home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Po ranijim informacijama, novi Fiatov model koji će se proizvoditi u Kragujevcu imaće zvaničnu svetsku premijeru početkom marta 2012. godine na Salonu automobila u Ženevi, dok se tržišni start očekuje u maju.  

Kako bi ovaj model mogao da izgleda pokazuju ovi renderi iz italijanskog magazina Quattroruote.




Automobil je trenutno poznat pod oznakom L Zero (it. Ellezero), a predstavlja zamenu za Fiat Ideu i Lanciju Musu. Proizvodiće se u verzijama sa 5 i 7 sedišta, dužina kraće verzije će biti 410/420 cm, dok će se u ponudi motora naći i novi 0.9L dvocilindrični TwinAir Turbo benzinac sa 85KS i 145 Nm obrtnog momenta (iz Fiata 500 TwinAir, Punta TwinAir i Alfa Romea MiTo TwinAir).

U paleti će biti i 1.3 16V Multijet II turbo-dizelaš sa 85KS i 200 Nm, a moguća je i (pro)terenska Trekking varijanta sa nešto robusnijim eksterijerom.




Kako je ranije saopšteno, najveći deo proizvodnje iz kragujevačke fabrike (oko 250.000 automobila godišnje) biće plasiran na tržištu Evrope, a kasnije i na američkom tržištu.

Antonio Ferara, direktor Fiat Automobili Srbija, nedavno je izjavio i ovo: Promenili smo celu fabriku, sve je novo, a kupljena je najmodernija oprema iz Italije, Nemačke i Japana. Instalirana je oprema koja može da proizvede od 30 do 60 automobila na sat, što znači da je godišnje moguće napraviti 250.000 najmodernijih vozila. Kolika će proizvodnja stvarno biti, zavisi pre svega od potreba tržišta."   

U FAS-u navode da je nekadašnja Zastavina fabrika automobila u Kragujevcu potpuno obnovljena. Kako se navodi, rekonstruisane su hale površine 1,4 miliona kvadratnih metara, promenjeno je 400.000 kvadrata krovnih konstrukcija i 150.000 kvadrata podova. U novoj fabrici biće uposleno najviše 2.400 radnika, ali će još radnika biti angažovano u fabrikama koje će praviti delove i komponente.

Iz japanske fabrike Komacu (Komatsu) u FAS-ov pogon Preseraj nedavno je inače stigla prva od dve linije maksimalno automatizovanih presa najnovije tehnologije koja se primenjuje u Fiat grupaciji. Ta linija sastoji se od pet presa i do sada je instalirana u dve najnovije Fiatove fabrike - u Brazilu i italijanskom gradu Kasino (Cassino). Ukupna vrednost investicije za pogon Preseraj iznosi oko 100 miliona evra.   

Oprema teška blizu 3.000 tona stigla je iz Japana brodom u 587 sanduka koji su zauzimali 6.500 kvadratnih metara. Brod je iz Japana krenuo pre dva meseca i plovio preko Sueca sve do Konstance u Rumuniji, odakle su prese dopremljene u FAS. Početkom sledeće godine stići će i druga Komacu linija presa koja će u okviru grupacije prvi put biti instalirana u Fiat-ovoj fabrici u Kragujevcu.

Kao što je i najavljeno, u FAS-u su krajem oktobra proizvedene prve školjke novog modela L-zero. Projekat se odvija prema utvrđenom planu, što podrazumeva i proizvodnju probne serije novog modela do kraja 2011. godine.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Renderi: Quattroruote

DOPUNJENO: novi render



čitanja : 7273



Komentari

Nije lose, miks Fiata 500, Pande i Mini-ja...
Jedino mi nije jasno gde ce stati sedam sedista?

Autor carobnjak 25 Nov 2011, 17:15

100% KOPIJA MINI-ja

Autor pedja 25 Nov 2011, 17:17

trebali su da ga nazovu Šumadino

Autor gagiNBG 25 Nov 2011, 17:40

Žalosno je što će se u Zastavi ponovo početi da pravi fićo.
To je korak u nazad i šamar Srbiji i to za velike državne (naše) pare.

Autor Energy saver 25 Nov 2011, 17:41

Tako je, mnogo bi bolje bilo da se ne proizvodi nista... (sarcasm off)

Autor vookasheen 25 Nov 2011, 18:05

Naravno da nece ovako izgledati. Fotoshop Frankeshtajn.

Autor Uros Cuore Sportivo 25 Nov 2011, 18:26

Auuuuuu, da nije kopija, jeste, ali pitanje je kako u samo 10cm (u dužoj verziji) da stane još 1 red sedišta?
Inače sve u svemu LEP je!

Autor Dejan L 25 Nov 2011, 18:31

I da doadam, ovakav nešto niži prozor u C stubu je izmislio fiat u prethodnoj Pandi, a taj stilski detalj se prenosi i na novu Pandu. Pa ako je pitanje kopije Mini-Fiat ili Fiat-Mini, jaje ili kokoška.
Ko je stariji, Fiat 500 ili Mini? Odgovor je Fiat 500 1957.god, a Mini 1959. god!

Autor Dejan L 25 Nov 2011, 18:36

Na forumu SkyscraperCity nedavno je jedan covek koji je radio neke poslove za Fiat objavio slike nekompletirane karoserije Fiatovog modela iz KG. Slike su obrisane na zahtev Fiata, posto taj covek nije imao ovlascenje da uslika karoseriju i postavi slike na internet.

Steta sto te slike izgleda niko nije sacuvao, sad bi mogli da uporedimo to sa ovim iz italijanskog magazina. :((

Autor Vladigar 25 Nov 2011, 19:10

Ja strahujem da bi ovo stvarno moglo tako izgledati... Šta se desilo sa lijepim FIAT-ima?

Autor Milan 25 Nov 2011, 19:43

Po meni očajno ružan to je moje mišljenje .Danas prodju imaju kvalitetni niskobudžetni automobili sto mogu da kupe niža i srednja klasa neka se ugledaju na Daciu . No videcemo sta ce biti od ovoga zeljno iščekujem premieru :)

Autor Hungaryan 25 Nov 2011, 20:00

Hehe u sto odose silne drzavne pare i pogodnosti. U jos jednog ficka koji ce se proizvoditi narednih 30 godina hihi.

Autor Dragan 25 Nov 2011, 20:41

Šklopocija više, manje,
ne menja činjenično stanje.

Dd od Fiata auto biti neće,
ni pomoću trika, ni pomoću sreće.

Autor Predrag 25 Nov 2011, 20:56

bolje i ovo nego PUNTO!

samo u 4.2 autu da stane 7 sedista - zanimljivo!

Autor NemanjaBB 25 Nov 2011, 21:29

strasno..

Autor ivan 25 Nov 2011, 22:05

Meni se ovaj render, baš, dopada. Ja bih voleo da izgleda ovako. Ne vidim ništa loše u tumačenju novog vozila kao novog kragujevačkog fiće. Neki će ga, možda, kupiti iz nostalgičnih razloga. Uostalom, u vreme fiće se lepo živelo, tako da...

Autor Cvele 25 Nov 2011, 22:21

Kakve sve rugobe ( raznih brendova ) danas postoje, ovo je prava lepota

Autor Moron 25 Nov 2011, 23:50

kao da ga je kompjuter smislio na osnovu raznih drugih modela. Ali možda i prodaja bude dobro išla, cena nebi trebalo da bude velika s obzirom na cenu rada i oslobađanja od taksi. Najvažnije da se uhoda proizvodnja a posle može i nešto drugo.

Autor B M 26 Nov 2011, 01:23

Super je, hahahaha!

Autor Damko 26 Nov 2011, 01:36

Nema tu mesta za 3 reda sedista. ;)

Autor Damko 26 Nov 2011, 01:39

A i da ima, a nema, kud ce sa prtljagom??? E to se ja pitam celo vece.

Autor Damko 26 Nov 2011, 01:40

Tablice, Beograd i Novi Pazar! Znaci sampioni! :-D

Autor milos 26 Nov 2011, 02:22

Meni deluje baš lepo. Pretpostavljam da će verzija sa 5 sedišta imati dovoljno mesta za prtljag.

Autor Saša 26 Nov 2011, 11:25

Ko sto je za MINI Countryman, ovo je za FIAT koncept koji odgovara trend-u City Activity Vehicle...

Autor Mungossss 26 Nov 2011, 13:37

@milos

Svaka čast za zapažanje, stvarno su carevi. To mora da im je Alvriko rekao da urade pošto su slike od Qauttroruote-a :)

Autor Logan 26 Nov 2011, 14:06

Lepo izgleda, ali se cesto desava da render novinara izgleda lepse nego rad tima dizajnera, nadam se da to sada nece biti slucaj...

Autor STrider 26 Nov 2011, 20:47

Ako je Reno espas prve generacije primao putnike na sedam zasebnih sedišta sa svojih 4,26m, mislim da bi se i u 4,2 moglo spakovati 7 mesta sa pomoćnim sedištima za decu u trećem redu. Ipak gornji renderi, po meni ne prikazuju vozila u kojima bi to bilo moguće.
Dosta su konceptualno različita i od sadašnjih verzija ideje i muze i čini mi se da je baza za rendere bio brazilski uno.

Autor Ex Italo fan 26 Nov 2011, 22:53

Evo novog rendera (poslednja slika).
Pun pogodak!

Autor carobnjak 27 Nov 2011, 01:49

Kako siromašno izgleda ovaj fićo.....

Autor Energy saver 27 Nov 2011, 10:29

Ovo na zadnjoj slici Matiz

Autor TSVW 27 Nov 2011, 11:32

Matiz od 4.2m...hehe

Pre mi liči na malo doteranu Ideu.

Autor zeka 28 Nov 2011, 14:24

lepo lepo. čujte, to treba probati vozikati malo dužinski. prva fiat multepla izgledala ko don chiquotte nakon bitke, a na duže relacije ni avijon nije tak udoban, ko u hotelu od onih gde idu pevači. a novi fićo je lepo da svima je baš veoma lepo, a unutra svaka je finesa tako dobro delo da kao da je michelangelo izmiksao. a pazi to je mix. a mi u kragu imamo i talenta i ho ho ho mašte, pa će novi fićo svima ugoditi.

Autor igor ceroni 30 Nov 2011, 19:59

Ovi gore su stvarno ruzni, nema ni malo stila, medjutim ova zadnja slika dole je sasvim ok, cak mislim da bih uzivo bio bas lep auto, opet kazem, ovo gore je stvarno bruka i sramota...bice mi muka kad budem poceo da vidjam svaki dan ovo gore kad izvoze iz fabrike umesto punta xDDD

Autor Rasko 30 Nov 2011, 23:11

I da, ja ne znam sta ljudi imaju protiv toga sto automobil lici na ficu...ja bih bio ponosan kada bih se ovde proizvodijo Fiat 500...

Autor Rasko 30 Nov 2011, 23:13

Evo ovde slika delova karoserije iz fabrike: http://www.autoedizione.com/2011/11/28/fiat-project-ellezero-will-be-a-mini-crossover-suv/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Autor Pedja 01 Dec 2011, 20:38

U danasnjem Blicu pise da ce cena biti od 10 000 eura sto i nije lose...

Autor carobnjak 01 Dec 2011, 20:56

Evo je malo preraden novi Fiat Uno iz Brazila. Kod nas se pravi stara Panda. U Italii nova Panda koje je u 80% ista sa novim Uno. Kod Vas će biti proizvoden treci bliznac, pa nije to Fićo!
Novi Fićo (Topolino ili 600) sa motorom u zadu i samo 2 vrata će se proizviditi u Poljskoj kada stara Panda otiće.
To će biti autić umesto starog Seicenta.
Taj render nije los ali mi se ne svidja. Izgleda mi kao skoda roomster ili Yeti.
Pozdravi iz Poljske!
Ljubitelj Fiće i clan Nacionalne Klase.
ARCHICAR

Autor Pavel 03 Dec 2011, 01:51