
Prilikom analize performansi bilo kojeg električnog automobila, kao što je oduvek bio slučaj sa zvaničnim podacima koje nam proizvođači "prodaju", moramo postupati s oprezom. Homologirane brojke retko odgovaraju stvarnosti ili su obavijene nijansama koje se moraju detaljno razumeti i analizirati, piše Klix.ba.
Duga putovanja u električnim automobilima postaju sve lakša i pristupačnija, zahvaljujući sve većem dometu i većem broju punjača na autoputu, iako se to još uvek smatra nedovoljnim. Upuštanje u "avanturu" dugog putovanja u električnom vozilu više nije tako avanturističko; to je stvarnost. Ali opet, važno je čitati između redova sa zvaničnim podacima proizvođača. Jer sposobnost električnih automobila da pređu velike udaljenosti ne zavisi isključivo od kapaciteta baterije, kao što smo oduvek pretpostavljali. Postoji i dodatni faktor koji se mora uzeti u obzir: mogućnost brzog punjenja.
Proizvođači prodaju svoja električna vozila navodeći maksimalnu izlaznu snagu, u kW, za punjenje istosmernom strujom na javnim punjačima. Međutim, ta vrednost je upravo to – maksimum u idealnim uslovima. Analiza krive snage električnog automobila tokom ovih procesa punjenja je važna da bi se razumelo koliko dugo njegova baterija može da održava ovu maksimalnu izlaznu snagu.
I to je upravo ono što je ADAC želeo da proveri, simulirajući putovanje na duge udaljenosti koje je takođe uključivalo jedno zaustavljanje radi punjenja baterija. Vrednosti koje ćete videti u nastavku odgovaraju 90 posto ukupnog izmerenog kapaciteta baterije, uključujući domet dobijen punjenjem na brzom punjaču u trajanju od 20 minuta. Sva vozila su testirana pod istim uslovima, što je rezultiralo zanimljivom "Top 10" listom vozila koja su takođe premašila granicu od 800 kilometara.
Neki su se čak približili četvorocifrenoj udaljenosti: to je bio slučaj s Porsche Taycan Performance Plus, s baterijom od 97 kWh. Nemački električni sportski automobil je pokazao sposobnost dostizanja 981 kilometra ukupno, odnosno 513 kilometara koristeći 90 posto svoje baterije i dodajući još 468 kilometara tokom jednog punjenja na brzom punjaču. Taycan je takođe postigao najveću brojku na testu s ovim poslednjim merenjem, dokazujući da njegov velikodušni kapacitet brzog punjenja nije mit.

Na drugom mestu je Hyundai IONIQ 6 2WD, s baterijom od 77,4 kWh, koji je postigao ukupan domet od 931 kilometar (502+429 km), uprkos tome što je imao jednu od najmanjih baterija na ovom testu. Audi A6 Avant e-tron performance zaokružio je podijum s ukupnim dometom od 921 kilometra, vrlo blizu južnokorejske limuzine (524+397 km). Međutim, nijedan od ova tri nije pokazao najveću efikasnost na autoputu. U stvari, četiri vozila su nadmašila Porsche Taycan u početnim merenjima.

Na četvrtom mestu je bio Audi Q6 e-tron performance, sa 884 kilometra (509+375 km); peti je bio Lucid Air Grand Touring AWD, sa baterijom od 112 kWh, koji je dostigao 859 km (550+309 km). Šesto mesto je pripalo BMW-u iX xDrive 50, sa 835 kilometara: nemački SUV je postigao najbolji domet na autoputu, sa 553 km, na šta se dodaje 282 km koje je dobio tokom punjenja. Nesumnjivo, njegova baterija od 111 kWh, kao i u slučaju Lucida, odigrala je značajnu ulogu u ovim rezultatima.
Sledeća vozila zatvaraju listu: Hyundai IONIQ 9 TECHNIQ, sa 832 kilometra (482+350 km); Mercedes EQS 450+, sa 825 kilometara (521+304 km); Mercedes EQE SUV 350+, sa 806 kilometara (503+303 km); i XPeng G6 Long Range, jedini kineski automobil koji je ušao među 10 najboljih, sa 820 pređenih kilometara (454+366 km).
Izvor: Klix.ba / ADAC
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche / Hyundai / Audi