Volkswagen XL-1

Iz Volkswagena je još ranije stigla zvanična potvrda da će njihov XL1 concept ući u proizvodnju, mada u malom broju primeraka. Najavljeno je takođe da će se proizvodnja odvijati u Nemačkoj (u Volfsburgu ili Drezdenu), a startovaće tokom 2013. godine.
Dok se to ne desi, evo i nove špijunske slike.
XL1 concept je premijeru imao početkom 2011. godine na Salonu automobila u Dohi (Qatar Motor Show 2011), a radi se o plug-in hibridnom vozilu (kombinacija dvocilindričnog 0.8L TDI dizelaša sa 48KS, elektromotora sa 20 kW/27KS, litijum-jonskih baterija, sedmostepenog menjača sa duplim kvačilom i sistema regeneracije kočione sile), koje po fabričkim podacima troši samo 0,9 litara goriva na 100 km i emituje tek 24 grama CO2 po kilometru. Moguća je i vožnja samo na elektro pogon, i to do 35 kilometara.
Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,9 sekundi.
Dužina ovog dvoseda iznosi 389 cm, širina 167 cm, a visina 116 cm. XL1 concept karakterišu i mala težina (795 kg), koeficijent otpora vazduhu 0.186, vrata koja se otvaraju u vis i LED svetla.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto via Worldscoop.forumpro.fr
@ Damko
Slazem se sa tobom.
Ako je ruzan, tu i tamo, bar je efikasan.
Jos ako bude prihvatljiva cena, ima da se prodaje kao alva.
@Damko
Cenu najavljuju oko 40-50.000 eura... na nekim mestima pise i nesto malo manje... ali opet toliko novca je prilicno mnogo...
Da ga uglave u vece 20te, srednje 30e(od 27000-35000), prodavalo bi se i te kako.
Ovako... tezi slucaj.
! Orlo, Fordovac
Sve 4 brojke, koje ste naveli, o mogucim cenama su prevelike. Realno bi bilo jedno 20 do 25.000 eura. Auto je ipak, po dimenzijama, u B segmentu, i, koliko vidim, ima samo 2 sedista. Valjda sva ta tehnologija nije toliko skupa, pa da cena bude duplo veca od one koju sam naveo.
Ako su gornji podaci tacni, ovo ce biti auto sa najmanjim otporom vazduha u istoriji komercijalnih automobila (sadasnji rekord je postavio GM EV1).
Kad se prica o ceni, treba imati na umu da Opel Ampera kosta 42.900e, a ona trosi skoro 6L/100km
@Quattrone
@Orlo
Najavljena cena je bila oko 35.000 eura. Da je mnogo - mnogo je, ali kako se radi o posebnoj kategoriji vozila (gde jeftinih nema), a obzirom da ce biti proizveden u malom broju primeraka - ekskluzivnost garantovana, a trosi 1-2 litra na 100 km (eto da dupliramo fabricki podatak). Ja bih ovo vozio, sto da ne? Najmanji koeficijent otpora vazduha, ubedljivo najmanja potrosnja i ovaj cool fazon otvaranja vrata, pa neka je ruzan. ;)
@Damko
Vidim da se na netu frljaju brojkama od onih ranijih sa 40-50.000 koje sam ja naveo, posle sam video brojku od 20 hiljada eura, pa neko spomenu 30 hiljada eura... sto u prevodu znaci samo nagadjaju. Cinjenica je da ako je ogranicena serija da ce biti prilicno skup, a sada mislim da je revolucionaran ali da se zrtvuju mnoge stvari poput prakticnosti i upotrebljivosti i to sto mogu samo dve osobe da se prevezu... ne znam barem meni je bitno da ako vec bude napredan da ne bude i neupotrebljiv.
a koja je poenta za nas obicne smrtnike napraviti ovakav auto pa makar i na vazduh isao?
neko gore rece da je opel ampera preko 40,000 evra tako da nema sanse da ce ovo cudo biti jeftinije. posebno za auto sa samo 2 sedista i nepostojecim gepekom. to naravno niko nece da kupi kome je stalno do potrosnje jer za 3 puta manje novca mozes kupiti golfa dizela, koji trosi vise, ali nema sanse da ces sa xl-1 ustedeti sa gorivom onoliko koliko ga pretplatis u startu (da ne govorim koliko vise prostora ima).
ovo ce voziti isti oni koji su vozili toyotu prius kad je tek izasla - bogatasi koji hoce da pokazu svetu da im je stalno do planete, a u garazi pored xl-1 ce imati parkiran hummer h2, audi q7 i slicna vozila.
Ma najveci problem moderne tehnologije su baterije, jednostavno njihov razvoj nije pratio razvoj svega ostalog. Zbog toga danas retko mozemo da nadjemo pametne telefone ili laptopove kojima baterija traje vise od 4-5h i zbog njih je domet elektricnih vozila mali. Kada budu izmislili neki novi sistem, gde ce se vise Ah smestiti na (mnogo) manji prostor, gde ce baterije biti fizicki manje, lakse i jeftinije, svi ce preci na hibridna/elektricna vozila.
Do tada, hibridi i elektricni automobili ce biti vise proseravanje, jer je vecina moderanih dizelasa ekonomski isplativija. Moras da predjes 150.000km samo da bi isplatio samo razliku u ceni izmedju dizelasa i hibrida, a tada je vec doslo vreme za zamenu baterija koje kostaju kao pola automobila i tako u krug...
Sad cu da vam objasnim koja je poenta ovakvog automobila. Na zapadu postoji mnogo direkotroa i menadzera srednjek ranga, koji ne zeel da trose pare na gorivo, a voze samo sebe na krace poslovne puteve, sa minimum prtljaga.
Znam vise ljudi sa takvim poslom, i svi trose 1000 evra i vise mesecno na gorivo.
U koliko je stabilan na putu, ovo je savrsen automobil za njih.
@ Fordovac
Izvini, ali stvarno ne vidim neku logiku u tvom komentaru.
Za 50.000 eura se moze kupiti 5, a za 20.000 eura, 2 Smart-a ForTwo. Svejedno je koliko ce kostati ovaj auto, ali takvima, koje ti pominjes je ForTwo "idealniji" za takve poslove. Nakon ugradnje ESP-a, ni on vise nije podlozan prevrtanju, a pruza isto sto i ovaj auto. I sto je potrebno direktorima i menadzerima, koje ti pominjes. Jeste da mu je potrosnja 3-4l/100km, ali usteda pri kupovini to "pokriva". Cak je i maksimalna brzina od 130km/h dovoljna za auto-put, i stiti te iste direktore i menadzere, koji voze ForTwo, da ne plate kaznu za prekoracenje brzine.