
Svetskom prvaku ovo je četvrta uzastopna pobeda na stazi Suzuka, ujedno prva u novoj sezoni. Drugo i treće mesto pripalo je vozačima Meklarena Landu Norisu i Oskaru Pjastriju, navodi Sportski Žurnal.
Četvrto mesto zauzeo je vozač Ferarija Šarl Lekler, na petom i šestom mestu su završili vozači Mercedesa, Džordž Rasel i Andrea Kimi Antoneli, dok je sedmu poziciju zauzeo sedmostruki svetski prvak Luis Hamilton iz Ferarija. Bodove su osvojili još Isak Hadžar iz Rejsing bulsa, Aleksander Albon iz Vilijamsa, kao i vozač Hasa Oliver Berman.
Trku je sa prve pozicije počeo četvorostruki uzastopni svetski prvak - Ferštapen, dok su iza njega bili vozači Meklarena, Noris i Pjastri. Sa četvrtog mesta trku je počeo Lekler, peto i šesto mesto na startu su zauzeli vozači Mercedesa, Rasel i Antoneli, dok su iza njih bili vozač Rejsing bulsa Hadžar i Hamilton.
Prvu trku za Red Bul vozio je domaći vozač Juki Cunoda, koji je startovao sa 14. mesta.
Staza je na početku bila vlažna, ali je većina vozača trku započela na srednje tvrdim gumama, sa izuzetkom Hamiltona koji je počeo na tvrdim gumama, dok su na začelju na mekim pneumaticima bili Džek Duan (Alpina) i Lens Strol (Aston Martin). Na startu nije bilo većih uzbuđenja, Ferštapen je uspeo da se odbrani od Norisa, dok među vodećima nije bilo promena.
Cunoda, jedini domaći vozač, trku je počeo obilaženjem bivšeg vozača Red Bula Lijama Losona za 13. mesto. Prvo obilažanje među vodećih 10 vozača viđeno je u šestom krugu, kada je Hamilton izveo uspešan napad na Hadžara za sedmo mesto. U međuvremenu Rasel je smanjivao zaostatak u odnosu na Leklera, ali nije uspeo da izvede napad za preuzimanje četvrtog mesta.
Prvi na zamenu guma od vodećih odlazi Rasel u 20. krugu, u narednom krugu na obaveznu promenu odlazi Pjastri, dok su Ferštapen, Noris i Lekler u boks otišli u 22. krugu. Ferštapen i Noris našli su se jedan uz drugog na izlazu iz pit lejna, a posle njihovog duela na travu je nakratko izleteo vozač Meklarena. Direkcija trke odlučila se da ovaj incident neće dalje istraživati, uprkos pritužbama iz Meklarena.
Prvo mesto u trci preuzeo je Antoneli, koji je sa 18 godina postao najmlađi vozač na prvoj poziciji u jednoj trci Formule 1. Iza njega je bio Hamilton, jedini koji je startovao na tvrdim gumama. Na promenu guma u 31. krugu otišao Hamilton i vratio se na sedmo mesto, dok je Antoneli na svoje jedino stajanje otišao krug kasnije, vrativši se ispred Hamiltona. Sve do kraja trke nije bilo većih uzbuđenja. Noris je pokušavao da smanji razliku u odnosu na Ferštapena na ispod jedne sekunde, ali to nijednog momenta nije uspeo.
Ferštapenu je ovo 64. trijumf u karijeri, dok je njegov timski kolega Cunoda završio na 12. mestu.

Posle tri trke vodeći u generalnom plasmanu je Noris sa 62 boda, Ferštapen na drugom mestu ima bod manje, dok trećeplasirani Pjastri ima 49 bodova.
Šampionat Formule 1 se nastavlja za sedam dana trkom za Veliku nagradu Bahreina.
VELIKA NAGRADA JAPANA:
1. Maks Ferštapen (Red Bul) sat, 22 minuta, 06,983 sekunde
2. Lando Noris (Meklaren) + 1,423
3. Oskar Pjastri (Meklaren) + 2,129
4. Šarl Lekler (Ferari) + 16,097
5. Džordž Rasel (Mercedes) + 17,362
6. Andrea Kimi Antoneli (Mercedes) + 18,671
7. Luis Hamilton (Ferari) + 29,182
8. Isak Hadžar (Rejsing buls) + 37,134
9. Aleksander Albon (Vilijams) + 40,367
10. Oliver Berman (Has) + 54,529
11. Fernando Alonso (Aston Martin) + 57,333
12. Juki Cunoda (Red Bul) + 58,401
13. Pjer Gasli (Alpina) + 1:02,122
14. Karlos Sainc (Vilijams) + 1:14,129
15. Džek Duan (Alpina) + 1:21,314
16. Niko Hulkenberg (Zauber) + 1:21,957
17. Lijam Loson (Rejsing buls) + 1:22,734
18. Esteban Okon (Has) + 1:23,438
19. Gabrijel Bortoleto (Zauber) + 1:23,897
20. Lens Strol (Aston Martin) jedan krug
Poredak vozača i konstruktora:
Vozači:
1. Lando Noris (Velika Britanija) 62
2. Maks Ferštapen (Holandija) 61
3. Oskar Pjastri (Australija) 49
4. Džordž Rasel (Velika Britanija) 45
5. Andrea Kimi Antoneli (Italija) 30
6. Šarl Lekler (Monako) 20
7. Aleksander Albon (Tajland) 18
8. Luis Hamilton (Velika Britanija) 15
9. Esteban Okon (Francuska) 10
10. Lens Strol (Kanada) 10
11. Niko Hulkenberg (Nemačka) 6
12. Oliver Berman (Velika Britanija) 5
13. Isak Hadžar (Francuska) 4
14. Juki Cunoda (Japan) 3
15. Karlos Sainc (Španija) 1
16. Pjer Gasli (Francuska) 0
17. Fernando Alonso (Španija) 0
18. Lijam Loson (Novi Zeland) 0
19. Džek Duan (Australija) 0
20. Gabrijel Bortoleto (Brazil) 0
Konstruktori:
1. Meklaren 111
2. Mercedes 75
3. Red Bul 61
4. Ferari 35
5. Vilijams 19
6. Has 15
7. Aston Martin 10
8. Rejsing buls 7
9. Zuaber 6
10. Alpina 0
Izvor: Sportski Žurnal
Foto: Screenshot / Formula 1 YouTube
Ferštapen: Savršen oproštaj od Honde
Vozač Red Bula Maks Ferštapen rekao je danas da je njegov bolid bio u najboljoj mogućoj izdanju, kao i da mu mnogo znači što je ostvario još jedan trijumf u trci Formule 1 u Japanu, čime se oprašta od Honde koja na kraju godine prestaje da sarađuje sa austrijskim timom.
- Na početku sezone je bilo veoma teško, ali nismo odustali i nastavili smo da unapređujemo bolid, koji je danas bio u najboljem izdanju. Start sa pol pozicije je zaista omogućio pobedu u ovoj trci - rekao je Ferštapen.
Holandski vozač je na stazi Suzuka zabeležio 64. pobedu u karijeri, ujedno četvrtu uzastopnu na toj legendarnoj stazi, ali i prvu u ovoj sezoni.

Ferštapen, četvorostruki uzastopni svetski prvak, istakao je da mu ova staza mnogo znači.
- Bilo mi je u mislima u poslednjih nekoliko krugova da pokušam da ostanem ispred jer bi to bila odlična priča i neka vrsta konačnog oproštaja sa Hondom ovde u Japanu. Neverovatno sam ponosan na ono što smo postigli tokom svih ovih godina zajedno i ovo je savršen oproštaj - dodao je 27-godišnji vozač.
Dugogodišnja saradnja Red Bula i Honde završava se na kraju ove sezone, a austrijski tim će u narednom periodu sam raditi na razvoju motora, dok japanski proizvođač počinje saradnju sa Aston Martinom. Drugo i treće mesto zauzeli su vozači Meklarena Lando Noris i Oskar Pjastri.
Noris je istakao da su na kraju presudile kvalifikacije i najbrži krug koji je u završnici odvezao Ferštapen.
- Da, mislim da smo izgubili juče. Maks je odvezao sjajnu trku, bez grešaka, a tempo je danas bio veoma sličan da bismo mogli da uradimo nešto više. Bila je to duga trka, sa mnogo napora. Nismo imali ništa posebno sa čime bismo mogli da pobedimo Maksa. Bili su brzi i kao što sam rekao, bez grešaka, zaslužio je to - rekao je Noris.
Osvrnuo se i na incident koji se dogodio prilikom izlaska iz pit lejna u 22. krugu, kada je posle duela sa Ferštapenom nakratko završio na travi.
- To je trkanje, bio je ispred... Maks je poslednja osoba za koju očekujem da mi da prostora, na dobar način, u trkačkom smislu. Ništa više od toga - dodao je britanski vozač.
Pjastri je rekao da je u današnjoj trci imao veoma dobar tempo, kao i da je zadovoljan zbog toga.
- Bio sam blizu nekoliko puta i pokušao sam napad, ali pozicija na ovoj stazi je zaista ključna - rekao je on i objasnio zašto je od ekipe zatražio zamenu pozicija sa Norisom. - Imao sam zaista snažan tempo i osećao sam da, ako bih imao poziciju na stazi, mogu da prestignem Maksa, ali to je ono što se dešava kada startujete iza, nažalost. Bar sam postavio pitanje timu i to je bio fer odgovor - iako negativan. Bila je to dobra trka i tako želimo da nastavimo.
Izvor: Sportski Žurnal
Foto: Screenshot / Formula 1 YouTube
Sainc zakasnio na intoniranje himne: Kazna 20.000 evra
Međunarodna automobilska federacija (FIA) saopštila je da je sa 20.000 evra novčano kaznila vozača Vilijamsa Karlosa Sainca zato što je zakasnio na izvođenje nacionalne himne pred početak trke za Veliku nagradu Japana u šampionatu Formule 1.
FIA je navela da je vozač Vilijamsa kažnjen sa 20.000 evra, od čega je 10.000 evra uslovna kazna koja neće biti naplaćena ukoliko Sainc u narednih 12 meseci ne ponovi isti prekršaj.
Himna se tradicionalno izvodi 46 minuta pre početka trke, a Sainc se u tom trenutku nije nalazio na predviđenom mestu na startnom gridu.
FIA navodi da je za ovakvu vrstu prekršaja propisana kazna od 60.000 evra. Međutim, FIA je ublažila kaznu pošto je, kako se navodi, uvažila olakšavajuću okolnost.
- Vozač je izjavio da je neposredno pre izvođenja himne imao stomačne tegobe koje su dovele do kašnjenja na start. To je potvrdio i dr Mesina, koji je vozaču dao odgovarajuću terapiju - navodi se u saopštenju FIA.
Izvor: Sportski Žurnal