
Hyundai Motorsport je objavio da je spreman da čvrsto odgovori na izazov FIA Svetskog šampionata u reliju (WRC) 2023. jer nastoji da gradi na snažnom završetku prethodne sezone s trkačim automobilom Hyundai i20 N Rally1 Hybrid. Hyundai Motorsport je spreman za ulazak u svoju desetu godinu u FIA Svetskom šampionatu u reliju, sa svojim ciljevima čvrsto usmerenim na titule proizvođača i vozača 2023.
Hyundai je u potpunosti prihvatio hibridne propise koje je uveo WRC 2022. Tokom godine tim je neumorno razvijao i poboljšavao paket Hyundai i20 N Rally1 Hybrid. Kao rezultat ovog predanog rada, tim je skupio najveći broj pobeda u WRC kampanji do danas i bio je proizvođač s najvećim rezultatom u drugoj polovini sezone.
Koristeći ovo kao odskočnu dasku i s novom postavom vozača, Hyundai Shell Mobis World Rally Team ima za cilj daljnje uspehe u WRC-u dok kompanija ulazi u godinu svoje desete godišnjice, navodi Tportal.hr.

Sean Kim, predsednik Hyundai Motorsporta je ovom prilikom izjavio: 'Prošla godina je bila jedna od najizazovnijih za nas kao tim, ali možda i jedna od najisplativijih. Rad s novim skupom tehničkih propisa i izrada našeg prvog hibridnog automobila nije bio lak podvig. Iako smo imali težak početak sezone, digli smo se, pregrupisali i nastavili da guramo; kao rezultat toga, bili smo najuspešniji tim u drugoj polovini godine i završili smo na neverovatnom vrhuncu. Sada je ploča možda obrisana, ali 2023. vidimo kao nastavak poglavlja koje smo započeli 2022. Imamo takmičarski paket u Hyundaiju i20 N Rally1 Hybrid, posade željne borbe za titulu, i vredan tim iza scene spreman da prenese zamah iz jedne sezone u drugu.'
U punoj WRC kampanji s Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 2023. biće vozač Thierry Neuville i suvozač Martijn Wydaeghe te vozač Esapekka Lappi i suvozač Janne Ferm. Posade će se takmičiti s brojevima #11 i #4.
Neuville je deo Hyundai Motorsporta od samog početka, a sada ulazi u treću godinu sa suvozačem Wydaegheom uz sebe. Njih dvojica su se pojavili kao dosledni takmičari, osvojivši četiri pobede i 12 podijuma u dve sezone zajedno. Lappi i Ferm će debitovati u Hyundai Motorsportu na Reliju Monte Karlo kasnije ovog meseca; finska posada je impresionirala na svojim nastupima 2022., osvojivši tri pobednička podijuma na različitim podlogama.
Treći Hyundai i20 N Rally1 Hybrid deliće Dani Sordo i Cándido Carrera (#6) te Craig Breen i James Fulton (#42). Sordo i Carrera su se pokazali kao pouzdan par u 2022., postigavši tri pobednička podijuma u pet nastupa. Breen se vraća u tim, spreman da brzo uđe u brzinu s Hyundai i20 N Rally1 Hybrid zajedno s novim stalnim suvozačem Fultonom.
WRC kalendar u sezoni 2023. sadrži 13 trka na različitim terenima. Rally Japan će se održati nakon uspešnog debija 2022., u kojem je Hyundai Motorsport završio godinu u velikom stilu s izuzetnim rezultatom 1-2, dok se trke u Meksiku i Čileu vraćaju po prvi put od početka globalne pandemije. Na potpuno novom reliju Centralne Evrope posade će se boriti s tri zemlje u jednom događaju - prvom takve vrste za WRC.
Izvor: Tportal.hr
Foto i video: Hyundai
Pet najvažnijih novosti u WRC-u u 2023. godini
Nova sezona Svetskog reli šampionata (WRC) počinje u Monte Karlu 19. januara, a najbolji vozači će ponovo posetiti i nama susednu Hrvatsku. Evo koje su najveće novosti uoči početka jurnjave najboljih reli vozača sveta.
Nakon što smo prošle sezone u Kalleu Rovanperi dobili najmlađeg svetskog prvaka u istoriji, WRC uzbuđenja samo što nisu počela u 2023. godini. Za razliku od Formule 1 i MotoGP-a, gde utrkivanje startuje tek u martu, WRC počinje s akcijom već 19. januara, kada će najbolji reli vozači današnjice pokazati svoju veštinu na izazovnim brdima oko Monte Karla.
Kako navodi Klix.ba, interesovanje javnosti će pre svega biti usmereno prema najjačoj, Rally1 klasi u kojoj snage odmeravaju Toyota, M-Sport Ford i Hyundai, a ovo su neke od najvažnijih novosti uoči početka 51. izdanja WRC-a.
Tänak potpisao za M-Sport Ford
U novoj sezoni na stazi ćemo imati tri bivša svetska prvaka, od kojih je jedan odlučio da promeni tim. Radi se o Ottu Tänaku, iza kojeg je odlična reli godina za volanom Hyundaija.
Tänak je svejedno odlučio da napusti Hyundai i karijeru nastavi u M-Sport Fordu pa ćemo ga u 2023. godini gledati za volanom Fieste. Pierre-Louis Loubet će mu biti timski kolega, dok bi legendarni Sebastien Loeb mogao da uskoči na nekim trkama, ali konkretnih planova za to još nema.
Red Bull sportista Kalle Rovanperä kao aktuelni prvak očekivano ostaje u Toyoti, za koju i dalje vozi i veliki šampion Sebastien Ogier, ali samo deo trka i svoj Yaris će deliti s Takamotom Katsutom. Elfyn Evans takođe ostaje u Toyoti, a Hyundai je najviše osvežio svoju postavu pa će uz Thierryja Neuvillea i Danija Sorda za ovaj tim još nastupati Esapekka Lappi i Craig Breen.
Zagrejavanje guma uz stazu
Što se tehničkih promena pri razvoju automobila tiče, WRC ostaje pri pravilniku iz 2022. godine, kada su u Rally1 klasu uvedene hibridni reli automobili kao velika promena u ovom sportu.
Najvažnije promene u pravilima biće vezane uz gume, jer po novom svaki vozač će imati na raspolaganju ukupno 28 guma tokom relija, a taj broj se neće menjati, čak ni u ekstremnim okolnostima. To bi nam moglo doneti dodatna uzbuđenja, pogotovo na izazovnim putevima poput onih u Keniji.
Novost su i zone za grejanje guma, koje će biti postavljene uz same brzince, kako vozači ne bi zagrejavali gume na putevima.
Manje testiranja i obavezni shakedown
WRC od 2023. godine kreće u smeru Formule 1, koja je odavno timovima ograničila vreme provedeno u testiranju automobila, kako bi se smanjili troškovi učešća u sportu. Prema novim pravilima ekipe imaju samo 21 dan godišnje za testiranje, od toga najviše sedam po jednom vozaču. To bi moglo doneti još više neizvesnosti na stazi i izjednačeniju konkurenciju, a rad na automobilima uoči sezone postaje još važniji nego pre.
Novost je i to što shakedown iliti brzinac za zagrejavanje, kojim počinje akcija na WRC relijima postaje obavezan za sve vozače, što nije bio slučaj u prošlosti. Takođe, svaki reli će imati raspored brzinaca koji se proteže od četvrtka do nedelje, kako bi sport dobio standardnu formu po kojoj će biti prepoznatljiv.
Prvi put jedan reli u tri različite zemlje
Kalendar WRC-a će se ponovo sastojati od 13 trka, od kojih najviše zanimanja privlači WRC Central Europe Rally, koji je na rasporedu od 26. do 29. oktobra. Biće to prvi put da su čak tri različite zemlje domaćin istog relija, jer akcija će početi u Češkoj pre nego što se nastavi u Austriji i završi u Nemačkoj.
Novost je i povratak WRC-a u Južnu Ameriku, gde će se voziti u Meksiku i Čileu, a u kalendaru više nisu Belgija, Španija i Novi Zeland.
Reli u Hrvatskoj zadržaće isti termin, ali ima novo mesto u kalendaru
Nama najbliža trka, WRC Croatia Rally treću godinu u zaredom zauzima važno mesto u kalendaru WRC-a, a održaće se od 20. do 23. aprila.
Dramatična borba za pobedu do poslednjeg brzinca iz 2021. i 2022. godine je učinila ovaj reli jednim od najatraktivnijih u WRC sezoni, a sigurni smo da nas čeka prava poslastica i ovog proleća.
Novost je što se Meksiko ugurao u raspored u martu pa je sada Croatia Rally četvrta stanica kalendara, dok će akciju otvoriti Monte Karlo 19. januara i Švedska 9. februara, gde će postati jasnije ko je u 2023. godini glavni favorit za osvajanje titule.
Izvor: Klix.ba