home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagen XL-1

30 Jan 2013 - 16:02 Top secret Link

Iz Volkswagena je još ranije stigla zvanična potvrda da će njihov XL1 concept ući u proizvodnju, mada u malom broju primeraka. Najavljeno je takođe da će se proizvodnja odvijati u Nemačkoj (u Volfsburgu ili Drezdenu), a startovaće tokom 2013. godine.

Dok se to ne desi, evo i nove špijunske slike.

XL1 concept je premijeru imao početkom 2011. godine na Salonu automobila u Dohi (Qatar Motor Show 2011), a radi se o plug-in hibridnom vozilu (kombinacija dvocilindričnog 0.8L TDI dizelaša sa 48KS, elektromotora sa 20 kW/27KS, litijum-jonskih baterija, sedmostepenog menjača sa duplim kvačilom i sistema regeneracije kočione sile), koje po fabričkim podacima troši samo 0,9 litara goriva na 100 km i emituje tek 24 grama CO2 po kilometru. Moguća je i vožnja samo na elektro pogon, i to do 35 kilometara.

Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,9 sekundi.

Dužina ovog dvoseda iznosi 389 cm, širina 167 cm, a visina 116 cm. XL1 concept karakterišu i mala težina (795 kg), koeficijent otpora vazduhu 0.186, vrata koja se otvaraju u vis i LED svetla.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto via Worldscoop.forumpro.fr



čitanja : 1099



Komentari

Bar 3 puta efikasniji od bilo kog hibrida danas na trzistu.

Autor Damko 30 Jan 2013, 17:30

@ Damko
Slazem se sa tobom.
Ako je ruzan, tu i tamo, bar je efikasan.
Jos ako bude prihvatljiva cena, ima da se prodaje kao alva.

Autor Quattrone 30 Jan 2013, 17:45

@Damko
Cenu najavljuju oko 40-50.000 eura... na nekim mestima pise i nesto malo manje... ali opet toliko novca je prilicno mnogo...

Autor Orlo 30 Jan 2013, 18:03

Da ga uglave u vece 20te, srednje 30e(od 27000-35000), prodavalo bi se i te kako.

Ovako... tezi slucaj.

Autor Fordovac 30 Jan 2013, 18:42

! Orlo, Fordovac
Sve 4 brojke, koje ste naveli, o mogucim cenama su prevelike. Realno bi bilo jedno 20 do 25.000 eura. Auto je ipak, po dimenzijama, u B segmentu, i, koliko vidim, ima samo 2 sedista. Valjda sva ta tehnologija nije toliko skupa, pa da cena bude duplo veca od one koju sam naveo.

Autor Quattrone 30 Jan 2013, 20:22

Ako su gornji podaci tacni, ovo ce biti auto sa najmanjim otporom vazduha u istoriji komercijalnih automobila (sadasnji rekord je postavio GM EV1).
Kad se prica o ceni, treba imati na umu da Opel Ampera kosta 42.900e, a ona trosi skoro 6L/100km

Autor STrider 30 Jan 2013, 20:36

@Quattrone
@Orlo

Najavljena cena je bila oko 35.000 eura. Da je mnogo - mnogo je, ali kako se radi o posebnoj kategoriji vozila (gde jeftinih nema), a obzirom da ce biti proizveden u malom broju primeraka - ekskluzivnost garantovana, a trosi 1-2 litra na 100 km (eto da dupliramo fabricki podatak). Ja bih ovo vozio, sto da ne? Najmanji koeficijent otpora vazduha, ubedljivo najmanja potrosnja i ovaj cool fazon otvaranja vrata, pa neka je ruzan. ;)

Autor Damko 30 Jan 2013, 21:08

@Damko
Vidim da se na netu frljaju brojkama od onih ranijih sa 40-50.000 koje sam ja naveo, posle sam video brojku od 20 hiljada eura, pa neko spomenu 30 hiljada eura... sto u prevodu znaci samo nagadjaju. Cinjenica je da ako je ogranicena serija da ce biti prilicno skup, a sada mislim da je revolucionaran ali da se zrtvuju mnoge stvari poput prakticnosti i upotrebljivosti i to sto mogu samo dve osobe da se prevezu... ne znam barem meni je bitno da ako vec bude napredan da ne bude i neupotrebljiv.

Autor Orlo 30 Jan 2013, 22:46

a koja je poenta za nas obicne smrtnike napraviti ovakav auto pa makar i na vazduh isao?
neko gore rece da je opel ampera preko 40,000 evra tako da nema sanse da ce ovo cudo biti jeftinije. posebno za auto sa samo 2 sedista i nepostojecim gepekom. to naravno niko nece da kupi kome je stalno do potrosnje jer za 3 puta manje novca mozes kupiti golfa dizela, koji trosi vise, ali nema sanse da ces sa xl-1 ustedeti sa gorivom onoliko koliko ga pretplatis u startu (da ne govorim koliko vise prostora ima).
ovo ce voziti isti oni koji su vozili toyotu prius kad je tek izasla - bogatasi koji hoce da pokazu svetu da im je stalno do planete, a u garazi pored xl-1 ce imati parkiran hummer h2, audi q7 i slicna vozila.

Autor mile antena 30 Jan 2013, 23:07

Ma najveci problem moderne tehnologije su baterije, jednostavno njihov razvoj nije pratio razvoj svega ostalog. Zbog toga danas retko mozemo da nadjemo pametne telefone ili laptopove kojima baterija traje vise od 4-5h i zbog njih je domet elektricnih vozila mali. Kada budu izmislili neki novi sistem, gde ce se vise Ah smestiti na (mnogo) manji prostor, gde ce baterije biti fizicki manje, lakse i jeftinije, svi ce preci na hibridna/elektricna vozila.

Do tada, hibridi i elektricni automobili ce biti vise proseravanje, jer je vecina moderanih dizelasa ekonomski isplativija. Moras da predjes 150.000km samo da bi isplatio samo razliku u ceni izmedju dizelasa i hibrida, a tada je vec doslo vreme za zamenu baterija koje kostaju kao pola automobila i tako u krug...

Autor STrider 31 Jan 2013, 00:21

Sad cu da vam objasnim koja je poenta ovakvog automobila. Na zapadu postoji mnogo direkotroa i menadzera srednjek ranga, koji ne zeel da trose pare na gorivo, a voze samo sebe na krace poslovne puteve, sa minimum prtljaga.

Znam vise ljudi sa takvim poslom, i svi trose 1000 evra i vise mesecno na gorivo.

U koliko je stabilan na putu, ovo je savrsen automobil za njih.

Autor Fordovac 31 Jan 2013, 07:23

@ Fordovac
Izvini, ali stvarno ne vidim neku logiku u tvom komentaru.
Za 50.000 eura se moze kupiti 5, a za 20.000 eura, 2 Smart-a ForTwo. Svejedno je koliko ce kostati ovaj auto, ali takvima, koje ti pominjes je ForTwo "idealniji" za takve poslove. Nakon ugradnje ESP-a, ni on vise nije podlozan prevrtanju, a pruza isto sto i ovaj auto. I sto je potrebno direktorima i menadzerima, koje ti pominjes. Jeste da mu je potrosnja 3-4l/100km, ali usteda pri kupovini to "pokriva". Cak je i maksimalna brzina od 130km/h dovoljna za auto-put, i stiti te iste direktore i menadzere, koji voze ForTwo, da ne plate kaznu za prekoracenje brzine.

Autor Quattrone 31 Jan 2013, 10:42