Sprema se novi Volkswagen Polo

Od sredine 2009. godine konkurentima u tzv. B segmentu tržišta (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto i ostali) pridružiće se i potpuno novi Volkswagen Polo. Štaviše, ako je suditi po najavama, novi Polo neće se samo priključiti borbi sa pomenutim konkurentima, već namerava da zasedne na sam vrh ovog segmenta. Da li će u tome uspeti, pokazaće vreme, odnosno prvi prodajni rezultati. U tome bi trebalo da pomogne i činjenica da se cena (bar prema prvim najavama) neće bitnije menjati u odnosu na sadašnji Polo. Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa troja i petora vrata), a nedugo zatim i crossover Dune i kabriolet varijanta. U svakom slučaju, novi Polo će biti veći i kvalitetniji od aktuelnog modela, sa bogatom paletom pogonskih agregata, a naročito će biti dizajnerski daleko privlačniji. I to uprkos tome što su se u Volkswagenu ipak odlučili za dizajnersku evoluciju umesto revolucije, kao recimo Ford sa sledećom Fiestom. Kao što se vidi sa ovih renderinga, uticaj budućeg Golfa VI na dizajn novog Pola je zaista veliki, a to se pre svega ogleda u agresivnijem prednjem delu (kockastija svetla i dvodelna maska) i višoj bočnoj liniji, dok zadnja svetla podsećaju na ona sa novog Tiguana. I izgled unutrašnjosti će velikm delom "mirisati" na Golf VI (očekuju se kvalitetniji i mekši materijali). Kada već poredimo Polo sa Golfom, možda je zanimljivo uporediti i dimenzije novog Pola sa nekoliko generacija Golfa. Novi Polo će naime biti dugačak oko 4 metra (što je već postao standard ove klase), a težak oko 1000 kg (osnovna verzija), dok je recimo Golf I iz 1974. godine dugačak 3,80 metra i težak samo 750 kg, Golf II je dugačak 3,98, a Golf III ima 402 cm; ukratko novi Polo je dimanzijama dostigao i prestigao tri generacije svog mnogo poznatijeg člana porodice. Povećane dimenzije će se naravno pozitivno odraziti i na raspoloživ prostor i komfor u putničkoj kabini (naročita pažnja je posvećena prostoru za noge putnika na zadnjoj klupi), kao i na veličinu prtljažnika. Novi Polo će koristiti modifikovanu platformu aktuelnog modela, a svi modeli će dobiti električni servo upravljač. Što se motora tiče, stvari (za sada) izgledaju ovako : benzinci od 1,2 litra sa 60 i 70KS (oba sa tri cilindra), 1,4 litarski sa 85KS, sledi 1,2 litarski turbo sa 105KS i najjači 1,4 TSI turbo sa 170KS (za Polo GTI), a od dizelaša 1,6 TDI u verzijama sa 75, 90 i 105KS (vrh ponude kod dizelaša će činiti TDI motor sa 135KS). U ponudi će biti i Polo Bluemotion (1,4 TDI od 80KS), a svi motori će zadovoljavati Euro5 standard (većina će biti uparena sa manuelnim šestostepenim menjačem, a po prvi put Polo će kao ociju dobiti i DSG menjač sa duplim kvačilom). Iako će prodaja novog Pola startovati tek sredinom 2009. godine, zvanična svetska premijera se očekuje krajem 2008. na salonu automobila u Parizu.