
Otkrivene plate vozača F1
Transfer Luisa Hamiltona u Ferari dobrano je zatalasao tržište vozača, otad otvoreno u Mercedesu. Što je velik izazov za većinu vozača F1, stoga i ne čudi što su timovi odlučili da svojim najboljim vozačima daju bogate plate za dugoročne ugovore kako bi sprečili njihov eventualni odlazak.
Najbolje su prošli Šarl Leklerk i Lando Noris potpisavši izuzetno unosne ugovore kako bi bili sakriveni od radara Mercedesa.
Novu listu plata je otkrio „Rejsing njuz 365” i vozač Ferarija Leklerk ove godine zaradiće 34 miliona evra, što ga čini trećim najplaćenijim vozačem iza nedodirljivog dvojca Ferštapen-Hamilton. Lando Noris je četvrti s godišnjom platom od 20 miliona evra.
Inače, Maks Ferštapen je ostao najplaćeniji vozač s najmanje 55 miliona evra, dok će Mercedes platiti Hamiltonu čak 45 miliona u poslednjoj godini ugovora.
Radi se o osnovnim platama, bez bonusa za pobede i pobednička postolja.
PLATE VOZAČA F1 U 2024.
1. Maks Ferštapen (Red bul) 55.000.000
2. Luis Hamilton (Mercedes) 45.000.000
3. Šarl Lekler (Ferari) 34.000.000
4. Lando Noris (Meklaren) 20.000.000
5. Džordž Rasel (Mercedes) 18.000.000
6. Fernando Alonso (Aston Martin) 18.000.000
7. Serhio Perez (Red bul) 14.000.000
8. Karlos Sainc (Ferari) 12.000.000
9. Valteri Botas (Zauber) 10.000.000
10. Danijel Rikardo (Red bul) 7.000.000
11. Esteban Okon (Alpin) 6.000.000
12. Pjer Gasli (Alpin) 6.000.000
13. Oskar Pjastri (Meklaren) 6.000.000
14. Kevin Magnusen (Has) 5.000.000
15. Aleksander Albon (Vilijams) 3.000.000
16. Lans Strol (Aston Martin) 3.000.000
17. Niko Hilkenberg (Has) 2.000.000
18. Džou Guanju (Zauber) 2.000.000
19. Juki Cunoda (Red bul) 1.000.000
20. Logan Sardžant (Vilijams) 1.000.000
NAPOMENA: Plate su u evrima
Izvor: Sportski žurnal
Foto: Screenshot / Red Bull YouTube
Hamilton: Ferari sam krio i od roditelja
Sedmostruki svetski šampion Formule 1 vozač Mercedesa Luis Hamilton toliko je bio tajnovit u vezi sa odlukom o prelasku u Ferari, da čak nije obavestio ni roditelje o tome.
Hamilton je iznenadio Formulu 1 odlukom da napusti Mercedes i od 2025. godine pređe u Ferari, uprkos tome što je prošlog leta produžio ugovor sa Mercedesom. Vest je objavljena 1. februara i smatra se najvećim transferom u istoriji Formule 1, ali i jednim od najvećih iznenađenja u sportu uopšte.
- Ni sa kim nisam razgovarao. Nisam rekao ni roditeljima sve dok nije trebalo objaviti vest. Dakle, niko nije znao. Stvarno sam želeo to da uradim za sebe. Morao sam da saznam šta bi za mene bilo najbolje - rekao je Hamilton za podkast Bi-Bi-Sija.
Jedan od najboljih vozača svih vremena potpisao je prošlog avgusta jednogodišnji ugovor sa Mercedesom uz mogućnost nastavka saradnje na još godinu dana, koju on nije prihvatio, pa će na kraju sezone napustiti ekipu za koju vozi od 2013.
Hamilton je o odluci obavestio direktora Mercedesa Toto Volfa dan pre nego što je transfer objavljen, na doručku u Volfovoj kući. Oni su bliski prijatelji otkako je 39-godišnji britanski vozač iz Meklarena prešao u Mercedes.
Hamilton je rekorder Formule 1 sa 103 pobede i 104 pol pozicije i deli rekord sa Mihaelom Šumaherom - sedam šampionskih titula.
On je i ranije govorio da mu je dečački san da vozi za čuvenu italijansku ekipu.
- Ukazala se prilika i pomislio sam: U redu, moram da razmislim na sekund. Ali nisam imao mnogo vremena za razmišljanje i morao sam da pratim osećaj i odlučio sam da prihvatim priliku - naveo je Hamilton.
Poslednju pobedu u šampionatu ostvario je u pretposlednjoj trci u sezoni 2021. godine u Saudijskoj Arabiji. Nova sezona Formule 1 počinje u subotu trkom za Veliku nagradu Bahreina.
Izvor: Sportski žurnal
Zašto je Velika nagrada Bahreina u subotu, a ne u nedelju
Sezona Formule 1 za 2024. godinu počinje ovog vikenda Velikom nagradom Bahreina - ali neobično, trka će se održati u subotu. Tradicionalno, vikendi Velikih nagrada slede vrlo jednostavan raspored: trening u petak, kvalifikacije u subotu i sama trka u nedelju.
Međutim, za prva dva događaja u 2024. godini u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji, sve je pomaknuto jedan dan unapred kako ne bi bilo sudaranja sa početkom Ramazana.
Sveti mesec počinje u nedelju 10. marta, istog dana kada je prvobitno trebalo da se održi Velika nagrada Saudijske Arabije. Zato je događaj pomeren dan unapred, ali kako pravila FIA nalažu da između svake trke mora proći najmanje sedam dana, Velika nagrada Bahreina takođe je morala biti pomerena unapred.
Bahrein i Saudijska Arabija neće biti jedine dve trke koje će se održati u subotu ove sezone, s obzirom da će Las Vegas ponovo biti dan ranije od tradicije, iako je to dogovoreno kako bi se dobilo što više gledalaca.
Otvaranje sezone će svima pružiti prvi pravi pokazatelj ko će biti favoriti i autsajderi ove sezone, s očekivanjem da će Maks Ferštapen i Red Bul pobediti u Sakiru.
Izvor: Sportski žurnal
Da li će se Ferštapen izjednačiti sa Alanom Prostom?
Nova sezona Formule 1, 75. po redu, počinje u četvrtak prvim slobodnim treningom pred trku za Veliku nagradu Bahreina.
I u novoj sezoni favorit za titulu je trostruki uzastopni svetski prvak vozač Red Bula Maks Ferštapen, koji je protekle godine postavio rekord sa ukupno 19 trijumfa u jednoj sezoni.
Ferštapen će u sezonu ući sa ambicijom da se po broju titula izjednači sa legendarnim Alanom Prostom i bivšim vozačem Red Bula Sebastijanom Fetelom, čiji je rekord po broju uzastopnih pobeda, devet, oborio prošle sezone.
Tokom trodnevnih predsezonskih testiranja u Bahreinu, utisak vozača ali i zajednice Formule 1 je da će Red Bul ponovo dominirati, kao i prošle sezone, u kojoj je ekipa od 22 trijumfovala u 21 trci.
Pored Holanđanina u Red Bulu će biti i Meksikanac Serhio Peres, koji je prošle sezone ostvario dve pobede, a austrijski tim će najveće konkurente imati pre svega u Ferariju i Mercedesu.
Upravo su ova dva tima bila u fokusu javnosti, pošto je početkom ovog meseca objavljeno da će na kraju sezone sedmostruki svetski šampion Luis Hamilton iz nemačkog tima preći u Ferari.
Ta najava u drugi plan je stavila pripremu za početak nove sezone, ali i otvorila pitanja motivacije kako Hamiltona, tako i vozača Ferarija Karlosa Sainca, koji na kraju sezone napušta italijansku ekipu. Sainc je prošle sezone bio jedini vozač koji nije iz Red Bula, a da je pobedio u trci, nakon što je bio najbrži u Singapuru.
Hamilton će u svojoj poslednjoj sezoni u Mercedesu za timskog kolegu i dalje imati Džordža Rasela, dok će izvesno prvi vozač Ferarija biti Šarl Lekler.
Vozačkih promena nije bilo ni u preostalih sedam timova, a među ostalima u borbu za najviši plasman mogli bi da se uključe vozači Meklarena (Lando Noris i Oskar Pjastri), odnosno Aston Martina (Fernando Alonso i Lens Strol).
Ako među vozačima nije bilo promena, bilo ih je kada se radi o imenima timova. Švajcarski Zauber je posle pet godina saradnje sa Alfa Romeom vratio svoje prvobitno ime, dok je ekipa Alfa Taurija sada poznata pod nazivom - RB.
Nova sezona donosi rekordan broj trka - čak 24, od čega će na šest staza biti vožene i sprint trke. U kalendar se prvi put posle 2019. godine i pandemije korona virusa vraća Velika nagrada Kine (od 19. do 21. aprila), a upravo će u Šangaju biti vožena prva sprint trka u sezoni.
Debitant u sprint trkama biće i Majami, koji će domaćin trkačkog vikenda biti od 3. do 5. maja. Preostale četiri sprint trke biće vožene u Austriji, Ostinu, Sao Paulu i Kataru.
Prve dve uvodne trke u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji (9. mart) pomerene su sa nedelje na subotu zbog Ramazana, a to je uticalo da kompletan trkački vikend počne dan ranije.
Sezona na stazi Sakir počinje u četvrtak prvim slobodnim treningom od 12.30, dok je drugi trening na rasporedu istog dana od 16 časova.
U petak je od 13.30 na programu treći slobodni trening, a od 17 časova počinju kvalifikacije.
Prva trka u novoj sezoni vozi se u subotu od 16 časova.
Sezona će biti završena 8. decembra trkom u Abu Dabiju.
Izvor: Sportski žurnal
Kristijan Horner oslobođen optužbi
Kristijan Horner je oslobođen posle istrage koja je sprovedena zbog optužbi za neprikladno ponašanje. Pedesetogodišnjem Horneru, koji je predvodio akcije F1 Red Bula od 2005. godine, biće dozvoljeno da nastavi da bude direktor pred otvaranje sezone Velike nagrade Bahreina ovog vikenda.
Prema navodima iz Tajmsa, Red Bul je odlučio a to bi trebao da objavi putem saopštenja danas.
Red Bul je angažovao nezavisnog advokata da vodi istragu posle optužbi za neprikladno ponašanje Hornera prema ženi koja radila za Red Bul.
Horner, koji je energično negirao optužbe od samog početka, navodno je bio ispitivan osam sati na nepoznatoj lokaciji početkom ovog meseca. Zatim je nastavio sa obavezama u Red Bulu prisustvujući lansiranju RB20 i nadgledajući tri dana predsezonskih testiranja u Bahreinu.
Advokat je završio istragu krajem prošle nedelje, predajući izveštaj od preko 100 stranica upravnom odboru Red Bula, koji se konsultovao oko Hornerove sudbine.
Rukovodioci Formule 1, Ferštapen i budući partner, Ford, bili su među onima koji su pokušali da ubrzaju istragu zahtevajući rešenje što je pre moguće.
Detalji optužbi protiv Hornera, koji se takmičio tokom devedesetih godina pre nego što se okrenuo menadžmentu tima, zadržani su na minimumu zbog pitanja poverljivosti.
Izvor: Sportski žurnal
Red Bul: Horner ostaje direktor
Direktor ekipe Red Bul Kristijan Horner ostaće na funkciji, nakon što su protiv njega odbačene optužbe za neprikladno ponašanje, saopštila je danas kompanija Red Bul.
Austrijska kompanija je pokrenula početkom meseca istragu protiv Hornera, nakon što ga je koleginica optužila za neprikladno ponašanje.
- Nezavisna istraga o optužbama protiv gospodina Hornera je završena i Red Bul može da potvrdi da je pritužba odbačena - navodi se u saopštenju Red Bula, preneo je Skaj.
Horner je saslušan 9. februara kada je negirao optužbe, a pojavio se i na predstavljanju bolida za narednu sezonu, kao i predsezonskim testiranjima u Bahreinu prošle nedelje.
- Podnosilac žalbe ima pravo na žalbu. Red Bul je uveren da je istraga bila poštena, rigorozna i nepristrasna - piše u saopštenju.
Red Bul je objavio zaključak istrage manje od 24 časa pre prvog zvaničnog ovosezonskog izlaska automobila na stazu, pošto u četvrtak od 12.30 počinje prvi trening u Bahreinu.
- Izveštaj o istrazi je poverljiv i sadrži privatne informacije o učesnicima u sporu kao i osobama koje su pomagale u istrazi i stoga nećemo dalje komentarisati ovu temu iz poštovanja prema svima koji su bili uključeni. Red Bul će nastaviti da se trudi da ispuni najviše standarde na radnom mestu - navodi se u saopštenju.
Horner je na čelu Red Bula od 2005. godine, a ekipu je predvodio do šest konstruktorskih i sedam titula u konkurenciji vozača.
Izvor: Sportski žurnal