
Hamilton: Glasine o Horneru u Ferariju odvlače pažnju timu
Sedmostruki svetski šampion Formule 1 Luis Hamilton izjavio je u noći između četvrtka i petka da su navodi o mogućem dolasku bivšeg šefa Red Bula Kristijana Hornera u Ferari "nepotrebna distrakcija" za tim.
List "Dejli mejl", ranije ove nedelje, objavio je da je Ferari u pregovorima sa Hornerom o mogućnosti da preuzme funkciju šefa tima od Frederika Vasera. Horner je u julu smenjen sa mesta prvog čoveka Red Bula nakon perioda loših rezultata i unutrašnjih sukoba, a u septembru je postigao nagodbu o raskidu ugovora vrednu 60 miliona evra.
Na pitanje novinara da li zna nešto o istinitosti priče i da li bi Horner bio dobar izbor za Ferari, Hamilton je odgovorio:
- Ne znam i neću da se bavim glasinama.
Hamilton, koji je podržao Vasera još prilikom svog potpisivanja za Ferari, istakao je da su takve spekulacije "malo uznemirujuće za tim".
- Tim je jasno rekao da stoji iza Freda. On i svi u fabrici naporno rade na budućnosti Ferarija - rekao je britanski vozač pred trku za Veliku nagradu Sjedinjenih Američkih Država u Ostinu.
Ferari se tradicionalno ne oglašava povodom medijskih spekulacija o budućnosti tima, ali su i ranije, tokom leta, iz izvora bliskih timu poručili da u pričama o Horneru "nema istine".
Trka za VN SAD proglašena opasnom zbog vrućine
Upravno telo Formule 1 proglasilo je predstojeću trku za Veliku nagradu SAD u Teksasu za trku sa "opasnim temperaturama" zbog vrućine.
To je druga uzastopna trka koja je zbog vrućine proglašena opasnom, posle trke u Singapuru pre dve sedmice.
Predviđa se da će predstojećeg vikenda u Ostinu u Teksasu temperatura vazduha preći 31 stepen Celzijusa, u subotu se voze sprint i kvalifikacije, a u nedelju trka. To je indeks toplote koji Međunarodna automobilska federacija (FIA) koristi za definisanje potencijalno opasnih uslova za vozače, preneo je Bi-Bi-Si (BBC).
Temperature su neobične za trku u SAD, pošto je Teksas pogođen toplotnim talasom sredinom oktobra, što uslove čini sličnijim letu.
Ekipe bi, kao i u Singapuru, mogle da koriste sistem za hlađenje vozača.
Korišćenje tih prsluka nije obavezno, ali ekipe moraju da montiraju sistem na svoje automobile kako bi osigurale da vozači koji ih ne koriste ne steknu prednost time što imaju lakši bolid.
Vozač Mercedesa Džordž Rasel nosio je rashladni prsluk kada je pobedio u Singapuru 5. oktobra.
Sprint trka vozi se u subotu od 19 časova, a kvalifikacije za trku za Veliku nagradu SAD počinju u 23 časa.
Trka za Veliku nagradu SAD vozi se u nedelju od 21 čas.
Rasel: Naredna sezona bi mogla da bude ključna u borbi za titulu
Britanski vozač Formule 1 Džordž Rasel, koji je produžio ugovor sa Mercedesom, izjavio je danas da veruje kako bi 2026. godina, kada stupa na snagu nova tehnička regulativa, mogla biti ključna sezona u njegovoj borbi za titulu svetskog šampiona.
Nakon višemesečnih nagađanja, nemački tim je u sredu potvrdio da će i naredne sezone nastupiti sa istim vozačkim tandemom, Raselom i mladim Italijanom Andreom Kimijem Antonelijem.
Iako su mediji spekulisali o mogućem dolasku aktuelnog četvorostrukog šampiona Maksa Ferštapena iz Red Bula, Rasel kaže da nije bilo dileme oko njegovog ostanka.
- Sezone su sve duže i želeo sam da znam na čemu sam. Nisam odugovlačio jer sam hteo više vremena za plažu, već zato što želim da postanem bolji vozač i podignem svoj nivo - rekao je Rasel za AFP i magazin "Rejser".
Dvadesetsedmogodišnji Britanac, koji je ove godine ostvario dve pobede, uključujući i trijumf u Singapuru pre dve nedelje, istakao je da je zadovoljan uslovima novog ugovora.
- Dogovor je fer i obostrano koristan. Da bi tim izvukao maksimum iz svojih vozača, oni moraju da budu srećni, cenjeni i poštovani. Toto (Volf) je bio veoma korektan u ponudi, i zbog toga sam zadovoljan - rekao je Rasel.
On je dodao da novac nije bio presudan faktor u pregovorima.
- Ono što želim jeste da pobeđujem. To mi je važnije od toga da budem najplaćeniji vozač u karavanu. Pobediti, to je ono zbog čega sam radio čitav život. Nije stvar u slavi ili zaradi, ako mogu da se borim za titulu, biću mnogo srećniji. Dao bih sve da postanem svetski šampion - naglasio je Rasel.
Nova regulativa koja stupa na snagu 2026. godine, prema njegovim rečima, mogla bi da izjednači snage i pruži novu šansu Mercedesu da ponovo bude dominantan.
- Da sam mogao da biram bilo koje mesto za 2026, opet bih izabrao Mercedes. Siguran sam da bi to učinili i mnogi drugi vozači - rekao je Džordž, podsećajući da je upravo Mercedes omogućio njegov ulazak u Formulu 1 preko Vilijamsa 2019. godine.
Rasel smatra da će nemački proizvođač i u novom ciklusu imati prednost.
- Mercedes je poslednjih deset godina gotovo uvek imao najbolji motor. Na osnovu podataka kojima raspolažemo, verujemo da će tako biti i ubuduće. Možda grešimo, ali doneo sam odluku verujući u to. Mislim da će 2026. biti moja najbolja prilika da osvojim titulu prvaka sveta - zaključio je Džordž.
Izvor: Sportski Žurnal / Beta
Za prenos F1 trka 700 miliona dolara
Američka tehnološka firme Epl i Formula 1 sklopili su petogodišnji medijski ugovor po kome će sve trke F1 u SAD od sezone 2026. moći da se gledaju putem platforme Epl TV, objavljeno je danas na veb stranici Formule 1.
Prema anonimnim izvorima upoznatim sa dogovorom, Epl će za prava prenosa plaćati oko 140 miliona dolara godišnje, odnosno ukupno 700 miliona u petogodišnjem periodu, prenosi Fajnenšel tajms (FT).
Ovo partnerstvo je sklopljeno nakon uspeha filma iz Eplove produkcije "F1" koji je u bioskopima i IMAX dvoranama premijerno prikazan u junu 2025. godine, a na Epl TV stiže 12. decembra. Film je do sada ostvario prihod od gotovo 630 miliona dolara, što ga čini najuspešnijim sportskim filmom u istoriji.
Dogovor predviđa da Epl TV prenosi sve treninge, kvalifikacije, sprint sesije i glavne trke F1, dok će deo sadržaja, uključujući sve treninge i pojedine trke, biti dostupan besplatno u aplikaciji Epl TV.
Prema analizi FT, ovaj sporazum dodatno jača Eplovu strategiju ulaganja u sportske događaje, posle prethodnih projekata sa američkim takmičenjima MLB i MLS, ali je ujedno i najskuplji sportski ugovor u istoriji kompanije.
Izvor: Tanjug.rs