BMW Progressive Activity Sedan
Nedavno je prvi čovek BMW-a Norbert Reithofer otkrio planove ovog
bavarskog proizvođača za budućnost, a u njima je posebno mesto rezervisano za
automobil, koji je za sada nazvan Progressive Activity Sedan (PAS). Prema
pisanju nemačkog magazina AutoBild (odakle su i ove impresije), novi BMW PAS će
svetlost dana ugledati 2009. godine, a predstavljaće budućeg konkurenta
Mercedesovoj R klasi. Kao i najnoviji BMW X6 Concept, i PAS će u osnovi biti
četvorosed i imaće pogon na sva četiri točka. Razlika između X6 i PAS-a je u
tome što je X6 napravljen na bazi BMW-a X5, dok je PAS inspirisan budućom
serijom 5 Touring (interne oznake F11), koja će se pojaviti 2010. godine. Ovo
naravno ne znači da će PAS i serija 5 za 2010.-tu biti isti. Bez obzira što će
i spoljašnji izgled biti prilično drugačiji, najveće razlike između ova dva
potonja automobila će se u stvari ogledati u interijeru i njegovoj koncepciji.
BMW PAS će naime imati i jedno pomoćno sedište (dakle 4+1 koncepcija), koje će
moći lako da se ukloni kada nije u funkciji. Što se spoljašnjeg dizajna tiče,
na ovim slikama posebnu pažnju privlače veoma kratki prepusti karoserije,
istaknuti blatobrani, prokupeovska linija krova i točkovi veličine 21 inča. BMW
PAS će biti dugačak 4,85 metara (međuosovinsko rastojanje preko 3 metra), a
težak oko 1900 kg. Po sadašnjim najavama, PAS neće pripadati ni MPV ni SUV
kategoriji (mada će postojati i varijanta sa 4WD pogonom), a neće biti ni
njihova kombinacija, već nešto sasvim novo. Uostalom, i za novi X6 BMW tvrdi da
predstavlja novu, tzv. Sports Activity Coupe kategoriju. Novi PAS će se nuditi
sa četiri motora : PAS 3,0d sa 245KS i 550Nm, PAS 3,0sd sa 300KS i 650Nm, PAS
3,0si sa 306KS i 400Nm i na kraju PAS 4,0sd sa V8 dizel motorom od 408KS i
600Nm. Npr. PAS 3,0si sa 306KS bi prema sadašnjim informacijama do 100 km/h
trebalo da ubrzava za 6,7 sekunde, dok je aktuelni BMW 335i u istoj disciplini
samo 1,2 sekunde brži. Istovremeno BMW obećava da će taj PAS 3,0si u proseku
trošiti 10,5 litara goriva na 100 km. Podrazumeva se da će uz ove motore biti dostupan
BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration -
regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct
ubrizgavanja, Start&Go funkciju), a ne bi bilo iznenađenje da se pojavi i
hibridna varijanta ovog modela (slično najnovijoj studiji BMW X6 ActiveHybrid
Concept, koga pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva
elektromotora, što na kraju omogućava da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20 %
manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim
sagorevanjem).