home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

O nasledniku sadašnjeg Peugeota 308 je nedavno već bilo reči, a nakon francuskog magazina Auto Plus, i Auto Journal je sada objavio svoje crteže koje pokazuju kako bi ovaj automobil mogao da izgleda.

Novi 308 bi trebalo da bude predstavljen na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu, a baziraće se na novoj PSA EMP2 platformi.

OVDE možete pročitati više o novoj 308-ici i pogledati ranije objavljene rendere.

Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 4650



Komentari

Bude li mu instrument tabla "gore" ( gde i na 208 ) i bude li tabla i "u detaljima" kao na 208, neka me seku gde sam najtanji ako mu pridjem ...

Autor moron 06 Feb 2013, 14:57

@moron
pa vidis da ce biti... :)

Autor carobnjak 06 Feb 2013, 15:01

maska-svetla ko krajsler

Autor mik 06 Feb 2013, 15:06

Odlicno izgleda! Prijatno sam iznenadjen. Nakon one rugobe 508, sve je lepse.

Autor nsx 06 Feb 2013, 15:20

Uništit će se s ovim,totalno bezveze...

Autor Nepoznata Osoba 06 Feb 2013, 15:21

Slazem se sa Moronom!!

Autor ALEKSANDAR BG 06 Feb 2013, 15:38

Takvi su Francuzi, i sa onim volanom iz C4 sto ima fiksiran sredisnji deo, videli su da nesto ne stima ali su ga ipak "ubacili" u jos par modela kako ne bi ispalo da je promasaj, a evo vise ga ne koriste... tako sada i ovo, ne odgovara svima ovakav polazaj instumenata i volana zbog preglednosti pa opet guraju svoju filozofiju samo da bi bili drugaciji, a kupac ako mu se ne svidja/odgovara ode kod drugog proizvodjaca... valjda ce nekada da nauce nesto...

Autor Orlo 06 Feb 2013, 15:46

ovo pezou nije trebalo, pa ova klasa je vec prepuna dosadnih automobila.
@moron
u 208, kad se malo spusti volan(koji izgleda fenomenalno) ne zaklanja brzinomer a unustrasnjost izgleda mnogo bolje nego na slikama.

Autor vts 06 Feb 2013, 15:51

@vts
Sedeo sam ja u 208, u u »par komada« u Veranu, sve to u dva navrata. Nadao sam se, ali ...
Ako je volan spušten u »medjunožje«, za pogled na instrument tablu ne smeta obruč upravljača, ali ne mogu da podnesem volan »u medjunožju«, niti mogu da lako u kola udjem ili iz njih izadjem ( jer zapinjem kolenima )
Ako volan »dignem« ( kako ga inače držim u kolima, a kada i ne zapinjem kolenima za ulazak ili izlazak ), e tada se kod 208 od vanjskog oboda gornjeg dela upravljača ne vidi donji deo instrument table. Opet šipak druge vrste ...
Kako god pogledam, to je funkcionalno »dizajnerski debilizam na delu«, posebno jer je tabla kod 208 malo više udaljena nego kada je klasično postavljena ( kao kod ostalih iz porodice pežoa ), pa se sve to slabije vidi na većoj daljini ( a kao »šlag« i brzinomer i obrtomer kružnog oblika imaju manji poluprečnik i sitnije brojeve no ranije na 207, 307 ili sadašnjem, već »starom« 308 ).
I kada pomislim da će to »napredno rešenje« možda da primene i kod novog 308, pripadne mi golema muka
Stari 207 je imao idealne instrumente i volan ( sve kao 307 ) i ne znam koji je nekome djavo bio da to sada kod 208 »reši« na način kako je to učinio

Autor moron 06 Feb 2013, 16:59

@moron

odlicna zapazanja, a neko je gore vec napomenuo da je razlog za ove "inovacije" iskljucivo zelja da se u auto medijima sto vise puta pomenu varijacije "inovativno", "uzbudljivo" itd... a rezultat ce biti da 208 i ovaj 309(8) NIKADA nece postici popularnost 206-ce i 306-ce... o konkurentima u obliku Fieste, Poloa, pa cak i najnovijeg Clia i da ne pricam.

Autor Nedjo 06 Feb 2013, 17:28

@moron
meni je ok kad ga malo spustim, sad verovatno zavisi od pozicije sedenja i visine vozaca. ne bi to bio peugeot da nesto ne uprskaju, da ima bar jednu nelogicnu stvar, najcesce i vise

Autor vts 06 Feb 2013, 18:10

hm... sudjeći po ovom:

http://3.bp.blogspot.com/-Hfpngt2rgqo/URE9DcyibdI/AAAAAAAAo_I/cBmPlIni_7k/s640/43.jpg

onaj render vanjšitne bi mogao bit i blizu istine... jer sumnjam, da bi bilo "sve izmišljeno" a baš taj detalj točan!...normalno, ako baš taj detalj, nije "skinut" baš sa ovog rendera... :))!

a za instrument tablu sam i ja blago skeptičan... 308 je ipak veći auto od 208 i već po defaultu ima i višu haubu. pa bi ovo ili znalo dobro zaklanjat vidljivost direktno pred autom i smetat pogledu, ili stvarno bit zaklonjeno volanom...

@Orlo...
daj ne s*ri... :)) ;)
fiksni volan u C4 i C5 jedan je od boljih stvari ever! svaki volan, koji na sebi ima više od 4 komande i trubu, trebao bi bit takav! inaće su te komande upotrebljive samo ako voziš po ravnom autoputu!
a prestali su ga ugrađivat zbog troškova a malo i zbog toga, jer je "plašio" ljude...

Autor drugmirko 06 Feb 2013, 18:50

@Nedjo
mislis 206 i 307?
306 ne spada bas u uspesne modele...

Autor carobnjak 06 Feb 2013, 18:51

drugmirko
Fiksni volan kod C4 i onaj centralni displej je nešto na šta ja kažem "ZBOGOM" vozilu

Autor moron 06 Feb 2013, 18:56

Meni 308 II izgleda sasvim OK

Autor Deyan_L 06 Feb 2013, 18:58

@moron
e, vidiš... mni su onaj centralni displej (koji danju ne treba osvetlenje i za razliku od SVIH ostalih to čitljiviji, što je jaće sunce) i taj fiksni hub na volanu (koji je u C5 još puno bolji), dve stvari, zbog kojih bi hteo imat taj auto!
fiksni volan u C5 i pozicije komandi na njemu sam shvatio i upamtio nakon 20min vožnje! dok me "pomićna" dugmad na volanu A4 "j*bala" godinama, čim sam okrenuo volan za više od 30 stepeni... i toliko puta sam -umjesto, da stišam muziku- promjenio CD u CD čejnđeru, da sam ih na kraju prestao koristit i vratio se na komande na centralnoj konzoli...

Autor drugmirko 06 Feb 2013, 19:53

@drugmirko
Ima drug C4 i kada ga je kupio na pocetku, tj jedno vreme, stalno je zakacinjao taj "fenomenalni" srednji deo prilikom okretanja volana, sada se navikao doduse, a siguran sam da je to neke kupce odbijalo jer evo moron se javio da potvrdi.
Francuzi su uvek bili takvi, vole da eksperimentisu, ali nije im svaki eksperiment uspesan... :)
P.S. Ne bi sigurno odustali da se svima svidjao, pa i pored troskova... kazu dobre stvari ne treba menjati. ;)

Autor Orlo 06 Feb 2013, 21:13

@drugmirko
Hajd, molim Te, voziš auto putem i malo bi da "odmoriš" u vožnji - gde ćeš da "obesiš" ruke na volanu kod tog C4 ili "onog" C5. Nigde! A kod običnog volana ćeš ruke da "udeneš" u one "prečke" i "spavaš" kao čovek ...
Ili, nisi na auto putu, već manevrišeš ili se tek motaš po ulicama, treba naglo da skreneš - zar nije lakše rukom volan "iznutra" za obruč uhvatiti? A kod C4 ne možeš ni to.
Prosto, taj volan je "nespretan", "nesrećan" i "nebezbedan"...
A onaj centralni digitalni displej je tek za mene "zbogom", pri čemu mi je C4 picasso ( posebno "grand" ) u svemu ostalom bio nešto apsolutno najlepše što se ikada "rodilo" u tom segmentu

Autor moron 06 Feb 2013, 21:31

@moron

ne razumem te... pa volan možeš bez problema hvatat "iznutra" i na C4 i na C5, jer je kod obadva između obruča i fiksnog centra dovoljno prostora za to... ne sećam se, da bi mi to bilo potrebno, jer imaju dosta "lagane" volane ali, kako i ja znam uhvatit volan na taj naćin, ne sećam se, da bi me kod ta dva nešto sprećavalo da to ne napravim...
a istotako možeš i da "udeneš" palčeve za prećke volana, jer ih oboje imaju! pogotovo na C5, jer ih ima čak četiri! ...ali se slažem, da oba zahtjevaju određeni period privikavanja!
a meni puno više znaći, da mogu tjekom vožnje i usred noći, bez gledanja, razmišljanja i traženja, nać komandu zato, što je UVEK na istom mestu (tako, ko što ne trebaš razmišljat gdje je ručica žmigavca ili dugih/kratkih svjetla, bez obzira u kojem položaju ti je volan ili ruke na njemu), nego da "kalkuliram" u kojoj poziciji mi sad stoji onih 10 knjofa na volanu, jer sam ga baš okrenuo za 45 stepeni, pa je onaj, koji je obično desno, sad gore a onaj, koji je do malo pre bio gore, sad je levo...
suradnik je duge godine vozio Astre i Golfove...dok nije pre 6 godina jako povoljno uzeo C4... prvo se "p*zdio" preko toga a ove godine, prvog C4 je "dao pod račun" i uzeo novog... kaže, neusporedivo bolji auto... i materiali i izrada i oprema... ali, ajd pogodi koja je jedina stvar, koja mu nedostaje?! ;)

a za displej tek sad shvatam... tebe smeta "pozicija"... jer C4 i C4Picasso nemaju jednaku izvjedbu... u C4P displej je osvjetlen "klasično" sa lampom, dok U C4 to "radi" sunce! a meni se sviđa baš ta genijalna jednostavnost rešenja obično iznimno loše čitljivosti lcd displeja u jakom suncu, koju ima prvi C4!

Autor drugmirko 06 Feb 2013, 22:23

@Orlo
koliko sam čitao debate "insajdera", "poluinsajdera" i "fenova" po forumima u vreme, kad je odlučeno, da se od njega odustane, je volan sa fiksnom sredinom mehanički jako kompliciran i skup za izradu a uz sve to, ne tako malom procentu potencialnih kupaca bio je "prefuturističan" i zato odbojan...
doduše, ogromnom procentu korisnika se sa svakodnevnim korištenjem dopao i da su nastavili, treća generacija bila bi još bolja i bez većine zamjerki o kojim recimo govori moron... ali, "računica je presudila" i otišao je u muzejski inventar dobrih ali "čudnovatih" Citrenovih inovacija...

Autor drugmirko 06 Feb 2013, 22:31

@drugmirko
Kada ti to tako izneseš, deluje "tako lako". Ne znam ni sam... Verovatno neću živeti 1.000 godina, ni kola menjati svaki dan, tako da mi se čini da nisam spreman gubiti "neko vreme" mog kratkoga života ili deo moga "novčanog sala" da bih se pokušao priviknuti na neke ekstravagancije citroena. Prosto, ne mirim se sa time. Tužno, jer kada vidim C4 grand piccaso, u verziji sa kožnim "foteljama", onim panorama krovom i svim ostalim, pomislim "a šta bolje od toga na svetu ima?". I onda se setim ta dva prokleta ( suvišna )"detalja" ...

Autor moron 06 Feb 2013, 22:33

Dok čitam ovu diskusiju na pamet mi pade ručica menjača kod starog Renoa 4?
Tkz. "kišobran"!
Većina ljudi koji ga nisu vozili apriori su odbacivali to rešenje, međutim ovi drugi koji su ga pak vozili smatraju da je ok!
Slatko sam ga koristio godinu dana i smatram da je rešenje genijalno.
Vrv. je sve stvar navike, a pravi problem (kojeg nismo svesni) u glavi?

Autor Đenka 06 Feb 2013, 22:46

@drugmirko
Mozes li ako ti nije problem neku skicu sistema tog volana da stavis ovde na blog, tj kako funkcionise? Bilo mi je prilicno interesanto kada se pojavio...

Autor Orlo 06 Feb 2013, 22:46

Citroen je cesto pravio volane i instrument table na nacin suprotan svim ostalima. I sta je time dobio? Sipak ...

Autor moron 06 Feb 2013, 22:56

@moron

pa u biti i je "tako jednostavno"... i neke stvari, i ako is prva izgledaju "neobično", u samoj funkciji su u biti odlične i treba im samo dat vremena, da ih se "usvoji"...
a nemoj mislit, da menjam aute, ko po tekućoj traci... ni blizu! imam svoj privatni C2 za po gradu ali imam sreću, da mi gospođa može vozit službenjake i privatno... pa sam se tako, kako je napredovala u karieri, "navozao" i Golfova i Passata i Audijevih 4-ki... na BMW-e i Audije su "ćaknuti" i sestra i "njezin", koji si ih za razliku od mene mogu i priuštit, pa "provozam" kakav A5 ili BMW5 i tamo a C4 i C5 imao je šogi...
uz to, obavezno "trćim probnovozat" i sve nove Citroene, jer sam "fen"... :)).
eto... sve u svemu baš toliko, da kad napišem nešto nije baš da "s*rem sasvim na pamet"... :D

Autor drugmirko 06 Feb 2013, 23:09

Citroen je pravio table i volane mimo logike i zdrave pameti, bolje rečeno.

Autor marqoni 06 Feb 2013, 23:10

@Orlo

evo:

http://i59.photobucket.com/albums/g318/Andmcit/Picture36-1.png

ona kompletna "kontrapcija" iznad poluge volana, sastavljena iz "bezbroj" delova omogučava, sa vozaćeve strane centar volana ostaje fiksan...

i još dve, ako ćeš se iz nji "bolje snaći":

http://silverlake-partimages.s3.amazonaws.com/PartImage_ed90277a-23c2-483f-8341-c232e701c570

http://i59.photobucket.com/albums/g318/Andmcit/Picture37-1.png

Autor drugmirko 06 Feb 2013, 23:17

@moron i marqoni

jeste... instriment table iz CX-a i GS-a, sa volanima sa samo jednom šipkom, bile su za sredinu 70-tih "van pameti"... i to na prvi i na drugi pogled...
ali... recite, kod koje druge instriment table ste mogli pogledom na brzinomjer vidjet i podatak o dužini zaustavnog puta ako kod te brzine počnete "mahnito" kočit? i koja aramtura je podatak o približnoj brzini davala već bojom, kojom je u onom trenutku svjetlila? ... nijedna! i jeste li možda znali, da je volan samo sa jednom šipkom u biti funkcionirao ko "pasivni airbag", jer je kod naleta prsnim košem na njega (u ono vreme sigurnsni pojsevi i nisu bili nešto sasvim uobičajno) funkcionirao kao "opruga", dok su ostali volani brutalno lomili sva rebra, bušili pljuća i hladno ubijali nevezana vozaće več kod brzina, kod kojih se danas ni "ne ogrebemo"?
...ili armatura Vise sa onim čudnim "cilindrima"... koliko god čudno izgledalo, na toj armaturi su bile SVE komande (osim radia) dostupne bez da se ruka makne sa obruća volana... ;). za ostale automobile njihovih vremena, čisti "science-fiction"! ;)
normalno, nije sve što Citroen "sas*ere" suho zlato ali ipak... treba je stvari vidjet u njihovom pravom kontekstu i prije svega isprobat prije neg ih se "ad personam" ispljuje zbog "nekonvencionalnosti" i toga, jer ne odgovaraju nekim opštim predrasudama!
;) :)

Autor drugmirko 06 Feb 2013, 23:36

drugmirko,
ja se sa setom sećam tih starih Citroena, dok mi ovi današnji izgledaju suviše "smireno/sputano" u odnosu na nekadašnje pune inovacija avangarde i svega do tada slabo viđenoga kod ostalih proizvođača?!
Smatram da je nepovratno izgubio identitet u odnosu na DS, CX a tek retki SM da i ne pominjem.
Izgleda da bojazan od krize i tržišni "zakoni" sputavaju inventivnost i razigranost stvaraoca, te nameću korporativni dizajn?!

Autor Đenka 07 Feb 2013, 00:07