home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
DTM

Nemački vozač Maksimilijan Pol, koji ovog vikenda menja Mika Vizhofera u ekipi Graser, postao je osmi različiti pobednik u DTM sezoni. On je prvi prošao pored karirane zastave na išnojn trci na Nirburgringu, ispred Laurina Hajnriha i Lukasa Auera.

U kvalifikacijama koje su vožene u promenljivim vremenskim uslovima, najbolje se pokazao vozač ekipe ABT sportslajn Rikardo Feler, koji je započeo je trku sa pol-pozicije u svom “audiju R8 LMS GT3”. Iz prvog startnog reda je u trku ušao i aktuelni DTM šampion Šeldon van der Linde u “BMW-u M4 GT3” ekipe Šubert motorsport. Sa trećeg startnog mesta krenuo je, nakon najboljeg DTM rezultat u kvalifikacijama, David Šumaher, koji je imao četvrto vreme, ali je zbog kazne za Džeka Ejtkina pomeren za jednu poziciju. Ejtkin u “ferariju 296 GT3” ekipe Emil Frej rejsing je kažnjen zbog prebrze vožnje pod crvenom zastavom pomeranjem tri mesta niže.

Lider u generalnom plasmanu Tomas Prajning započeo je trku tek sa 16. mesta u Mantaj “poršeu 911 GT3 R”, dok je jučerašnji pobednik Mirko Bortoloti napravio grešku u svom prvom brzom krugu i parkirao je “lamborgini hurakan” pored staze, zbog čega nije uspeo da postavi vreme i započeo je trku sa začelja.

U trku se ušlo sa dva kruga za zagrevanje, što je Marko Vitman iskoristio da promeni gume na slikove. Mirko Bortoloti je ipak odustao iz trke, jer ekipa SSR performans nije uspela da popravi kvar na njegovom automobilu, navodi Serbiaring.com.

Feler je zadržao vodeću poziciju na startu, dok je Šeldon van der Linde pao na 17. mesto u prva tri kruga. Nakon starta sa desetog mesta, Kelvin van der Linde, slično jučerašnjem startu trke, pao je u poretku, što je onda iskoristio da promeni gume.

Tokom prvog trkačkog kruga, odustao je drugi Mantaj “porše 911 GT3 R”, koji je u garažu ekipe parkirao Denis Olsen, zbog oštećenja u kontaktu sa Kelvinom van der Lindeom na startu. U šestom krugu, Lukas Auer je napao svog kolegu po brendu Šumahera za drugo mesto i uspeo da ga pretekne sa unutrašnje strane u prvoj krivini, da bi na kraju kruga pretekao i Felera za vodeću poziciju.

Šumahera je sledeći napao Felera u narednom krugu u prvoj krivni, što je omogućilo njihovom prvom pratiocu, Timu Hajnemanu da pretekne Felerov “audi”. U devetom krugu, u borbi za šesto mesto, Ejtkin je napravio grešku na kočenju i sišao sa staze. Vozač “ferarija” je uspeo da se vrati na stazu, ali je pao na 21. mesto. Hajneman je u duelu sa Šumaherom uspeo da se probije na drugo mesto, dok su Maksimilijan Pol i Luka Engstler uspeli da preteknu Felera za četvrto i peto mesto. Feler je prvi posetio garažu zbog obavezne promene guma i namontirani su mu pneumatici za kišu, zbog sve jače kiše koja je padala na stazi. Pol je uspeo da se probije na drugo mesto.

Šumaher je prvi od vozača koji su počeli trku na gumama za kišu promenio pneumatike i to je učinio u 15. krugu. Luka Štolc je morao da odveze kazneni krug zbog nepoštovanja procedure tokom promene guma. Kasnijim odlaskom na promenu guma, Prajning je izašao nazad na pistu na sedmu poziciju, što ga je činilo virtuelnim vodećim. Ekipa mu tokom stajanja nije popravila prednji branik koji je visio sa njegovog “poršea”.

Alezio Deleda je napravio grešku na prilasku prvoj krivini u 21. krugu, kada je pokušao da izbegne Ejtkina koji je izlazio iz pitlejna, izgubio kontrolu nad svojim “lamborginijem” i završio je u šljunku. Zbog ovog incidenta, pokazana je žuta zastava preko cele staze, što su iskoristili vozači na prvih pet pozicija da promene gume bez većeg gubitka pozicija.

Tjeri Vermulen je posle posete garaži bio pod istragom zbog nepoštovanja perioda dozvoljene promene guma, ali nije bio kažnjen. Upravo je Vermulen napravio najveći napredak do tog trenutka u trci, jer se vozio na 8. mestu, nakon starta sa 23. mesta. U 27. krugu, u duelu “lamborginija hurakan” i “mercedesa AMG GT3”, Pol je uspeo da pretekne Auera za vodeću poziciju. Četiri kruga kasnije, Auer je pao na treće mesto kada ga je pretekao Laurin Hajnrih u “poršeu 911 GT3 R” ekipe Bernard. Ardžun Maini je napravio grešku na kočenju za petu krivinu i završio pored staze, zbog čega je na stazu izašlo sigurnosno vozilo, dva kruga pre kraja trke. Mainijev “mercedes” je brzo uklonjen, ali je odlučeno da će se trka završiti iza sigurnosnog vozila.

Maksimilijan Pol, koji se poslednji put trkao u DTM-u 2021. na Red bul ringu, prvi je prošao pored karirane zastave i doneo treću pobedu za Lamborgini ove sezone, ispred Lorina Hajnriha, kome je ovo prvi DTM podijum, i Lukasa Auera. Engel je trku zavšrio na četvrtom mestu, ispred Prajninga, Felera i Engstlera. Vermulen je na cilj stigao osmi, ispred Šumahera, i Franka Perere. Matija Drudi, Tim Hajneman, Luka Štolc, Jusuf Ovega i Sandro Holzem su kompletirali spisak osvajača poena.

U generalnom plasmanu vodeći ostaje Tomas Prajning sa 117 poena, ispred Šeldona van der Lidnea koji ima 89 poena. Treće mesto drži Mirko Bortoloti sa 88 poena, a isto toliko ima i Rikardo Feler.

Sledeći DTM trkački vikend na programu je 19. i 20. avgusta na Lauzicringu.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 375



Komentari