
Nemačka kompanija opisuje novi kompaktni SUV kao „ogroman korak napred“ u odnosu na originalni GLB, ukazujući na znatno poboljšanu unutrašnjost.

Novi GLB je takođe usvojio smeliji prednji deo sa novim svetlosnim potpisima. Ove promene su omogućene prelaskom na novu Mercedes-Benz modularnu arhitekturu (MMA).

SUS verzija koristi klasičnu masku sa hromiranim zvezdastim uzorkom i osvetljenim okvirom kao standardom, dok EV „reinterpretira“ taj tradicionalni izgled sa prepoznatljivim osvetljenim prednjim panelom, koji sadrži 94 pojedinačne zvezde.

Dužina vozila je 473 cm, širina 186 cm, visina 168 cm, dok su točkovi od 18 do 20 inča.
Sa međuosovinskim rastojanjem produženim za 60 mm na 2,9 m, novi GLB nudi više prostora u drugom i opcionom trećem redu od svog prethodnika.

Prostor za glavu je takođe povećan - do 35 mm za vozača, 64 mm za putnike u sredini i 10 mm u trećem redu.
Sem toga, zadnja klupa se sada može podesiti tako da se omogući više prostora za noge u drugom redu ili više prostora za one u trećem redu (u verziji sa sedam sedišta). Naslon se takođe može podesiti pod uglom za veću udobnost.


Prtljažnik dostiže 540 litara u konfiguraciji sa pet sedišta – 480 litara u verziji sa sedam sedišta – i širi se na 1715/1605 litara sa preklopljenim naslonima sedišta.


Novi GLB usvaja enterijer sa puno ekrana, pri čemu dominira MBUX Superscreen, koji objedinjuje instrument tablu od 10,25 inča, ekran osetljiv na dodir od 14 inča i displej za suvozača od 14 inča.

Ova najnovija verzija MBUX-a takođe predstavlja poboljšanu verziju virtuelnog asistenta „Hey Mercedes“, koji koristi ChatGPT AI da bi ponudio vrstu „višestrukih dijaloga kakve bi neko mogao da vodi sa prijateljem“ - sa mogućnošću korišćenja Google Gemini AI za pružanje detaljnih, personalizovanih upita za navigaciju.
Novi GLB takođe dobija novi dizajn volana, koji vraća fizičke prekidače. Ovo je predstavljeno u novom električnom SUV-u GLC i na kraju će biti usvojeno u celoj liniji brenda.
Kao i novi CLA i GLC, i novi GLB dobija opciju velikog panoramskog krovnog otvora koji se može programirati da prikazuje niz osvetljenih trokrakih zvezda.

U nastojanju da se dodatno proširi privlačnost modela, GLB će takođe dobiti širi spektar opcija, uključujući off-road paket koji donosi robusniji izgled.
Kao i kod CLA, električni GLB sa EQ tehnologijom biće lansiram prvi. Postojaće izbor između modela GLB 250+ od 200 kW/272 KS i zadnjim pogonom, kao i verzije 350 4Matic sa dva motora i 260 kW/354 KS. Baterija od 85 kWh je sposobna da obezbedi domet od 614 do 631 km, u zavisnosti od verzije. Slabija verzija do 100 km/h ubrzava za 7,4 sekunde, a jača za 5,5 sekundi. Obe varijante imaju najveću brzinu od 210 km/h.
Baterija se može puniti do 320 kW, tako da je takođe jedan od najbrže punjivih modela: Mercedes tvrdi da može da se napuni za 260 kilometara dometa za samo 10 minuta. GLB sledi CLA po tome što je standardno kompatibilan isključivo sa hardverom za punjenje od 800 V.
Ubrzo nakon lansiranja, Mercedes će dodati početnu električnu verziju GLB 200, i to sa zadnjim pogonom, 224 KS i baterijom od 58 kWh sa dometom do 450 kilometara.


SUS verzije stižu sledeće godine u obliku 1,5 litarskog mild hybrid benzinskog četvorocilindričnog motora koji će biti dostupan u tri izlazna nivoa: sa 136 ili 163 KS na prednje točkove ili 190 KS na sva četiri točkova kod vrhunskog 4Matic modela.
Mild Hybrid verzije dolaze sa baterijom od 1,3 kWh i elektromotorom od 27 KS u automatskom menjaču.



Što se cena tiče, one za električne verzije u Nemačkoj počinju od 59.048 evra za GLB 250+ i od 62.178 evra za GLB 350 4Matic.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs