home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ford je krajem prošle godine u Los Anđelesu promovisao Mustang sa novim Duratec 3,7 litarskim V6 motorom (ima 305 konja i 380 Nm), na poslednjem Salonu u Detroitu usledio je 2011 Mustang GT koji pokreće novi 5,0 litarski V8 agregat (ne treba zaboraviti ni 2011 Shelby GT350 Mustang i mnogobrojne tjunirane varijante), međutim, sada se pojedini američki mediji bave i špekulacijama o eventualnoj ugradnji dizel motora u Mustang.

Ova mogućnost bi (bar teoretski) mogla da se desi samo zbog prodaje u Evropi, kako bi se kupci na Starom kontinentu privukli i manjom potrošnjom, ali uz zadržavanje pristojnih performansi. Za to bi mogao da se brine 3,0 litarski V6 dizelaš sa 270KS i 600 Nm iz Jaguarovih modela.

Čak i da se Mustang Diesel stvarno pojavi (šanse su ipak veoma male), to bi moglo da se desi tek za nekoliko godina, i to samo u Evropi.



čitanja : 3401



Komentari

ne verujem da ce do toga da dodje mada je sve moguce
pre nekoliko godina su postojale price da ford razmatra mustang sedan i mustang karavan, na srecu nije doslo do toga.

Autor mile antena 07 Apr 2010, 15:29

Kad može porše hibrid, može i mustang dizel. Bitno da lepo izgleda :)

Autor automobi.li 07 Apr 2010, 16:25

Lep auto, al' i sa dizelom mnogo trosi :)

Autor Ford Owners Manuals 07 Apr 2010, 16:34

Ma kaki...
No way...

Autor Panchev9 07 Apr 2010, 17:13

Performanse, to nije veliki problem, ima i V6 dizela (npr u BMW 740d, 2997ccm, 306KS 600nm) kojima i mnogi benzinci zavide. A da ne spominjem V8 i V12 dizelaše (npr Audijev 6.0TDI V12 sa 500KS i 1000nm).

Ali za mustanga bitno je i da se dobro čuje, dakle sada već čuvena grmljavina iz motora (ne samo auspuha!)... Nešto nisam ubeđen da dizeli to mogu...

Autor Miki 07 Apr 2010, 18:42

Dizel motorima je mesto u kamionima, autobusima traktorima, poljoprivrednim i građevinskim mašima, a ne u autima, a pogotovo ne u sportskim.

Nadam se da od te buve nema ništa jer bi to bilo jedno od najvećih skrnavljenja u istoriji auto industrije. To je kao kada bi BMW napravio M3/M5/M6 sa dizel motorom...

Koliko vidim, ovde se vest originalno pojavila samo što nije sve prevedeno ;-):
http://www.autoblog.com/2010/04/06/turbodiesel-mustang-could-happen-in-europe-someday/

Autor Boris 07 Apr 2010, 20:03

najjace mi je kad neko kaze nesto tipa ''dizel je za traktore'' ,a on voza auto sa 1.2 benzinskim motorcicem koga bi vecina dizela odrala,a imali bi i manju potrosnju...

Autor hh 07 Apr 2010, 20:18

al što ja tek volim ove što su kupili polovne A4 sa TDI motorima od 110 konja i odma ne postoji ništa bolje... informišite se koje se karakteristike izvlajče iz benzinskih biturbo motora od 6 litara... toliko o tome da bi im benzinci zavideli... da ne bude zabune, ja vozim 3.0 litra turbodizela sa 231 KS tako da nema ostrašženosti... samo stajawe s obe noge na zemlji... da, dizel u mustangu, pa to je tako gej

Autor Stole 07 Apr 2010, 21:05

ako misliš na mene,ja ne vozim A4 ;)

Autor hh 07 Apr 2010, 21:20

@Boris

Po tebi znaci ne treba ugradjivati dize lmotore u automobile,a propustas mnoge izvrsne dizele koji su bolji od benzinaca:Renault Laguna coupe V6 DCI,Citroen C5 3.0 HDI i 2.2 HDI,Mercedes 250 CDI,Mazda 6 2.2 CD........Na vecini trzista u Evropi dizeli se mnogo bolje prodaju od benzinaca.Kod mnogih automobila najjaci motori su upravo dizel verzije.Osim snage tu je i veliki obrtni moment koji je za benzince nedostizan.

Autor milan 07 Apr 2010, 21:44

Za auto za svaki dan, dakle za normalnu, ali i sportsku vožnju, moderni turbo dizelaši su sjajni... probao drugarov bmw 330xd 245ks i oduševio se. I performanse (ubrzanje 5.9s do 100km/s i max 250km/h limited) i zvuk, a potrošnja u gradu 8-9l/100km. Što bi rekli sve u jednom. Čak su zbog velikog obrtnog momenta na širokom opsegu obrtaja međuubrzanja bolja nego kod benzinaca iste snage, pa je realno još bolji!

I kome pa još zaista onda treba (i ima da plati za M3, benzin od 15l/100km u gradu i održavanje) za neki tamo M3? Šta, 5.9s do stotke je sporo i treba brže? A gde to da iskoristi? Ma hajde, dizel za traktore, to može da priča samo neko ko nikad nije seo u dobrog dizelaša...

Autor Miki 07 Apr 2010, 21:50

VW TSI benzinski motori su po karakteristikama bolji od svakog turbo-dizel motora iste zapremine.

Autor Predrag 07 Apr 2010, 22:00

@Miki
vidim da ti nisi nikad seo u dobrog dizelaša, čim pričaš takve bajke ...

Autor Stole 07 Apr 2010, 22:05

Ako još ima ljubitelja dizel motora u autima neka se jave i iznesu još neku argumentaciju jer sledi totalno razbijanje mitova o istima.

Do tada ćemo da analiziramo statistiku.

Dakle, Nemačka, najveće evropsko i treće svetsko tržište po prodaji automobila. Poslednja decenija, odnos u prodaji benzinci – dizeli.

Godina benzinci dizeli

2000. 2.349.934 - 1.026.002
2001. 2.183.723 - 1.155.324
2002. 2.013.610 - 1.236.213
2003. 1.939.370 - 1.292.727
2004. 1.816.806 - 1.437.346
2005. 1.903.190 - 1.425.576
2006. 1.910.823 - 1.535.881
2007. 1.622.276 - 1.501.566
2008. 1.695.972 - 1.361.457

Dakle, dizelaši su doživeli vrhunac prodaje 2006/7. i opet se nisu bolje prodavali od benzinaca. Eto, Švabe se ne lože na obrtni momenat i nisku potrošnju.

A onda je došla 2009.

2009. 2.608.767 - 1.168.633

Totalni kolaps u prodaji dizelaša u odnosu na samo pre dve godine. Porast prodaje benzinaca +53,8%, a pad dizelaša od -14,2% (u odnosu na 2008.).

Treba li da objašnjavam zašto dizelaši odumiru (u Nemačkoj i još dosta EU država)?

Autor Boris 07 Apr 2010, 22:30

@Boris

Bori se, Bori se!!! Tako je, tako je!!!

Autor Predrag 07 Apr 2010, 22:46

Ako mi dizelaš pruža približno iste performanse, a pruža, jer se ne trkam po pisti, a pritom u gradu troši 15-20% manje goriva, a na autoputu pri većim brzinama i više od toga, ne vidim razlog da razmatram benzinca. Da ne spominjem samo koliko je benzin zapaljiviji od dizela u nedaj bože nekoj nesreći...

@stole: BMW-ov dizel motor od 2997ccm je verovatno najbolji u klasi pa svim karakteristikama, a 330xd je odličan po voznim karakteristikama. Daj mi neki drugi auto u klasi(do 3000ccm) koji pruža bolje performanse i uživanje u vožnji, a da pritom još i troši "ko upaljač", pošto iz tvog odgovora shvatam da je 330xd loš i da pričam bajke...

Autor Miki 08 Apr 2010, 07:25

@Boris - ti si kao RTS -dajes podatke u formi koja tebi odgovara. Hajde razlozi brojeve prema segmentu trzista i snazi motora, jer je najveci deo benzinaca koje ti pominjes da se prodaju u Nemackoj- verovatno od 1,0 do 1,6litara. Ovde se govori o dizelu od 3 litra, i bilo bi lepo da napises odnos prodatih benzinaca od priblizno 3 litra u odnosu na dizele od oko 3 litra. Naravno da kod malih automobila (sa malim brojem predjenih kilometara godisnje) ne postoji ekonomska logika kupovine dizela.

Autor Mikelangelo 08 Apr 2010, 08:07

Meni uopšte nije jasno kako neki od vas mogu da izjave da je dizel motor za sportske aute :rolleyes:.

Da li vi uopšte znate koji je najbrži auto sa dizel motorom na svetu? Bilo je na blogu. U odosu na benzince, smešno.

Ah da, jedino za šta se možete uhvatiti je potrošnja, ali i do toga ćemo doći ;-).

Autor Boris 08 Apr 2010, 09:04

Sportski auto mora da ima dobre performanse a jedna od njih je i dobar zvuk. Nijedan dizelaš ne može da zvuči kao benzinac

Autor gagiNBG 08 Apr 2010, 10:14

@gagiNBG

Poslusaj zvuk BMW 740d,BMW 123d,Audi Q7 V12 TDI pa ce ti se samo reci.

Autor milan 08 Apr 2010, 10:35

Tako je gagiNBG.Stvarno ljudi vi ni niste svesni sta dizel moze!!To sto furate neke jadne benzinjare od 1000 kubika mislite odmah da je automobil na benzin zakon.E pa prevarili ste se.A verovatno ste nekad na auto putu tokom nekog putovanja videli kako vas buse po brzini neki turbo-dizeli npr. vw pasat 1.9 tdi,Samo proleti kraj vas velikom brzinom i mozete samo da ga poljubite u straznjicu!!!

Autor Kiza_Cp6uja 08 Apr 2010, 11:12

@Miki
kad me već vučeš za jezik, ja vozim e60 530d ... svaki dan ga vozim... niti troši ko upaljač, niti može da se trka po stazi sa recimo audijem A5 2.0 TFSI (probali u nemačkoj, audi ima 20 konja i 1000 kubika manje)... na pravcu se kolju, to je istina, ali ne živimo u americi, tako da je taj podatak irelevantan...
Auto (BMW 530d) je inače kao auto je fenomenalan, i sklon sam da verujem da ne postoji bolje izbalansiran auto za svakodnevnu upotrebu za normalnog čoveka na svetu...ali opet ti kažem... siđi na zemlju, dizeli ne mogu da se trkaju sa benzincima ... u WTCC imaš turbo dizel motore protiv atmosferskih benzinaca... pa ih eto ove godine ševrolet dere ko Musa jarca...o LM seriji da ne govorimo, i tamo imaš TDI motore protiv atmosferskih pa ih opet porše spajder LM2 povremeno pobeđuje...

Autor Stole 08 Apr 2010, 11:50

@Mikelangelo
hahaha, dobar komentar za rts! :)

Autor Damko 08 Apr 2010, 12:27

@Stole

Svaka čast Stole! Te trke u WTCC-u i Le Man-u gde turbo dizeli pobeđuju atmosferske benzince je najobičnija nameštaljka. Svako ko je pogledao pravila lepo je mogao da vidi kako su atmosferski benzinci debelo zakinuti po svemu samo zato da bi traktori mogli kako tako takmičiti. Toliko o tome.

Najbrži dizelaš na svetu je AC Schnitzer ACS3 3.5d Coupe (prerađeni BMW 335d Coupé). Ide do 288,7 km/h i 0-100 km/h za 5,7 s. Treba li otkucati da ima dve turbine? I opet tako maksimalno nasviran ne može da parira fabričkom 335i Coupé.

I koga briga za potrošnju benzina? Ako neko nema novca za benzin onda neka i ne kupuje sportski auto jer za njega treba i posebno (skupo) održavanje. To isto važi i za likove koji kupe benzinca velike kubikaže da bi se k***ili po gradu, a u gepeku imaju šporet.

Autor Boris 08 Apr 2010, 15:16

@Boris:
Spustimo se na zemlju malo... dakle malo ko od nas kupuje auto da bi ga vozio isključivo po pisti. Treba i svaki dan živeti s istim, registrovati ga, plaćati gorivo i sl. Naravno da kad bi imali puno para, svi bi vozili M3, Ferrari 590GTO i sl.

U situaciji kakva jeste, da je ograničenje po gradu 50km/h, a na autoputu 120km/h, šta će čoveku više od recimo 1995ccm biturbodizelaša koji ide do 238km/h i ubrzava za 0-100km/h za 7s, a po gradu troši 6.5l a na putu 4.4l (primer bmw 123d)?

Daj mi neki benzinac u klasi do 2000ccm koji ovo može?

Autor Miki 08 Apr 2010, 18:42

Kolko ste vi blesavi, ko šta voli pa nek izvoli.
Ja vozim golfa 6 2.0TDI 140hp i na 200km/h troši između 7-8 l
dok isti gof 1.4 benz troši 20l tako pišu u auto bildu. 2.0 gti možda troši i manje ali ispod 13 nije jer 10-13 troši po gradu u zavisnosti od vožnje. Tako da mi je ekonomičniji dizel a i on ide ko zmaj a sad zbog novog zakona ga najčešće na autoputu vozim 160. Pa kad zaradim 2mil euvrića kupiću benzinca od 6.0 i briga me i za ekologiju i potrošnju i registraciju.

Autor Until then diesel 08 Apr 2010, 20:19

@Until then diesel

A ha ha, troši 7-8 l pri 200 km/h. A ja sam Betmen :-)). Još da si otkucao 9-10 l pa ti poverujemo.

Pa BMW 116d pri 200 km/h troši 11 l i BMW 318d (istina, teži je) pri 210 km/h 12 l, a zna se ko ima najnaprednije automobilske dizel motore na svetu.

Autor Boris 08 Apr 2010, 22:35

Dakle, slažete se svi da sportski auto i dizel ne idu zajedno. Za početak, odlično.

Odmah da napomenem da ovde govorim o novim autima i kupovini istih. Uopšte me ne interesuje kupovina polovnih auta i upoređivanje koji je bolji.

Ko kupuje nov auto, dizel motor mu se isplati samo ako prelazi ogromnu kilometražu. Kad jednog dana Srbija počne da donosi zakone u skladu sa EU, onda će posedovanje dizelaša postati skupo kao što je manje-više na Zapadu tj. plaćaće se veći porez, takse, registracija i ostalo. Dizelaši su veliki zagađivači. Samo ovi novi „clean“ dieseli se mogu nositi po pitanju zagađenja sa benzincima. Ali tu onda iskrsava novi problem: oni su vrlo skupi u proizvodnji, a aditivi i dodatni delovi koji ih čine čistima su vrlo skupi za održavanje/zamenu.

Zato je TNG rešenje za one koje prelaze veliku kilometražu – jeftina vožnja, jedva da zagađuje, a sa modernim TNG uređijima, skoro se i ne oseti da se vozi na benzin.

Dizel motor je zbog velikog obrtnog momenta potreban u komercijalnim vozilima i za one koji stalno prenose veliki teret (karavani) i vuku natovareno prikolicu.

Time svaka priča o prednosti dizelaša zbog niže potrošnje pada u vodu.

Odete na ADAC.de i videće da postoje troškovi održavanja svih vozila koji se prodaju u Nemačkoj i vrlo lako se izračuna kada se dizelaš isplati. Kako isti postaje sve neisplativi, Nemci se okreću benzincima.

Autor Boris 08 Apr 2010, 22:59

Da dodam da moderni malolitražni benzinski motori sa direktnim ubrizgavanjem sa ili bez turbine/kompresora će polako, ali sigurno vratiti udeo dizelaša na nekih 20% gde su bili pre desetak godina pre common rail revolucije i kako eko ludilo bude raslo dizelaši će postajati sve neisplativiji.

U Evropi je 2007. i 2008. na dizele otpalo 53% prodatih vozila zahvaljujući tome što određen broj zemalja favorizuje iste (Francuska prednjači ubedljivo), ali u Nemačkoj je totalno drugačije što sam pokazao.

I još jednom, dizelaši su ogromni zagađivači. Zato se u mnogim zapadnoevropskim gradovima ne može normalno disati.

Jedini razlog zašto se dizel motori u autima u EU tolerišu je čist protekzionizam evropskih proizvođača koji su, kojim slučajem, i najveći proizvođači istih (Francuska je najočigledniji primer).

@milan

Hm, Renault Laguna Coupé V6 3.0 l dCi – 235 KS na prednjoj vuči, pa još težak dizel motor. To mora biti „zanimljivo“ za vožnju...

Ista priča i za Citroën C5 2,7 V6 HDI – 207 KS.

Svi auti sa dizel motorima od preko 200 KS sa prednjom vučom su sve samo ne za „sportsku“ (i iole ozbiljniju) vožnju.

@Miki

Međuubrzanja turbo dizelaša nego biti bolji od benzinca ekvivalentne snage nikako. Čista fizika.

BMW 330xd nema šanse da troši „ko upaljač.“ I još jednom: „sportski“ dizelaš je obično ciganisanje (wanna be sport car), pa makar i dolazio iz meni najomiljenijeg BMW-a.

Autor Boris 08 Apr 2010, 23:31

Ispravka

@Miki

Međuubrzanja turbo dizelaša ne mogo biti bolji od benzinca ekvivalentne snage nikako. Čista fizika.

Autor Boris 08 Apr 2010, 23:33

@Boris

Potpuno se slažem sa tvoja poslednja dva komentara :))

Autor Predrag 08 Apr 2010, 23:38

@Boris

Pomoć pri ispravljanju:))

Međuubrzanja turbo dizelaša ne mogu biti bolja od turbo benzinca ekvivalentne snage nikako. Čista fizika.

Autor Predrag 08 Apr 2010, 23:40

@Predrag

Atmosferski benzinac iste snage kao i turbo dizel ima bolje međuubrazanje (govorim o iole boljem benzinskom motoru sa direktnim ubrizgavanjem).

Npr. BMW 330i i 330d.

Turbo benzince (mogu i varijante sa kompresorom samo) neću ni spominjati.

Autor Boris 08 Apr 2010, 23:48

U sustini, sve se svodi na to sto benzinci imaju manju kompresiju :))
Ali dobro, u svakoj sali ima malo sale.. pa tako nijedan dizel pa ni BMW-ov ne moze primirise cak ni Opelovom benzincu sa turbinom. Zbog vece kompresije ce imati bolji obrtni momenat ali odmah posle tih famoznih 2000 obrtaja dizeli se guseeeee
a benzinac leti letiii letiiiii
:D

Autor lok 08 Apr 2010, 23:49

Da dodam da budućnost pripada hibridima pored malolitražnih benzinskih motora sa direktnim ubrizgavanjem sa ili bez turbine/kompresora.

Sve u svemu, dizel motori postaju sve brže dinosaurusi (govorim o autima, naravno).

Autor Boris 09 Apr 2010, 00:00

@Boris

Direktno ubrizgavanje sam podrazumevao (jedino tada ima smisla porediti Oto i Dizel motor).

Jedan dodatak: Dizel motor će UVEK manje da troši od odgovarajućeg Oto motora, jer Dizel motor UVEK radi sa siromašnom smešom goriva i vazduha (što znači da u smeši ima više vazduha nego goriva - to se izražava koeficijentom viška vazduha - lambda, koji je kod Dizela min. 1.3-1.5 (granica dima) i ide do max. 5, a kod Oto motora je min. 0.8 (granica obogaćenja)i max. 1.2 (granica osiromašenja)), za razliku od Oto motora koji radi i sa bogatom i sa stehiometrijskom smešom.

Što je veći koeficijent viška vazduha, motor je ekonomičniji, jer tada koristi smešu sa više vazduha nego goriva.

Ekonomičnost Dizel motora se dodatno (znatno) povećava uvođenjem natpunjenja, dok je kod Oto motora ovaj efekat manje izražen.

Sve ostalo što si naveo pri poređenju ove dve vrste motora je tačno.

Autor Predrag 09 Apr 2010, 00:40

Pa dobro, ja nigde nisam ni otkucao da benzinski motor troši manje od dizela, ali je zato TNG prava alternativa (hibridi jednog dana, možda) za one koji prelaze veliku kilometražu.

I da, možemo upoređivati atmosferski benzinski motor i atmosferski dizel motor. To ljubitelji dizela nikako ne vole :-)).

P. S.
Zaboravio sam da otkucam kako protekcionizam u mnogim EU državama funkcioniše: akcize na dizel gorivo su mnogo manje nego na benzin pa je isti jeftiniji u maloprodaji. Kako se akcize na dizel gorivo podižu u sve više EU članica (ogromni deficiti u budžetima) i kako je rasla tražnja za evrodizelom, tako i prodaja auta sa dizel motorima opada jer cena evrodizela raste. Da nema državne intervencije, ishod je jasan.

To je i glavni razlog zašto u SAD, Švedskoj i još nekim država skoro i nema dizelaša jer čim su akcize iste, dizelaši su gotovi.

Pošto su dizelaši ogromni zagađivači, gleda se emitovanje CO2, a ne NOx-a koji je prava smrt, a dizel motori emituju 10x više NOx-a. I to je još jedan razlog zašto se auti sa dizel motorima jedva prodaju u SAD, jer jako teško zadovoljavaju striktne ekološke zahteve (Kalifornija je po tome strašna).

I posle se ljudi smeju kako su Amerikanci glupi i da samo voze aute benzince velike kubikaže koji puno troše, a to što dizeli uništavaju zdravlje ljudi u velikim gradovima svojim zagađivanjem zbog ogromne koncentracije NOx-a, nikome ništa!

Autor Boris 09 Apr 2010, 01:06

I da, u određenom broju EU članica, auti sa dizel motorima imaju poreske olakšice i sl.

Tako izgleda "tržišna" ekonomija u EU...

Autor Boris 09 Apr 2010, 01:12

@Boris

Veliki problem kod dizela je i emisija čestica i po tom pitanju proizvođači su učinili sve što mogu kako bi je smanjili. To zadovoljava trenutne propise, ali kada ih budu pooštrili, odoše dizeli u penziju :))

Autor Predrag 09 Apr 2010, 01:20

Ma znam za čestice čađi, to nisam namerno ni spomenuo :-)). Sa time se još nekako i nose, ali ogroman problem je emitovanje NOx-a, a to se uporno u EU ignoriše, za razliku od SAD.

Opstaće dizel motori, ali kao što sam otkucao na početku :-):
---
Dizel motorima je mesto u kamionima, autobusima, traktorima, poljoprivrednim i građevinskim mašima, a ne u autima, a pogotovo ne u sportskim.
--

Al' kad me neki nisu ozbiljno shvatili ;-).

Autor Boris 09 Apr 2010, 01:24

@Boris

Baš tako ;))

Autor Predrag 09 Apr 2010, 01:27

@Boris: Očigledno da recimo jedan BMW123d je smatraš dovoljno sportski... 238km/h, 7s do stotke i potrošnja od 6.5l u gradu ti nisu dovoljno dobri argumenti da bi auto bio i sportski i ekonomičan... tvoja šteta, nisi probao zaista dobre dizelaše... Nije samo BMW, probaj Mercedes C250CDI ili novu Lagunu sa dci180 motorom ili Insigniu sa 190KS dizel motorom. Dakle pričam o autima za svaki dan gde su ljudima važne i performanse ali i potrošnja a ne isključivo o trkačkim automobilima za pistu, gde jasno da benzinci imaju prednost.

A što se izduvnih gasova tiče, u moderne dizelaše se već godinama ugrađuje trajni DPF, pa je zagađenje koje oni prave uporedivo sa benzincima...

Dakle svako kupuje ono što želi, prema svojim afinitetima i prioritetima. Benzince kupuju ili oni koji imaju puno para i žele najbolje performanse a ne prelaze mnogo kilometara, a dizelaše oni koji žele dobre performanse kombinovane sa malom potrošnjom (naročito izraženo u gradu i pri većim brzinama na autoputu). Neko voli crnke a neko plavuše, ali generalno se ne može reći da je za svakodnevu upotrebu pa i uz sportske performanse bolji dizelaš ili benzinac, jer svidelo se nekima ili ne, ima dizelaša zaista dobrih performansi za svaki dan...

Autor Miki 09 Apr 2010, 07:18

Sa svakim od Vas bih mogao da se složim u pogledu nečega... Evidentno je da svako od nas hvali ono što vozi, namerava da vozi ili tek želi "jednom" da vozi. Naravno, kao "imalac" dizela, smatram da je prijatnije i na duge staze svakako "bolje" voziti dizele :))).
Ako ništa drugo, sa jedne strane, savremenog dizela možeš sasvim "opušteno" da voziš u koloni "Ibarskom" u najvišem stepenu prenosa i da onog trena kada ti se ukaže prilika, samo stisneš gas ( bez prethodne promene brzine "dva stepena niže" - od čega bi trenutno da "premrli" svi putnici u kolima ) i da pretekneš kao "metak" i dalje nastaviš da "kliziš" opušteno ( ili da "divljaš", ako ti je draže ). Tačno je da tako nešto može i savremeni VW TSI ( i pandani tome ), ali sa druge strane, ako tu i nije velika razlika u potrošnji, onog trena kada izidješ na auto put i u obe varijante stisneš gas "do daske" par stotina kilometara, kada stigneš na cilj, jedan će još uvek imati osmeh na licu, a drugi "rupu u džepu". Slično će biti i u gradu, pri čemu će troškovi nabavke zih vozila ili održavanja ( i otklanjanja kvarova )na takvim savremeno "hranjenim" dilezima i benzincima biti slični.
Dakle, na neki način, sve se nekako svodi samo na "plavuše i crnke"...

Autor Moron 09 Apr 2010, 10:27

Kupiti (polovan) dizel auto (ne terenac) velike snage, sa vise od 2.000 kubika - radi niske potrosnje - je usadjeni ciganski mentalitet u Srbima. Slicno, vidim coveka koji vozi auto od 20.000 evra kako prolazi po neravnom terenu izmedju zgrada da ne bi platio parking od 30 dinara. Potpuno ekvivalentno. Ili vidis coveka kako vozi novu seriju 7 sa letnjim (istrosenim) gumama po snegu. Takodje ekvivalentno.

Benzinac iste snage (kako neko pomenu) ima manju zapreminu motora - znaci niza registracija i otprilike 2.000 evra niza cena u startu. Odrzavanje i potencijalni kvar da ne spominjemo. Ali eto, Ciga hoce da se pohvali kako "trosi kao upaljac".

Autor kornjaca 09 Apr 2010, 10:29

TNG i kraj priče.

Sa modernim multipoint sekvencijalnim TNG uređajima priča o ekonomskoj isplativosti dizel motora pada u vodu. Sa istima benzinac troši 10-20% više TNG-a u odnosu na benzin, a gubitak snage je na nivou statističke greške – 2%. Pošto cena TNG ne može biti veća od 50% cene benzina, računica je jasna ko daje veću autonomiju.

Pa nisu lude mnoge EU države (Holandija, Italija, Poljska, a polako i ostale) što sve više ohrabruju ljude da pređu na TNG (dodajte tome i Koreju i Australiju kao primere van Evrope).

@Miki

Već sam otkucao: TNG je rešenje.

Otkucaj na Guglu TSI EcoFuel. TDI nema šta da traži pored TSI-ija ili bilo kojeg modernog malolitražnog benzinca sa turbinom i/ili kompresorom (direktno ubrizgavanje se podrazumeva).

Ajmo ovako: BMW 120i ili 120d (123d nema svoj ekvivalent kao ni 130i). U ovaj prvi ugradiš TNG uređaj i dobiješ i ekonomičnost i sportske karakteristike, a zagađivanja skoro uopšte nema.

Za čađ smo Predrag i ja već otkucali – kada se pooštre kriterijumi, doviđenja dizeli, ali dizelaši zato izbacuju 10x više NOx-a! Zbog njega se u Parizu i mnogim francuskim gradovima „lepo“ diše.

@Moron

Otkucao sam čemu služi obrtni momenat (vuča) i tu nema šanse da atmosferski benzinac može parirati dizelašima (turbo benzinci su već totalnno druga priča).

Zar je tako teško spustiti brzinu kod benzinca?

U TSI lepo ugradiš TNG i sva priča o potrošnji dizelaša pada u vodu. Zagađivanje sam već naveo iks puta.

@kornjaca

Baš tako ;-).

Autor Boris 09 Apr 2010, 11:26

Inace, ja uglavnom nisam pristalica dodatne ugradnje TNG uredjaja (opet se svodi na broj predjenih km godisnje) - ne zbog gubitka snage (koji je inace i do 10% pokazali su testovi) vise zbog samog prtljaznog prostora (sto manji auto to izrazenije).

Drugacija je stvar sa automobilima fabricki projektovanim za tu namenu (u njih nekako imam vise poverenja :D).

A i sto se kod "japanaca" gubi garancija - vise mi je nego dovoljan argument. :P

Autor kornjaca 09 Apr 2010, 12:28