stabilniji zadnji deo. U poređenju sa Škoda Fabijom Rally2, rezervoar za gorivo je izmenjen, a dodatni prostor u motornom prostoru je iskorišćen za veći interkuler.

Škoda Motorsport je razvio novi motor za Fabiju RS Rally2 i dodatno optimizovao dokazani pogonski sklop. 1.6 litarski turbo motor je baziran na 2.0 TSI iz serije motora EA888 sa snagom od oko 214 kW/289KS. Maksimalni obrtni moment od 430 Nm se distribuira na sva četiri točka preko 5-stepenog sekvencijalnog menjača i dva diferencijala.
Sekvencijalni 5-stepeni menjač, specijalno dizajniran za upotrebu u reliju, omogućava vozaču da menja brzine u milisekundama koristeći samo ručicu menjača. Iako Fabia RS Rally2 ima mehaničko kvačilo, ono se koristi samo za startovanje, parkiranje ili pri sporoj vožnji. Za optimalno ubrzanje na uskim, vijugavim reli fazama, Fabia RS Rally2 ima relativno kratak prenosni odnos, nudeći maksimalnu brzinu od oko 200 km/h.
Novo reli vozilo ima koristi od aerodinamike serijskog modela. Škoda Motorsport je razvio visoko efikasan aerodinamički paket zasnovan na Fabijinom najboljem koeficijentu otpora u klasi. Kao rezultat, nova Fabia RS Rally2 generiše skoro duplo veću potisnu silu od svog prethodnika.
Novi Fabia RS Rally2 reli model prevodi dizajnerski jezik četvrte generacije Fabije u svet motosporta. Pored dužeg krovnog spojlera sa bočnim rebrima, reli model takođe ima ravne prednje farove sa oštrim konturama serijskog vozila koji se protežu sve do velike, šestougaone Škoda maske. Prednja i zadnja svetla postavljaju vizuelne akcente sa LED tehnologijom. Reli Fabia se takođe razlikuje od svog proizvodnog kolege po znatno širim prednjim i zadnjim krilima i brojnim otvorima za vazduh na karoseriji.
Inženjeri u Škoda Motorsportu su uveli brojne mere za još bolju zaštitu vozača i suvozača u Fabiji RS Rally2 u slučaju sudara. Jedan od prioriteta je bezbednost u slučaju bočnog udara, a sveobuhvatne analize udesa su dale važne informacije o ovom pitanju.
Mere i oprema za zaštitu putnika u reli vozilu se značajno razlikuju od onih u serijskom modelu. Vazdušni jastuci ugrađeni u četvrtu generaciju proizvodne Fabije se ne mogu koristiti u reliju jer senzori i elektronski kontrolni sistemi previše osetljivo reaguju na velike G-sile tokom asfaltnih faza, na makadamskim stazama ili kod skokova. Bezbednosni koncept se, dakle, oslanja na mehanička rešenja kao što su kavez i bočna zaštita od ugljeničnih vlakana i pene koja apsorbuje energiju. U obzir dolaze i pojasevi u šest tačaka i trkačka sedišta sa integrisanom zaštitom za glavu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs