Da li će ovako izgledati kragujevački Fiat Ellezero?

Po ranijim informacijama, novi Fiatov model koji će se proizvoditi u Kragujevcu imaće zvaničnu svetsku premijeru početkom marta 2012. godine na Salonu automobila u Ženevi, dok se tržišni start očekuje u maju.
Kako bi ovaj model mogao da izgleda pokazuju ovi renderi iz italijanskog magazina Quattroruote.


Automobil je trenutno poznat pod oznakom L Zero (it. Ellezero), a predstavlja zamenu za Fiat Ideu i Lanciju Musu. Proizvodiće se u verzijama sa 5 i 7 sedišta, dužina kraće verzije će biti 410/420 cm, dok će se u ponudi motora naći i novi 0.9L dvocilindrični TwinAir Turbo benzinac sa 85KS i 145 Nm obrtnog momenta (iz Fiata 500 TwinAir, Punta TwinAir i Alfa Romea MiTo TwinAir).

U paleti će biti i 1.3 16V Multijet II turbo-dizelaš sa 85KS i 200 Nm, a moguća je i (pro)terenska Trekking varijanta sa nešto robusnijim eksterijerom.


Kako je ranije saopšteno, najveći deo proizvodnje iz kragujevačke fabrike (oko 250.000 automobila godišnje) biće plasiran na tržištu Evrope, a kasnije i na američkom tržištu.

Antonio Ferara, direktor Fiat Automobili Srbija, nedavno je izjavio i ovo: Promenili smo celu fabriku, sve je novo, a kupljena je najmodernija oprema iz Italije, Nemačke i Japana. Instalirana je oprema koja može da proizvede od 30 do 60 automobila na sat, što znači da je godišnje moguće napraviti 250.000 najmodernijih vozila. Kolika će proizvodnja stvarno biti, zavisi pre svega od potreba tržišta."
U FAS-u navode da je nekadašnja Zastavina fabrika automobila u Kragujevcu potpuno obnovljena. Kako se navodi, rekonstruisane su hale površine 1,4 miliona kvadratnih metara, promenjeno je 400.000 kvadrata krovnih konstrukcija i 150.000 kvadrata podova. U novoj fabrici biće uposleno najviše 2.400 radnika, ali će još radnika biti angažovano u fabrikama koje će praviti delove i komponente.
Iz japanske fabrike Komacu (Komatsu) u FAS-ov pogon Preseraj nedavno je inače stigla prva od dve linije maksimalno automatizovanih presa najnovije tehnologije koja se primenjuje u Fiat grupaciji. Ta linija sastoji se od pet presa i do sada je instalirana u dve najnovije Fiatove fabrike - u Brazilu i italijanskom gradu Kasino (Cassino). Ukupna vrednost investicije za pogon Preseraj iznosi oko 100 miliona evra.
Oprema teška blizu 3.000 tona stigla je iz Japana brodom u 587 sanduka koji su zauzimali 6.500 kvadratnih metara. Brod je iz Japana krenuo pre dva meseca i plovio preko Sueca sve do Konstance u Rumuniji, odakle su prese dopremljene u FAS. Početkom sledeće godine stići će i druga Komacu linija presa koja će u okviru grupacije prvi put biti instalirana u Fiat-ovoj fabrici u Kragujevcu.
Kao što je i najavljeno, u FAS-u su krajem oktobra proizvedene prve školjke novog modela L-zero. Projekat se odvija prema utvrđenom planu, što podrazumeva i proizvodnju probne serije novog modela do kraja 2011. godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Renderi: Quattroruote
DOPUNJENO: novi render

Nije lose, miks Fiata 500, Pande i Mini-ja...
Jedino mi nije jasno gde ce stati sedam sedista?
Žalosno je što će se u Zastavi ponovo početi da pravi fićo.
To je korak u nazad i šamar Srbiji i to za velike državne (naše) pare.
Tako je, mnogo bi bolje bilo da se ne proizvodi nista... (sarcasm off)
Naravno da nece ovako izgledati. Fotoshop Frankeshtajn.
Auuuuuu, da nije kopija, jeste, ali pitanje je kako u samo 10cm (u dužoj verziji) da stane još 1 red sedišta?
Inače sve u svemu LEP je!
I da doadam, ovakav nešto niži prozor u C stubu je izmislio fiat u prethodnoj Pandi, a taj stilski detalj se prenosi i na novu Pandu. Pa ako je pitanje kopije Mini-Fiat ili Fiat-Mini, jaje ili kokoška.
Ko je stariji, Fiat 500 ili Mini? Odgovor je Fiat 500 1957.god, a Mini 1959. god!
Na forumu SkyscraperCity nedavno je jedan covek koji je radio neke poslove za Fiat objavio slike nekompletirane karoserije Fiatovog modela iz KG. Slike su obrisane na zahtev Fiata, posto taj covek nije imao ovlascenje da uslika karoseriju i postavi slike na internet.
Steta sto te slike izgleda niko nije sacuvao, sad bi mogli da uporedimo to sa ovim iz italijanskog magazina. :((
Ja strahujem da bi ovo stvarno moglo tako izgledati... Šta se desilo sa lijepim FIAT-ima?
Po meni očajno ružan to je moje mišljenje .Danas prodju imaju kvalitetni niskobudžetni automobili sto mogu da kupe niža i srednja klasa neka se ugledaju na Daciu . No videcemo sta ce biti od ovoga zeljno iščekujem premieru :)
Hehe u sto odose silne drzavne pare i pogodnosti. U jos jednog ficka koji ce se proizvoditi narednih 30 godina hihi.
Šklopocija više, manje,
ne menja činjenično stanje.
Dd od Fiata auto biti neće,
ni pomoću trika, ni pomoću sreće.
bolje i ovo nego PUNTO!
samo u 4.2 autu da stane 7 sedista - zanimljivo!
Meni se ovaj render, baš, dopada. Ja bih voleo da izgleda ovako. Ne vidim ništa loše u tumačenju novog vozila kao novog kragujevačkog fiće. Neki će ga, možda, kupiti iz nostalgičnih razloga. Uostalom, u vreme fiće se lepo živelo, tako da...
Kakve sve rugobe ( raznih brendova ) danas postoje, ovo je prava lepota
kao da ga je kompjuter smislio na osnovu raznih drugih modela. Ali možda i prodaja bude dobro išla, cena nebi trebalo da bude velika s obzirom na cenu rada i oslobađanja od taksi. Najvažnije da se uhoda proizvodnja a posle može i nešto drugo.
A i da ima, a nema, kud ce sa prtljagom??? E to se ja pitam celo vece.
Meni deluje baš lepo. Pretpostavljam da će verzija sa 5 sedišta imati dovoljno mesta za prtljag.
Ko sto je za MINI Countryman, ovo je za FIAT koncept koji odgovara trend-u City Activity Vehicle...
@milos
Svaka čast za zapažanje, stvarno su carevi. To mora da im je Alvriko rekao da urade pošto su slike od Qauttroruote-a :)
Lepo izgleda, ali se cesto desava da render novinara izgleda lepse nego rad tima dizajnera, nadam se da to sada nece biti slucaj...
Ako je Reno espas prve generacije primao putnike na sedam zasebnih sedišta sa svojih 4,26m, mislim da bi se i u 4,2 moglo spakovati 7 mesta sa pomoćnim sedištima za decu u trećem redu. Ipak gornji renderi, po meni ne prikazuju vozila u kojima bi to bilo moguće.
Dosta su konceptualno različita i od sadašnjih verzija ideje i muze i čini mi se da je baza za rendere bio brazilski uno.
lepo lepo. čujte, to treba probati vozikati malo dužinski. prva fiat multepla izgledala ko don chiquotte nakon bitke, a na duže relacije ni avijon nije tak udoban, ko u hotelu od onih gde idu pevači. a novi fićo je lepo da svima je baš veoma lepo, a unutra svaka je finesa tako dobro delo da kao da je michelangelo izmiksao. a pazi to je mix. a mi u kragu imamo i talenta i ho ho ho mašte, pa će novi fićo svima ugoditi.
Ovi gore su stvarno ruzni, nema ni malo stila, medjutim ova zadnja slika dole je sasvim ok, cak mislim da bih uzivo bio bas lep auto, opet kazem, ovo gore je stvarno bruka i sramota...bice mi muka kad budem poceo da vidjam svaki dan ovo gore kad izvoze iz fabrike umesto punta xDDD
I da, ja ne znam sta ljudi imaju protiv toga sto automobil lici na ficu...ja bih bio ponosan kada bih se ovde proizvodijo Fiat 500...
Evo ovde slika delova karoserije iz fabrike: http://www.autoedizione.com/2011/11/28/fiat-project-ellezero-will-be-a-mini-crossover-suv/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
U danasnjem Blicu pise da ce cena biti od 10 000 eura sto i nije lose...
Evo je malo preraden novi Fiat Uno iz Brazila. Kod nas se pravi stara Panda. U Italii nova Panda koje je u 80% ista sa novim Uno. Kod Vas će biti proizvoden treci bliznac, pa nije to Fićo!
Novi Fićo (Topolino ili 600) sa motorom u zadu i samo 2 vrata će se proizviditi u Poljskoj kada stara Panda otiće.
To će biti autić umesto starog Seicenta.
Taj render nije los ali mi se ne svidja. Izgleda mi kao skoda roomster ili Yeti.
Pozdravi iz Poljske!
Ljubitelj Fiće i clan Nacionalne Klase.
ARCHICAR