home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
MotoGP

MotoGP kalendaru definitivno ne fali španskih rundi. Tokom tek završene sezone, vožene su čak četiri trke u ovoj zemlji. Iako će taj broj pasti na tri sledeće sezone, Španija je i dalje domaćin najviše događaja u 2023. Ipak, u narednim godinama, broj trka u ovoj zemlji bi mogao ponovo da se vrati na četiri.

Bivši šampion Španije u klasi 125 kubika (1996) i šampion Evrope do 250 kubika (2001) David Garsija vredno radi na takvom projektu od 2018. Zajedno sa svojim ocem, bivšim vozačem trkačkih automobila Nonom Garsijom, želi da dovede MotoGP u Andaluziju.

Smešten na manje od 35 kilometara izvan glavnog grada pokrajine, Sevilje, staza je već dobila odobrenje veća grada Karmone, gradonačelnika Huana Avile i regionalne administracije. Na Badnje veče, Garsije su dobili još jedan poklon kada je projekat dobio odobrenje od pokrajinskog ministarstva razvoja.

Dvojac sada može da nastavi da razvija stazu od 4,5 kilometara (na zemljištu od 56 hektara. Staza će imati 16 krivina, a u blizini će joj biti aerodom San Pablo de Sevilja.

Kada bude završena, biće treća po veličini u Španiji iza MotorLand Aragon u Teruelu i staze Katalunja. Staza bi takođe imala pravac od 770 metara.

Ukoliko sve bude išlo po planu, trka za veliku nagradu Andaluzije bi u MotoGP kalendaru mogla da se nađe već 2024. godine.

Izvor: Moto-berza.com

Suzuki se digitalnim foto-albumom oprašta od MotoGP-a

Dok se 2022. godina približava kraju, Suzuki završava svoj boravak u svetskom moto šampionatu.

Tim polako gasi zvanični sajt, a preostali GSX-RR trkački motocikli se rastavljaju.

Kao oproštajni poklon svojim fanovima, kompanija iz Hamamacua je objavila specijalni digitalni foto album, kako bi se još jednom podsetili svih dosadašnjih uspeha u premijernoj klasi.

Album na 229 strana rekapitulira sve Suzukijeve rezultate i uspehe ostvarene nakon povratka u MotoGP 2015, nakon četiri godine odsustva. U povratničkoj sezoni, za tim su vozili iskusni Aleš Espargaro i debitant Maverik Vinjales.

Nakon nekoliko izmena u postavi, tim je našao dobitnu kombinaciju uz pomoć Đoana Miara, koji je u Suzuki stigao 2019. Na kraju 2020, Španac je ekipi doneo peti naslov svetskog prvaka.

Uprkos tome što su se mučili tokom 2021, Mir je gotovo do samog kraja imao šanse da se domogne novog naslova.

Iako se Suzuki više neće takmičiti u gran pri šampionata, nasleđe japanskog brenda će nastaviti da živi.

Digitalni foto-album je dostupan na www.suzuki-motogp.com.

Izvor: Moto-berza.com

Kvartararu bi dozlogrdilo i prešao bi u Suzuki

Fabio Kvartararo je isfrustiran nekonkurentnošću Yamahinog motocikla i prešao bi u Suzuki da je japanski tim ostao u MotoGP-u.

To tvrdi Suzukijev timski menadžer, Livio Supo.

Šampion iz 2021. je tokom proše sezone prokockao 91 poen prednosti, dozvolivši Frančesku Banjaji da stigne do svoje prve titule u karijeri. Razlog su u mnogome bile performanse njegovog motocikla.

Kako navodi Supo, da je Suzuki ostao u najjačoj klasi, lako bi ubedio Francuza da im se pridruži.

"Čini mi se da je i Kvartararu i Markesu dosta problema s motocikima. Verujem da bi Fabio svojevoljno došao kod nas", rekao je Supo. "A bilo bi zanimljivo videti ga na Suzukiju."

Suzuki se sa stilom oprostio od premijerne klase - Aleks Rins je pobedio na dve od poslednje tri trke, uključujući i finale u Valensiji.

Rins i Đoan Mir, šampion iz 2020. godine, ostaju u MotoGP, a obijica će voziti za Hondu.

Supo je svestan da će Yamaha i Honda u 2023. biti u velikom zaostatku u odnosu na Ducati.

"Fabio i Mark su dva najbolja vozača u šampionatu, ali podjednakog rivala imaju u sopstvenim takmičarskim mašinama. To je sramota za MotoGP."

"Fabio je posebna priča. To koliko on pati na Yamahi je neverovatno."

"S druge strane, jasno je da je Mark izgubio poverenje u Hondu. Od njihovih timova zavisi koliko će njih dvojica moći da pruže u narednoj sezoni. Ducati ima gotov proizvod."

"Nadam se da će tokom zime uspeti da reše probleme s motociklima. To je važno za njih, ali i za šampionat u celosti."

Supo je radio u Ducatiju 2007. godine kada je Stoner uzeo naslov. Italijanskom timu je trebalo 15 godina da ponovi taj uspeh.

Banjaji će novi timski kolega biti Eneja Bastijanini, a očekuje se da će se i jedan i drugi boriti za titulu.

"Obojica su mladi, temperamentni, naravno da će postojati rivalstvo, ali mislim da su dovoljno zreli da izdrže pritisak", rekao je Supo.

Izvor: Moto-berza.com



čitanja : 625



Komentari