Porsche 911 Turbo uvodi tri-turbo sistem

Novi Porsche 911 Turbo će zadržati 3,8 litarski šestocilindrični motor kao i
prethodni modeli, ali će imati novi tri-turbo sistem, slično onome što BMW
koristi u modelima M550d xDrive i X5 M50d.
Sistem koristi jedan manji turbo punjač i dva veća. Manji turbo punjač se koristi pri nižim obrtajima motora, te isporučuje početni moment, nakon čega se u određenom trenutku uključuju drugi i treći turbo punjač. Iako još nema reči o snazi motora, očekuje se da će ovaj novi sistem povećati snagu Porschea 911 Turbo na 525KS, a po nekim web portalima snaga bi mogla biti još veća, oko 550KS.

Dodavanjem treće turbine dobiće se na još linearnijoj snazi, a ujedno će ovaj sistem doprineti smanjenju emisije CO2.
Osim Porschea 911 Turbo, ovaj sistem će gotovo sigurno svoje mesto pronaći i ispod haube Porschea 911 GT2 i Porschea 911 GT2 RS. Porsche je uveren da će dodavanje trećeg turba podići novu generaciju automobila na potpuno novi nivo.
Izvor: Presretac.com
Foto: Autocar.co.uk
Eto još požara samozapaljenja i u skladu s tim puno vatrenih vesti na blogu (uskoro)
radionice moraju da prate autoindustriju....predvodnika. Jok nego ce da uvedu automatski golicac sije toplim vazduhom!
@toma
Svojim kompleksom od Mercedesa indirektno priznaješ ko je tata. :)
Ne možeš ti a da ne spomeneš tatu u svakom svom postu.
Mercedes je uveo u auto industriju,sve što se može uvesti. Kad su ostali sve prekopirali,sad ide malo nešto ekstravagantno,što ovi još uvek ne mogu da naprave. :)
Veyron ima 4 turbine. Tako da ništa tu nije novo.
@toma
Zanimljivo kada je po tebi Bmw ispred Porsea....
Porse je prvi uveo Turbo u sportske automobile.Jos pre skoro 40 godina.
P.S
Jedva cekam Turbo S,Gt3rs i Gt2rs :D
Porse ce da zada lekcije ubrzo pa ce na odmor jedno 7-8 godina :)))
@pitbull
A ti svojim neznanjem takodje mnogo toga priznajes/pokazujes. Prvo ja nikada nisam sporio ko je tata. Jbg. neko mora da pravi male podanike u velikom kraljevstvu, a drugo, Veyron ima samo 2 turbine po jednom redu cilindara. Sedi dole, kec ko vrata!
@Pitbull
Mnogi ljudi uopste ne shvataju da se dodavanjem turbina skracuje radni vek motora. To se uopste ne zove napredovanje jer je najlakse dodati tako snagu.
Zbog toga me odusevljava Aventador sa svojih 700 atmosferskih a ne nabrijanih konja.
@ivan
Veyron zaista ima 4 turbine, informisi se bolje pre nego sto pocnes sa vredjanjem drugih
haha..evo ga i panco..ima..4 na w 16..sta je tu novo..bmw..ima 3 turbine na 6..cilindara..to sto veron ima to imaju svi automobili jedna turbina na 4 klipa..panco..informisi se pa me spominji onda..haha
dusane ..prve turbine u motore stavio je bmw..u evropi..tako da znas..u modelu 2002 turbo..koji je jedini automobil o kome se raspravljalo u nemackoj skupstini..
Dusane, trk na Vikipediju! Sram te bilo! :p :D
OBRUT 2002 WMB
@ toma
Prvo kao što kaže dusan, Porsche je uveo turbo u SS klasu, a fijat u civilnu klasu.
A drugo ti si se izblamirao više od Pitbull-a, gledaj malo nešto sem SAT Plus emisije, 21. vek je valjda imaš kablovsku, a nečovek si jer ti je bmw religija. Sekta bmw je izgubila kompas na ovom blogu
1962 Oldsmobile Cutlass Jetfire i 1962 Chevrolet Corvair Monza Spyder su prvi automobili koji su imali turbo tako da niko od vas nije u pravu.
U evropi prvi 1973 BMW 2002 Turbo pa onda 1974 Porsche 911 Turbo. Mercedesov prvi trubo je izašao 1978 u 300SD i to samo za USA i Kanadu
@ivan
Daj barem jednom u zivotu budi ozbiljan.
Bas me briga sto BMW ima 3 turbine po cilindru njega nisam ni pominjao ovde.
Ti si se smejao izjavi da Veyron ima 4 turbine i sad kad si to i sam uvideo odmah se vadis na nesto drugo sto veze sa vezom nema...
Na Google-u se čak pominje i...
Saab's first serial turbocharged engine was made in cooperation with Scania. Earlier tubrocharged machine have been for small prototype fairs models, and were not significantly observed even ready for serial production. Therefore one can not talk about the turbo before the Saab's
Тотално ван теме али сам тренутно егзалтиран па не замерите!!! Обелесмо редом!!! Браво Ноле, браво ватерполисти и идемо сад са утројчимо!!!! :)))))))
Е сад тема: 2002 турбо!!! Паметноме довољно...ко не зна нек пробистри мало по нету! Даље: решила Фолцика да уведе три турбо! Свиђа ми се што је увек била спремна. Мерцедес док згута понос па док ангажује инжињере, ето и Кореје са новом технологијом пре њих. Али добро, неко развије три турбо, неко мигавце на ретровизору...свако колико може и уме! ;)))
Е, а идемо даље сад.. :))
@Panco
Pa naravno. Za sportski auto,po meni samo u obzir dolazi atmosferac.
@Gagiba
Hahaha. Simpatični ste mi vi bmw fanovi što se ni ne usudjujete da pobrojite sve Mercedesove izume,medju koje spada i sam automobil. :)
Ali svakako,sve najvažnije komponente,što danas ima svaki auto,sigurnosne sisteme,bezdenosne i svakakve druge. E sad kad su sve prekopirali,sad ide egzotika ! :)
Jer za to očigledno još nemaju stila ovi iz Resavske škole. :)
@ Pitbull
Kumovska industrija, Mercedesove sisteme krste u drugo ime i predstavljaju se kao inovatori.
PreSafe će krstiti sa ASBFM ( Auto System before first Mercedes ), u prevodu Auto Sistem nastao, pre nego što je nastao Mercedes.
nece me cuditi da pit..i jos neki za par meseci se budu hvalili kako je mercedes napravio prvi sa 3 turbine..
Autor Panco 29 Jan 2012, 15:11
Bravo Panco. To ja odavno pricam. Bmw se kvari sa jednom a zamisli sa 3. :)))
Aj da vidimo kako BMW "krade" Mercedesove izume. Mercedes kao poznati proizvodjac traktora morao je da osmisli motor za tu priliku. I osmislise dizel motor. Svaka cast. Prebacise ga u automobile. I...i....pa tu su i stali, nisu mnogo odmakli. BMW je uzeo traktorski dizel, i od njega napravio sportski motor, sa 127ks/L, za koji oni koji su ga culi kazu da zvuci kao rasni sportski motor, vrti se do 5500o/min (sto je fascinantno za dizele) ... e zbog toga BMW-u ne treba neki tamo fenjeras poput SLS-a da bi se u mislima ljudi na pomen BMW odmah stvorila asocijacija za sportski automobil.
Ja vozim BMW koji se vec priblizio 200.000 km, 175.000 od tih 200 je chipovan sa dodatnih 20% snage, vise od 110.000 se vozi sa "srpskim" gorivom, i sve cekam da se pokvari. Citajuci komentare nekih ovde, pocinjem da verujem da sam se dokopao jedinstvenog primerka, i da bi se svaki drugi do sada vec 7 puta pokvario:))) Sve su to komentari tipa: "Komsija od mog teche mi reko, majke mi". Ne zna covek da li da se vise smeje tim komentarima ili onim stvarno debilnim youtube linkovima koje neki ovde uporno forsiraju. I naravwno legendarni americki sajt koji kaze da je E klasa najbolji auto u kosmosu:))))))))))
Svi totalno gresite!Porse je uveo turbo u 911 '73,a ne ;74...Prvo se informisite pa pricajte...Gagiba,iste godine su Bmw i Porse izbacili turbo motor,ali druge klase...Ne mozes ono Bmw-ovo celjade da uporedjujes sa 911...
911 je prvi sport ili supersport auto koji je imao turbo.
Smeta mnogima to,mogu zamisliti ko je pratio automobilizam 80-tih koliko je bio srecan kada se tada pominjalo ukidanje 911-ice...A ono stize novi direktor i BUM,ne da je ne ukida nego na 911-ici radi tada najsavremeniji i najsavrseniji ss automobil do tada!Iako jeste F40 velika ikona,nije mogao da pridje tada najsavrsenijem ss automobilu.
@PITBULL
Jeste ok atmo,ali jel znas kakve motore su imali jedni od najvecih ikada u svetu ss automobila?959 turbo,F40 turbo,Jaguar Xj220 turbo...Danas opet kralj staza je turbo,Gt2rs!Vrhunski je i Noble M600,takodje turbo.Ima tu jos,da ne nabrajam.
ja ne znam gde si ti to procitao..porse je izbacio turbo motor 74..a bmw 73....ti bi voleo da je pre bmw..jbg kasno godinu dana..kao i sad sa 3 turbine isto kasni..
@dusan
ovde ne bi trebalo diskutovati o dalekoj istoriji i primeni turbo punjaca. Naslov je vezan za tri-turbo motore. Pa i da nije to BMW prvi uradio, onda bi se mogla i na to primeniti ona prica o dizelima, mercedesu i BMW-u iz mog prethodnog posta(19:39)
@ivan
Sad pa ispade '75?
Ne znam kako bih mogao da te ubedim,ali znam sve o Porseu...
Prvi serijski sportski automobil sa turboom je Porse 911.
911 ima jos nesto prva...Prvo serijsko vozilo sa samoventilirajucim koc. diskovima...Ma ima mnogo toga da se pise...Da ne duzim...Hteo sam jos nesto da napisem,ali da ne idem u nedogled.