home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Škoda Enyaq RS Race

30 Avg 2024 - 09:00 Sport Link
Škoda Enyaq RS Race

Škoda Motorsport stvara jedinstveni automobil. Enyaq RS Race concept je rezultat beskrajnog nastojanja za tehničkim razvojem na putu ka održivosti.

„Škoda Motorsport je razvio svoj prvi potpuno električni automobil 2021. Naučili smo mnogo, ali mislim da je sada pravo vreme da iskoristimo naše iskustvo. Zato stvaramo jedinstveni Enyaq RS Race concept, koji pokazuje kako možemo da prenesemo DNK motosporta na serijske automobile dok radimo na održivoj budućnosti“, kaže Michal Hrabanek iz Škoda Motorsporta.

Škoda Enyaq RS Race

Enyaq RS Race neće biti samo studija dizajna, to će biti potpuno funkcionalan automobil sa visokim ambicijama. „Ne radi se samo o vizuelnim modifikacijama. Od samog početka naš rad je bio vođen namerom da obezbedimo da automobil pre svega bude funkcionalan“, potvrđuje dizajner Daniel Petr.

Škoda Enyaq RS Race

Baziran na Enyaq RS Coupeu, koncept će pretrpeti niz vizuelnih i tehničkih promena. Biće proširen i spušten, dobiće nove amortizere i felne od 20 inča sa gumama niskog profila. Iz aerodinamičkih razloga, ali i zbog modifikacija za spuštanje i proširenje, koncept će dobiti redizajnirane branike i šire blatobrane, novi zadnji difuzor i veliko krilo pozadi.

„Sve je funkcionalno. Svi novi oblici i promene imaju praktičnu svrhu – cilj je da se poboljša aerodinamika, poveća sila pritiska i poboljša hlađenje komponenti automobila“, kaže Daniel Petr.

Unutra će biti postavljen bezbednosni okvir. Sportska sedišta i sigurnosni pojasevi sa pet tačaka su standardni. Ostali delovi enterijera, kao što su paneli na vratima i instrument tabla, takođe će pretrpeti izmene, sa akcentom na bezbednost i nove materijale. „I ovde istražujemo put održivosti“, ukazuje Daniel Petr.

Neki delovi unutrašnjosti će nestati da bi ga olakšali. Enyaq RS Race će imati samo dva sedišta, a pojedinačni delovi panela će biti olakšani ili zamenjeni novima od kompozitnih materijala. Pogonski sklop će takođe biti podvrgnut nekim modifikacijama, ali će motori i baterije koje se koriste biti preuzeti iz serijskog Enyaqa RS Coupe.

Kao rezultat toga, Enyaq RS Race ima pogon na sve točkove sa parom električnih motora koji generišu ukupno 340 konjskih snaga i standardnom baterijom koja se nalazi u Škodinim serijskim automobilima.

„Smanjenje težine je bio jedan od naših ključnih ciljeva“, objašnjava Miloš Vrba iz Škoda Motorsporta. Pored trkačke tehnologije, automobil takođe ima nenametljiv enterijer kojim dominiraju školjkasta sedišta i kontrolna tabla napravljena od biokompozita.

„Takođe smo uštedeli dosta težine korišćenjem kompozitnih materijala na bazi lana. Koristimo ih na krovu, blatobranima, branicima i pragovima, ali i na mnogim drugim delovima kao što su krilo, patosnice, retrovizori i tako dalje“, ističe Miloš Vrba. Materijali su u principu (i u procesu proizvodnje) slični ugljeničnim kompozitima, ali su prirodnog porekla. „Ovo je jedno od ključnih pitanja za projekat Enyaq RS Race. Naš cilj je da motosport bude održiviji“, dodaje Miloš Vrba.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 278



Komentari