Renault Megane III
Francuski magazin AutoPlus je objavio dosad najjasnije špijunske fotografije koje prikazuju izgled treće generacije Renaulta Megane. Ne treba trošti previše reči da bi se istakla važnost modela Megane za francusku fabriku jer je dovoljno podsetiti da u ovom C segmentu glavnu reč vode "veličine" poput VW Golfa, Opel Astre, Forda Focus, Citroena C4, Toyote Auris itd. Ne smemo da zaboravimo i na novitet grupacije PSA u ovoj klasi – novi Peugeot 308, čija prodaja startuje za neki mesec. U pomenutom društvu, aktuelni Megane II je najstariji pa u Renaultu užurbano pripremaju dostojnog naslednika, čiji najverovatniji izgled vidite na slikama iz AutoPlusa. Novi Megane III će se pojaviti tokom 2008. godine a baziraće se na platformi Nissana Qashqaija (Renault ima kontrolni paket akcija ove japanske kompanije pa deoba platformi i motora ne treba da čudi). Francuzi su si postavili veoma ambiciozan cilj prilikom razvoja novog Meganea. Naime, po njihovim namerama, Megane III treba kvalitetom i motorizacijiom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa, što samo potvrđuje koliki posao čeka Renault. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Meganea III, umesto sadašnjih 330.000 Meganea II (što predstavlja povećanje za oko 50 %). Da bi se to postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu neće toliko da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Meganea II, da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu ili baš zbog toga taj Megane II osvojio evropsku titulu Automobil godine za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata, karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16v od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim šturim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Prema prvim informacijama, osnovni Megane III će koštati oko 17.000 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).
Ni Megan II nije znacajno zaostajao za golfom,naprotiv opasno mu se priblizio.Razlika je sve manja i od ovog modela ocekujem da prevagne na stranu Renoa.