home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Dva meseca pre zvanične prezentacije zakazane za salon automobila u Frankfurtu (13. – 23. septembar), Opel i Suzuki su objavili detaljne informacije o novom zajedničkom malom gradskom automobilu. Prvo o novoj Opel Agili (na prve dve slike). Zahvaljujući novoj platformi, dimenzije Agile II su narasle pa sada dužina iznosi 3740, širina 1680 a visina 1590 mm (20 cm duža, 6 cm šira ali i 7 cm niža u odnosu na staru Agilu). Spoljašnji dizajn nove Agile sadrži mnoštvo dizajnerskih elemenata aktuelnih Opelovih modela Corsa i Meriva pa deluje znatno svežije i privlačnije u odnosu na istoimeni kockasti model, koji zamenjuje. Iako malih dimenzija, Opel tvrdi da je Agila dovoljno prostrana da se u nju smesti pet odraslih osoba, koje će zahvaljujući većoj dužini i širini imati dovoljno mesta na komfornijim sedištima U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi) dok se visoka pozicija sedenja brine za bolju preglednost. S druge strane, pomenute male dimenzije su idealne za gradske gužve i parkiranje na malom prostoru pa će nova Agila (uostalom kao i stara) najveći deo životnog veka provoditi u urbanim sredinama. Što se prostranosti tiče, da pomenemo i volumen prtljažnika od 225 litara (sa oborenim zadnjim sedištima 1050 litara). Naravno, pri tome se dobija i potpuno ravan pod. Novu Agilu pokreću tri motora; dva benzinca i jedan dizelaš. Manji 1,0 litarski benzinac ima 3 cilindra, 48kW/65KS i postiže 160 km/h, veći benzinac od 1,2 litra razvija 63kW/86KS (do stotke ubrzava za 12 sekundi i dostiže 174 km/h) dok ekonomičan turbodizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta (do 100 km/h ubrzava za 13,5 sekundi, postiže 162 km/h, a troši ispod 5 litara dizela na 100 km). Standardno uz sve Agile ide ručni menjač sa 5 stepeni samo je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju sa 4 brzine. Agila će se serijski opremati ABS-om i sa 4 vazdušna jastuka dok će elektronska kontrola stabilnosti i vazdušne zavese moći da se dobiju kao opcija. Prodaja nove Agile počinje na proleće naredne godine. Istovremeno kad i Opel, i Suzuki će predstaviti Splash (na trećoj slici), svoju verziju ovog zajedničkog modela. Splash je dugačak 3700 mm, širok 1700 a visok 1600 mm i, kao i nova Agila, koristi novu platformu i iste pogonske agregate. U ponudi su dakle 2 benzinca (od 1,0 i 1,2 litra sa 65 i 86KS) i 1,3 litarski turbodizel sa 75 konja. Sve ono što smo rekli za novu Agilu važi i za Splash. Dakle, male dimenzije omogućuju olakšano manevrisanje i parkiranje u gradu a povećana dužina i širina pristojan komoditet u unutrašnjosti (imajući naravno u vidu dimenzije ovog automobila!). Prtljažnik se obaranjem zadnje klupe može povećati na svih 1050 litara a kockasti oblik karoserije i povišeno sedenje poboljšavaju preglednost. Naravno, Suzuki se pobrinuo da što više vizuelno odvoji svoju verziju svog mikrovena od Opelovog pa je Splash dobio karakterističan Suzukijev prednji kraj sa bademastim svetlosnim grupama, novu haubu, drugačiju masku, koja se nastavlja i u donji deo prednjeg branika kao i drugačiju grafiku zadnjih svetala i nova vrata prtljažnika. Sam Suzuki opisuje dizajn kao svež, energičan, mladalački i emocionalan. Splash će se proizvoditi u susednoj Mađarskoj dok će se produkcija 1,3 litarskog dizel agregata odvijati u Suzukijevoj fabrici u Indiji. Suzuki planira da godišnje u Evropi proda 60.000 primeraka ovog modela. 





HTT Locus Plethore

16 Jul 2007 - 00:45 Noviteti Link

Kanadski konstruktor Luc Chartrand je svoj superautomobil HTT Locus Plethore u formi prototipa izložio još krajem januara ove godine na salonu automobila u Montrealu, a sada je ovaj sportista konačno spreman i za serijsku proizvodnju (naravno u malom broju primeraka, tačnije plan je da se godišnje ručno napravi 400 komada). Prodaja ovog prvog kanadskog superautomobila će početi krajem leta ove godine i to po početnoj ceni od 330.000 kanadskih dolara. Sam dizajner svoj supersportski auto naziva i "Bomba iz Kvebeka" što zbog centralno smeštenog GM-ovog 8,2 litarskog V8 motora i 750KS, nesumnjivo i jeste. Međutim, tu nije kraj jer postoji i verzija sa svih 1300 KS !! Auto je u celosti izrađen od karbon fibera, a snaga se preko ručnog šestostepenog menjača prenosi na zadnje točkove. Mada podaci o ubrzanju za sada nisu zvanično objavljeni, na osnovu snage i težine od 1250 kg, može se sa sigurnošću zaključiti da će zaista biti eksplozivno. Što se maksimalne brzine tiče, navodi se da ista premašuje 205 milja na sat (330 km/h). Zanimljiv je i centralni smeštaj sedišta vozača (kao kod legendarnog McLarena F1) dok se iza njega nalaze još dva mesta za putnike. Zvaničan sajt na adresi : www.locussupercar.com

  



Rossion Q1

16 Jul 2007 - 00:42 Noviteti Link

Kada je firma 1G Racing iz Ohaja (američki distributer britanskih sportskih automobila Noble) u februaru ove godine kupila prava da proizvodi modele Noble M400 i M12, u ugovoru je stajala i klauzula po kojoj je 1G Racing obavezan da takvim automobilima promeni ime i tako je nastao Rossion Q1, koji za osnovu koristi Noble M400. Ipak, Rossion Q1 je daleko luksuznije opremljen u odnosu na svog britanskog rođaka pa se tako u opremi, između ostalog, može naći i satelitska navigacija, ručno šivena kožna unutrašnjost i vrhunski audio sistem. Zbog toga je i teži (1134 kg naspram 1060 kg Noblea M400) ali odnos snaga/težina ipak iznosi odličnih 397KS po toni težine. Pokreće ga Fordov 3,0 litarski V6 bi-turbo motor sa 450KS, koji mu omogućava ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 3,2 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 185 milja na sat (298 km/h). Četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,4 sekunde. Rossion Q1 će se proizvoditi ručno, u Južnoafričkoj Republici i to naravno u limitiranom broju primeraka, a cene će se kretati od 69.000 pa do 90.700 američkih dolara. Prodaja počinje krajem ove godine.




Škoda Fabia RS

15 Jul 2007 - 01:01 Top secret Link

Posle predstavljanja nove Fabie na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, Škoda sprema još nekoliko varijanti ovog modela B segmenta. Jedan od novih projekata češke fabrike jeste sportska varijanta Fabie sa tradicionalnom oznakom RS. Prototipovi su već uhvaćeni tokom fabričkih testiranja, a na osnovu tih snimaka nastale su i prve impresije mogućeg izgleda. Ovaj crtež prikazuje jedan prilično realan izgled Fabie RS na kojoj se vide novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, drugačija maska (sa RS značkom) i novi točkovi. U principu veoma diskretan sportski stajling, a da bi videli da li će biti baš ovakva, moraćemo da se strpimo još neko vreme. Zanimljiviji su motori. Prema prvim informacijama, Fabiu RS pokretaće dva motora; jedan benzinac (1,4 TSI sa 125kW/170KS) i jedan dizel (2,0TDI sa 103kW/140KS). Fabia RS će konkurente imati u Opel Corsi GSi, Fordu Fiesti ST, Mitsubishiju Coltu CZT, VW Polu GTI, Fiatu Grande Punto Abarth (svi navedeni imaju po 150KS), Peugeotu 207 RC (175KS), Miniju Cooper S (takođe 175KS), a tu su i nešto snažniji Seat Ibiza Cupra (180KS), Renault Clio RS197 (197KS) i Opel Corsa OPC (192KS). 



Dok iz samog Ferrarija stižu kontradiktorne vesti o mogućem novom malom modelu Dino, Portugalac Ernesto Freitas iz firme Luso Motors, odlučio je da ne čeka Italijane pa je napravio svoju viziju kako bi novi Ferrari Dino mogao i morao da izgleda. Za sada je ovaj Ferrari samo maketa, a dizajn skoro u potpunosti prati stil originalnog Dina iz druge polovine prošlog veka. Ukratko; moderno, dinamično i, pre svega atraktivno (slike dovoljno govore) tako da bi i sam Ferrari mogao da se ugleda na rad ovog Portugalca, naravno pod uslovom da Italijani stvarno spremaju povratak svog već odavno legendarnog modela.

   



Peugeot 4007 u prodaji

15 Jul 2007 - 00:53 Noviteti Link

Peugeotov prvi pravi SUV model nazvan 4007, imao je svetsku premijeru još početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (zajedno sa svojim bratom blizancem Citroenom C-Crosser), a 12. jula je francuski proizvođač počeo sa prodajom ovog modela u Francuskoj po početnoj ceni od oko 30.000 evra. Da podsetimo da su i Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser napravljeni na bazi novog Mitsubishija Outlander ali su naravno Francuzi dizajnerskim promenama, pre svega na prednjem kraju, dobili vizuelno različite modele mada su pozadi i sa strane sva tri automobila praktično identična. Razlike Peugeotovog SUV-a u odnosu na Citroen C-Crosser se svode praktično samo na originalniji prednji kraj koji ima drugačije oblikovana svetla, masku i branik dok se pozadi izdvaja samo drugačija grafika zadnjih svetala i znak Peugeota. Uglavnom, 4007, bez obzira na sličnost sa rođacima iz Citroena i Mitsubishija, zadražava osnovne dizajnerske karakteristike jednog Peugeota dok detalji poput visoke bočne linije i naglašeni blatobrani dodatno naglašavaju dinamičnost i mišićavost ovog terenca. Peugeot će, bar u početku, svoj SUV model opremati samo jednim turbo-dizel agregatom. Motor je 2,2 litarski HDi snage 115kW/156KS i 380Nm obrtnog momenta (maksimalni obrtni momenat postiže pri 2000 obrt./min.) sa FAP filterom protiv čađi a turbina je sa promenljivom geometrijom. Menjač je 6-stepeni ručni a prema podacima same fabrike potrošnja iznosi prihvatljivih 7,3 litara goriva na 100 km. Maksimalna brzina je okruglo 200 km/h a ubrzanje do stotke 9,9 sekundi. Već osnovna verzija je bogato opremljena pa ima ESP, ABS+EBD, krovne nosače, automatski klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, alarm protiv krađe, daljinsko centralno zaključavanje, putni kompjuter, prednja svetla za maglu, alu felne od 16 inča i radio/CD MP3 uređaj. Uz bogatije pakete opreme dolaze felne od 18 inča, kožna unutrašnjost, 6xCD changer, senzori za parkiranje, Xenon svetla, tamno zatamnjena bočna stakla i staklo pozadi itd. Novi SUV može prevesti svih 7 putnika po svim vrstama podloge zahvaljujući, pre svega, integralnom 4x4 pogonu kao i visokom klirensu dok su stabilnost i udobnost u vožnji obezbeđeni proverenim sistemom oslanjanja, koji podrazumeva napred McPherson a pozadi multilink. Osnovna konfiguracija podrazumeva 5 sedišta i 2 pomoćna pozadi, dakle nešto kao 5+2 konfiguracija. Pritom, sedišta u drugom redu (deljiva u odnosu 60/40) su klizna a kada se sklope dobija se praktičan ravan pod. Osnovna zapremina prtljažnika (dakle sa 5 sedišta) iznosi 510 litara, a ako se obori i drugi red sedišta, volumen raste na svih 1686 litara. Za olakšani utovar, vrata prtljažnika su iz dva dela, pri čemu je donji deo u stanju da izdrži teret od 200 kg. Dimenzije Peugeota iznose : D/Š/V - 4645 mm/1800 mm/1760mm dok je međuosovinsko rastojanje 2672 mm. I Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser će se proizvoditi u Mitsubishijevoj fabrici u japanskom gradu Okazaki. Kako stvari sada stoje, Peugeot 4007 u Srbiju će stići tek na proleće naredne godine.




Etox Zafer iz Turske

15 Jul 2007 - 00:49 Noviteti Link

Evo kako izgleda sportski auto napravljen u Turskoj. Nazvan je Etox Zafer i trenutno prolazi kroz poslednju fazu testova dok se zvanična premijera očekuje 30. avgusta ove godine. Ima mesta za četiri osobe, a pokretaće ga tri motora; dizelaši od 1500 i 3000 kubika sa 92kW/125 odnosno 162kW/220KS i 6-cilindrični benzinac sa 200kW/272KS. U prvoj seriji biće izrađeno 20 komada a planirano je ukupno 500 primeraka. Zafer je težak 1420 kg, dugačak 4215 mm, širok 1980 mm, visok 1290 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2575 mm. Što se "uspešnosti" dizajna tiče, možda je najbolje da prosudite sami.



Pošto je juče pre vremena na internet procurela njihova zvanična brošura modela 911 GT2, u Porscheu su shvatili da više nemaju šta da kriju pa su brže-bolje odlučili da i sami objave zvanične slike tog sportiste, koji će premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu (13. – 23. septembar). Zvanični podaci izgledaju ovako : Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. Maksimalni obrtni moment iznosi 680Nm, dostupan u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove (točkovi su veličine 19 inča). Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 100 km/h iznosi 3,7 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h. Možda je najzanimljivija fabrička tvrdnja o prosečnoj potrošnji od samo 12,5 litara na 100 km !! Prodaja počinje u novembru, a osnovna cena u Nemačkoj iznosi 159.100 evra (sa porezom 189.496).

   



Mercedes ML Edition 10

14 Jul 2007 - 01:15 Noviteti Link

Da bi obeležio deset godina od početka proizvodnje modela ML u svojoj fabrici u gradu Taskaluza u američkoj saveznoj državi Alabama, Mercedes će tržištu ponuditi ograničenu seriju tog modela nazvanu Edition 10. Ova specijalna edicija dobila je posebne 20-inčne točkove, prednja i zadnja svetla sa zatamnjenom pozadinom (prednja svetla su pri tom bi-xenon), masku hladnjaka u Titanium look-u, zatamnjena stakla, hromirane detalje, Edition 10 oznake, jedinstvene boje karoserije, četvrtaste izduvne cevi, dvobojnu kožnu unutrašnjost (kombinacija bež i crne boje), pedale od nerđajućeg čelika i posebne Edition 10 patosnice. Edition 10 će se nuditi sa dva benzinska (ML 350, ML 500) i tri dizel motora (ML 280 CDI, ML 320 CDI, ML 420 CDI 4Matic), a prodaja počinje na jesen ove godine. Inače, pomenuta Mercedesova fabrika u Alabami (kapaciteta 160.000 automobila godišnje), pored ML-a proizvodi i modele R i GL klase. Prvi Mercedes ML je iz ove fabrike izašao u februaru 1997. godine, a do danas je sa fabričkih traka sišlo skoro milion Mercedesovih automobila.

     



Nemački tjuner Hartge je objavio nove informacije o njihovoj preradi BMW-ove serije 1, koju pokreće tečni naftni gas (TNG) i koja pokazuje sportske potencijale alternativnih goriva. Auto ima 550KS i je nazvan V300+, što nagoveštava ambicije Hartge-a da sa njim pređe magičnu granicu od 300 km/h. Ako se to potvrdi u praksi, V300+ će postati najbrži auto pokretan tečnim naftnim gasom, napravljen na osnovi nekog serijskog modela. Inače, trenutni rekord za automobile na TNG drži vozilo Idee Verte Competition, koji je 2004. godine postigao 315 km/h.



Bez obzira na katastrofalne rezultate na crash testovima bezbednosti, koje su postigli prvo Landwind a nedavno iBrilliance BS6, kineski proizvođači ne odustaju od namere da svoje automobile prodaju na Starom kontinentu. Najnoviji automobil, koji će iz Kine stići u Evropu jeste SUV model Shuanghuan Sceo. Njegovu distribuciju će preuzeti novi auto diler iz Francuske, firma AZ Motors, koja je dobila ovlašćenje da Sceo prodaje na tržištima Francuske, Holandije i Belgije. Osim pitanja bezbednosti, Shunaghuan Sceo ima još jedan problem – izgled. Naime, njegov oblik je čista kopija prethodne generacije BMW-a X5 (od napred i sa strane) i Toyote Land Cruiser (prednji kraj). Sceo pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 obrt./min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka (od 17 inča) prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820 a međuosovinsko rastojanje 2850 mm.




Nedavno smo objavili špijunske slike novog Porschea 911 GT2, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu ali to ne znači da ćemo na zvanične tehničke podatke i slike morati da čekamo još dva meseca. Zahvaljujući (za sada) nepoznatom insajderu, na internetu je pre vremena objavljena kompletna zvanična brošura novog GT2. Ukratko, Porsche 911 GT2 pokreće redni 6-cilindrični bokser motor, zapremine 3,6 litra sa dva turbo punjača (sa VGT promenljivom geometrijom lopatica turbine) i snagom od 390kW/530KS pri 6500 obrt./min. (aktuelni 911 Turbo ima 480KS). Maksimalni obrtni moment iznosi 684Nm u rasponu od 2200 do 4500 obrt./min. dok se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosi na zadnje točkove. Novi GT2 je težak 1440 kg pa mu ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 3,6 sekundi, ubrzanje do 100 milja na sat (160,9 km/h) traje 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 204 milje na sat ili 328 km/h (911 Turbo postiže 310 km/h). Spoljašnjost karakteriše naglašena agresivnost (naročito mnogobrojni otvori za vazduh i zadnje krilo) i točkovi od 19 inča.



Naše tržište automobila je od nedavno postalo bogatije za tri zanimljiva modela. Prvo o Audiju A5, koji se zasad kod nas nudi samo sa dva motora : jednim dizelašem i jednim benzincem ali oba u kombinaciji sa Quattro integralnim pogonom. Dizel je zapremine 3,0 litra, raspolaže sa 176kW/240KS i 500Nm, maksimalna brzina iznosi 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h 5,9 sekundi a prosečna potrošnja 7,2 litra goriva na 100 km. Cena u Srbiji za ovaj A5 3,0 TDI Quattro iznosi 50.156 evra sa uračunatim PDV-om. Drugu, sportsku S5 verziju, pokreće benzinski 4,2 litarski V8 agregat sa 354KS i 440Nm. Pogon je naravno opet na sva četiri točka. Oznaka S se već tradicionalno dodeljuje najsportskijim modelima pa tako ni ova verzija nije izuzetak. Ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 5,1 sekunde a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h. I estetski se S5 razlikuje od običnog A5. Za to se brinu agresivnija prednja maska, poveći otvori za vazduh, naglašenije konture kroz novi set spojlera, hromirani završeci izduvnih cevi i drugačiji točkovi. Uz to ogibljenje je tvrđe podešeno a kočioni sistem ojačan. Zbog toga cena naravno nije mala pa Audi S5 u Srbiji treba platiti pozamašnih 64.147 evra. Ako je za utehu i ova cena je sa uračunatim PDV-om... Audi u Srbiji prodaje Porsche SCG, tel. 011/3042-400, internet : www.audi.co.yu

Drugi novitet na našem tržištu jeste obnovljena Toyota Corolla Verso, mada možda tako ne izgleda na prvi pogled pošto su promene na spoljašnjosti zaista diskretne. Ukratko, pored svežijeg izgleda (novi branici, maska, svetla), redizajnirana Corolla Verso donosi i nekoliko novih elemenata opreme (dvozonski klima uređaj i novi audio sistem) i filter čestica (DPF) za 2,2 D-4D dizel motor sa 100kW/136KS i 310Nm. Paletu motora pored pomenutog dizelaša čine još dva benzinaca i to 1,6 litarski sa 81kW/110KS i 1,8 litarski sa 95kW/129KS. Bez obzira na doterani izgled, glavne karakteristike Corolle Verso i dalje su velika fleksibilnost (Easy Flat-7 sistem za jednostavno sklapanje sedišta), prostrana unutrašnjost (ima mesta za 7 osoba), visok kvalitet i zadovoljstvo u vožnji. Zbog pomenutih novih branika Corolla Verso je duža za tačno 1 cm pa sada dužina iznosi 437 cm. Ova Toyota je i jedan od lidera u segmentu kada se radi o bezbednosti. Svih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika i 4 za sigurnost dece na EuroNCAP testu kao i poseban vazdušni jastuk za zaštitu kolena vozača, dovoljno govore o tome. Obnovljena Corolla Verso je skuplja za 900 evra u odnosu na prethodnu verzija pa za najjeftniji 1,6 litarski benzinac treba izdvojiti 22.600, a za osnovni dizelaš 25.000 evra. Sve navedene cene su sa PDV-om. Toyote u našoj zemlji prodaje Toyota Srbija i Crna Gora, Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna info linija 0-800-300-000, internet : www.toyota.co.yu).

Na kraju još i Hyundai Accent sa troja vrata kao treći novitet, koji je nedavno obogatio ponudu novih automobila u našoj zemlji. Radi se o modelu sa 1,6 litarskim benzinskim motorom, koji razvija 82kW/112KS i paketom opreme Leader (klima, ABS, frontalni vazdušni jastuci, el. retrovizori sa grejačima i dr.). Cena ovakvog Accenta sa aktuelnim popustom iznosi 13.676 evra (redovna cena 15.576 evra). Inače, ovaj kraći Accent je dugačak 4045, širok 1695, visok 1475 mm, prtljažnik ima 270 litara osnovne zapremine dok mu težina iznosi 1080 kg. Po fabričkim podacima postiže maksimalnih 190 km/h, do stotke ubrzava za 10,2 sekunde, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,4 litra na 100 km. Popusti za ostale modele Hyundaija se kreću od 562 evra, koliko je sniženje za Atos, pa sve do 3864 evra za Tucson 2,0 CRDi 4WD, koji sada košta 25.990 evra sa PDV-om. Ovde i podsećanje da Hyundai za svoje modele u našoj zemlji odobrava garanciju od pet godina. Hyundai u Srbiji prodaje beogradski Hyundai Auto d.o.o., tel. 011/3283-274 i 3283-167, www.hyundai-auto.co.yu


 



Renault Megane III

12 Jul 2007 - 15:49 Top secret Link

Francuski magazin AutoPlus je objavio dosad najjasnije špijunske fotografije koje prikazuju izgled treće generacije Renaulta Megane. Ne treba trošti previše reči da bi se istakla važnost modela Megane za francusku fabriku jer je dovoljno podsetiti da u ovom C segmentu glavnu reč vode "veličine" poput VW Golfa, Opel Astre, Forda Focus, Citroena C4, Toyote Auris itd. Ne smemo da zaboravimo i na novitet grupacije PSA u ovoj klasi – novi Peugeot 308, čija prodaja startuje za neki mesec. U pomenutom društvu, aktuelni Megane II je najstariji pa u Renaultu užurbano pripremaju dostojnog naslednika, čiji najverovatniji izgled vidite na slikama iz AutoPlusa. Novi Megane III će se pojaviti tokom 2008. godine a baziraće se na platformi Nissana Qashqaija (Renault ima kontrolni paket akcija ove japanske kompanije pa deoba platformi i motora ne treba da čudi). Francuzi su si postavili veoma ambiciozan cilj prilikom razvoja novog Meganea. Naime, po njihovim namerama, Megane III treba kvalitetom i motorizacijiom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa, što samo potvrđuje koliki posao čeka Renault. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Meganea III, umesto sadašnjih 330.000 Meganea II (što predstavlja povećanje za oko 50 %). Da bi se to postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu neće toliko da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Meganea II, da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu ili baš zbog toga taj Megane II osvojio evropsku titulu Automobil godine za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata, karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16v od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim šturim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Prema prvim informacijama, osnovni Megane III će koštati oko 17.000 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).




Izvor : www.blic.co.yu

Zastava će u decembru sa predstavnicima Fiata nastaviti razgovore o preuzimanju proizvodnje još dva vozila. Prema rečima predsednika Upravnog odbora „Zastava vozila“ Miodraga Savićevića, reč je o „fijatu doblo“ (na slici), koji će po istom principu kao i „punto“, u Kragujevac stići na proleće naredne godine, i još jednom, potpuno novom modelu narodnog, jeftinog automobila, čija bi proizvodnja mogla da započne u Zastavi u 2009. godini. „Doblo“ je auto koji je konkurent „dačiji logan karavan“ i koji je namenjen velikim porodicama ili ljudima koji se bave malim biznisom. Već se pravi u Italiji i u Turskoj, a kod nas je malo poznat. Sklapaće se u Zastavi sa oznakom Fijata, ali se u perspektivi planira dobijanje licence i preuzimanje kompletne proizvodnje, kaže Miodrag Savićević. Pravi hit će biti drugi automobil koji je projektovan u Fijatu, prostran i jednostavan, i koji će koštati do pet hiljada evra. Za dve godine, Italijani će početi da ga prave u Brazilu, zatim u Turskoj i u Izraelu, a četvrta fabrika bi trebalo da bude Zastava. Praviće se bez državnih dotacija, i da bi proizvodnja bila rentabilna, moraće da se prodaje u serijama od najmanje 50 hiljada komada godišnje. Inače, prvi srpski „punto“, odnosno „zastava 10“, sići će krajem sledeće nedelje sa nove linije u „Zastavi", a mesečna proizvodnja bi trebalo da dostigne 400 vozila do kraja godine. Tender za privatizaciju Zastave biće raspisan do kraja godine, a već nakon godišnjih odmora biće napravljen strateški plan za njenu prodaju. „Potrebno je napraviti „buket“ najpovoljnijih uslova sa kojim će najviši predstavnici Vlade i Zastave kod deset velikih svetskih proizvođača automobila. Treba učiniti sve kako bi se privukla kompanija koja će uložiti više milijardi dolara u našu auto-industriju“.