
Svetski reli šampionat (World Rally Championship - WRC) odustaće od hibridnih pogona u svojoj Rally1 klasi od sledeće godine s namerom smanjenja troškova.
WRC je uveo hibridne pogone u Rally1 seriju 2022. godine, ali od sledeće godine će šampionat napraviti promenu i vratiti se na staro. To znači da će automobile u pomenutoj klasi ponovo pokretati samo motori s unutrašnjim sagorevanjem. Ipak, svi će koristiti održiva goriva, ali električni motori od 100 KS se više neće upotrebljavati. Zahvaljujući ovoj promeni će automobili biti lakši.
"Aktuelni Rally1 automobil nastavlja da bude WRC-ov flagship u 2025. i 2026. godini, ali s modifikacijama koje će smanjiti troškove i performanse. Ove promene uključuju uklanjanje plug-in hibridnog pogona, a performanse će se kompenzovati smanjenjem ukupne mase", saopšteno je iz FIA-e.
Kako prenosi Klix.ba, propisi za sezonu 2026. godine će zahtevati da sva vozila koriste zajedničku sigurnosnu ćeliju kako bi se smanjili troškovi i složenost, a timovi će moći da razviju karoseriju na osnovu bilo kojeg svog drumskog automobila iz B ili C klase, kompaktnog SUV-a ili koncepta. Snaga će biti ograničena na oko 330 KS, a cena svakog automobila na 400.000 evra. To je znatno manje u odnosu na aktuelnu cenu od oko milion evra.
I dok se Rally1 klasa udaljava od elektrifikacije, FIA je otkrila da radi na uspostavljanju posebne "električne kategorije", koja će biti uvedena u WRC čim pre bude moguće. Ovi automobili će moći da koriste istu sigurnosnu ćeliju kao i Rally1 vozila te će performansama parirati modelima sa SUS motorima.
Toyota, Hyundai i M-Sport Ford su jedini timovi koji se trenutno takmiče u Rally1 klasi. Šef Toyotinog WRC tima, Jari-Matti Latvala, za Autocar je rekao da se nada da će udaljavanje od elektrifikacije omogućiti većem broju timova da uđu u sport.
"Troškovi su previsoki, a automobili preskupi. U slučaju Rally1 automobila smo izgubili privatnike koje smo imali s World Rally Cars vozilima jer su troškovi previsoki. Odbacivanje hibrida i fokusiranje na e-goriva ili vodonik bi moglo da bude način smanjenja troškova", poručio je Latvala.
Izvor: Klix.ba / Autocar.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai