home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Renault 5?

6 Apr 2013 - 12:06 Top secret Link

Već je više puta bilo reči o tome da u francuskom Renaultu razmišljaju o projektu premium supermini automobila, koji bi bio inspirisan Renaultom 5 iz 1972. godine (a koji se od 1976. prodavao i u SAD-u, pod imenom Le Car).

Takav model bi trebalo da predstavlja alternativu modelima kao što su Citroen DS3 i Mini. Ranije se govorilo da se ovaj novi Renaultov supermini navodno može očekivati tokom 2014. godine, a kupcima bi na raspolaganju trebalo da bude i široka lista opcija za personalizaciju vozila. 

Francuski magazin Auto Plus je u svom novom broju objavio ove rendere novog malog Renaulta, inspirisanog nedavno snimljenim Renaultovim koncept vozilom TwinRun (ili TwinFun).

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Renderi: Autoplus.fr



čitanja : 2752



Komentari

Bzvze.

Autor Jimmy 06 Apr 2013, 12:25

Life style na francuski nacin. :D

Autor Quattrone 06 Apr 2013, 13:11

I oce li biti motor i pogon pozadi?

Autor vts 06 Apr 2013, 13:34

@vts
A zasto bi? Zar ih je i prethodnik imao? :)

Jos jedna kopija Fiata 500, pored nesretnog Adama...

Autor carobnjak 06 Apr 2013, 13:46

Ovo na slici je "Panda 500".
Zar nije naslednik Renoa 5 zapravo Clio>
Bolje da naprave naslednika cokule, Renoa 4. Ali ne kao sto je to navodno bio Kangoo, nego neki jeftin model na kome bi mogli da testiraju nove, lagane materijale i da se ludiraju u dizajnu.

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Apr 2013, 13:52

@Uros Cuore Sportivo
negde sam procitao da je 500L duhovni naslednik Renoa 4! :)))

Autor carobnjak 06 Apr 2013, 13:56

@vts
Pa naravno napred. Koncept od pre par dana mozda kao ima nazad ali serijski definitivno nece... motor pozadi kod malih automobila je proslost, primarno zbog troskova - moze koristiti glavne delove - motore i menjace drugih modela iz game...

Autor Orlo 06 Apr 2013, 13:58

U koliko je ovo ono sto su napravili zajedno sa Mercedesom, a moguce da jeste, nije iskljuceno da je motor pozadi, te da je Renault 5(sto) zapravo isto sto i novi smart 44.

Jeste veci od Fiata 500, ali je smeshno koliko su proporcije iste.

Autor Fordovac 06 Apr 2013, 14:05

http://www.dodaj.rs/?1f/HB/3SGMVqWV/reanult-500-copy.jpg

Žalosno

Autor L Dejan 06 Apr 2013, 14:40

@Fordovac
Nije i ne postoji Smart 44, vec naziv ForFour znaci u prevodu "za 4"... osim toga bila je relativno skoro vest da se Renault povukao iz zajedncikog rada sa MB-om na projektu ForTwo...

Autor Orlo 06 Apr 2013, 14:42

@carobnjak,
Sve dok nema monoblock grill dobro je.
Ja bi pre vozio Kangoo BeeBop.

Autor Uroš Cuore Sportivo 06 Apr 2013, 14:53

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Apr 2013, 13:52

i ja isto mislim da je naslednik Clio.

Autor NemanjaBB 06 Apr 2013, 14:58

Naravno da mu je Clio naslednik!

Autor carobnjak 06 Apr 2013, 15:00

@Carobnjak
zato što su najavljivali a i videli smo prototipove sa likom twinga i motorom pozadi
@dejan
dosadan si

Autor Vts 06 Apr 2013, 15:10

Clio 1991. je nasledio Renault 5. Dok je Megane nasledio Renault 19.
B i C klase, kada su uveli Alfabetska umesto numerička imena.
Isto tako Visa, AX, Saxo, C3...
Samo mi nije jasno
GS, BX, ZX, Xsara, Xsantia, C4, C5, po Vikipedi-ji nema logike

Autor L Dejan 06 Apr 2013, 15:15

@Vts
to sam propustio, sorry! :)

Autor carobnjak 06 Apr 2013, 15:52

Zašto nelogično , GS , BX , Xsantia su prethodnici C5
a ZX i Xsara su prethodnici C4...

Autor Đorđe 06 Apr 2013, 15:54

Za neupucene pojedince.
Naravno da je postojao reno 5 sa motorom pozadi,cak se vidi na slici ispod naslova!

Autor salajko 06 Apr 2013, 16:02

@salajko,
Ako cemo preciznije imao je centralno postavljen motor, iza prednjih sedista i to je bila ekstremna verzija.

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Apr 2013, 16:09

@Đorđe
a ko je prethodnik ZX-a?

Autor carobnjak 06 Apr 2013, 16:11

@salajko
ovde se ne radi o nasledniku te sportske verzije koju pominjes...

Autor carobnjak 06 Apr 2013, 16:16

Nakaza kao i većina Renoa nastalih poslednjih godina.

Autor Predrag® 06 Apr 2013, 16:36

@ Đorđe
apropo 16:11, da zato sam i pitao

Autor L Dejan 06 Apr 2013, 16:52

@carobnjak
ovde radi o tome da li postoji reno 5 sa motorom pozadi ne o podverzijama.
Sve se to zvalo reno 5 nikako drugacije, znaci postojao je sa motorom pozadi!

Autor salajko 06 Apr 2013, 17:00

@salajko
procitaj ti jos jednom ovu vest... :)

Autor carobnjak 06 Apr 2013, 17:10

Zasto da procitam?
Sve sto sam napisao vezano je za tvoj komentar 13:46
"A zasto bi? Zar ih je i prethodnik imao? :)"

Autor salajko 06 Apr 2013, 17:42

@L Dejan&čarobnjak

ZX nije imao direktnog predhodnika ali spada u današnji C segment... po nekoj "kilavoj" logici mogli bi reć, da su gamu Citri iz 60-tih (Spale, Ami i DS modeli) u sedamdesetim menjali sledeći modeli: Spaleta manji LN i malo veća Dyana, Amija- GS a DS19/21- CX...
u osamdesetim su LN menjali sa AX-om, Dyanu sa Visom, GS-a sa BX-om a CX je ostao u proizvodnji...
u devedesesetim su AX-a menjali sa Saxom, Visu sa ZX-om, BX-a sa Xantiom i CX-a sa XM-om... a odavde pa nadalje je valjda sve jasno :)

@Orlo

nije se MB povukao iz saradnje na sledećem Twingo/Smartu, već je Reno odustao od izrade modela D segmenta na MB platformi, jer bi im nemci nude staru...

Autor drugmirko 06 Apr 2013, 17:47

@drugmirko
uh, pa ti napravio jos vecu zbrku! :)))

GS je bio klasa iznad Amija, Visa je bila B segment kao i P104, BX nije direktni naslednik GS-a, a GS je u stvari pokrivao i C i D segment jer je bio dosta veci od Golfa na primer ali je imao slabe motore , nedostojne D segmenta, pa je i cenom bio izmedju...

@salajko

pa standardni ga nije imao...

Autor carobnjak 06 Apr 2013, 18:05

Zadao sam dobru temu sa ZX-om, samo napred Google zna svašta.
ZX=306
Xsara=307
C4=308
BX=? možda 309?
A s obzirom da je 309 u stvari 205 sedan, zbrku nećemo saznati

Autor L Dejan 06 Apr 2013, 18:38

Kao što kaže drugmirko kaže , ZX nije imao direrktnog prethodnika , jer Francuzi nisu imali klasičnu podijelu po segmentima.

Peugeot 309 nije 205 sedan , već klasični 3/5 vratni kompakt C segmenta , prethodnik 306-ice i prvi Peugetov kompakt te veličine.

BX-ov ekvivalent kod Peugeota je 405-ica , tj. dijelili su motore,mijenjače i 4x4 pogon...

Autor Đorđe 06 Apr 2013, 19:39

@drugmirko
Rekao sam da se Renault povukao iz zajednickog rada na ForTwo a ne MB kako si ti rekao, jer zapravo on je vlasnik Smarta pa bi to bilo glupo samo po sebi... a sto se tice limuzine na bazi E-klase da i to je bilo skoro kao vest da je Renault od toga odustao.
Evo vest o potvrdi povlacenja Renault-a:

http://www.worldcarfans.com/112123152147/renault-pulls-out-of-smart-fortwo-partnership---report

Autor Orlo 06 Apr 2013, 19:50

@Đorđe
kako nisu imali podelu po segmentima?!?

Inace prethodnik ZX-a je bio P 309! :)

Autor carobnjak 06 Apr 2013, 20:14

@ čarobnjak

:)) možda, ali zbrku nisam napravio ja ;).
iznimno teško je shvatit projekte Citroena iz 60-tih i 70-tih, jer kako Đorđe kaže, nisu imali tako jasno "segmentirane" ponude... kao što sam rekao, od tri modela (Spale, Ami, DS) u šesdesetima je krenulo točno tako, ko što sam napisao gore... s tim, da su Amija prvo hteli promenit s nećim zvanim Project F:

http://img707.imageshack.us/img707/953/74860611.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/4126/f12k.jpg

inaće zanimljiva priča s elementima industrijske špijunaže i patentnih ratova s Renaultom (Renault 16), koja je završila žalosno za Citroen (akvizicija sa strane Peugeota)...
nakon opuštanja ovog projekta, sljedio je Project G, zbog fijaska s Projectom F, rađen sa minimalnim sredstvima i velikim nadama u wankel... zbog toga i mali motori (i kod CX-a), jer puno više nije stalo ispod haube... evo ti mula za njega:

http://img23.imageshack.us/img23/6661/gspro.jpg

pogađaš... Ami6 :). a možeš pogledat i bok Amia8... slićnost s GS-om je očita. ali GS je puno veći a prije svega, puno moderniji... no, ipak, kakogod teško je Amija nazvat "direktnim" predkom, GS je i njegova zamena i puno više.
kod BX-a stvari su već puno jasnije i on JE direktan nasljednik GS-a! evo njegove mule, sa samo malo proširenim C-nosaćem:

http://img18.imageshack.us/img18/5783/mulel.jpg

a kod dizajn predloga za izgled, bilo je svega... od stvari, koje su variacija GS-a, do stvari, koje su konsekventno završile na AX-u i Xantiji.
a i onako je teško govorit o segmentima... recimo, C Kadett je usporediv sa GS-om... i po motorima i dimenzijama... pa prema tvojem "golf" tumaćenju, ni on nije Golfov konkurent, a u biti bio je njegov najveći :)

@L Dejan
309 skoro pa ni nije Peugeot... to je zadnji model razvijan za Talbot, kao Talbot Arizona, zamena za Talbot Horizon ali je fabrika propala prije njegovog lansiranja... kako je auto bio u potpunosti gotov, Talbotov gazda Peugeot ga lansirao pod svojim imenom...

@Orlo
pogrešno si me shvatio... no, ni ja ne govorim, da se MB povlači iz suradnje na budućem Smartu :)...

Autor drugmirko 06 Apr 2013, 20:53

@ drugmirko
Sve do C stuba 205 i 309 su identični, čak i vrata za 309 odgovaraju sa 205-ice.
Šta kažeš na to?
P.S. Pardon, ne sedan, već liftback.

Autor L Dejan 06 Apr 2013, 21:16

@L Dejan

paaa... svo troje su bili PSA koncern a Pug je gazda... znam, da su vrata bila sa 205, Pugovi i Citre još i danas dele više ili manje "očite" sastavne delove.... u biti, puno puta promene neku sitnicu iskljućivo samo zbog toga, da se ne bi mogla koristit recimo, "jeftinija s Citre" ili obratno...
ali osim vrata, mislim, da je 308 imao dužu haubu i duži prednji prevjes... ali to "serem na pamet" i iz sjećanja.

a najzabavnije je to, kako ova kompletna debata ima baš puno zajednićkog s gornjim tekstom o Renaultu 5 ... :)))

Autor drugmirko 06 Apr 2013, 21:35

@ drugmirko
Sve je počelo sa pripadnošću određenim klasama...
Ali vrag odneo šalu

Autor L Dejan 06 Apr 2013, 22:23

309 jeste imao vrata kao 205 (vjerovatno zbog uštede), ali je u svakom pogledu veći, tj nije samo nadodan gepek , već je izravni konkurent Escortu , Golfu , Kadettu...
309 ima veći međuosovinski razmak , veći trag točkova , širi je , duži i viši od 205-ice.

Autor Đorđe 06 Apr 2013, 22:32

Predobar!

Autor Nepoznata Osoba 06 Apr 2013, 22:39

Ali kao što rekošte odošmo u off

Što se tiče nove petice , nije mi pogođena žica , tj. nama DNA izvornika , kao npr. Mini i 500 , kad ih pogledaš vidiš da je to to.
Za peticu je bilo i boljih riješenja , kao npr. ovo
http://otosuv.info/wp-content/uploads/_renault_5_2011.jpg
R5 mora imati oštrije forme , jer je i izvorna bila takva...

Autor Đorđe 06 Apr 2013, 22:41

@ Đorđe
Baš tako, ako oživljavaju legendu, onda neka liči na svog dedu, a ne na komšiju.
Surovo, RNK/DNK se transportovali preko plota... :)

Autor L Dejan 06 Apr 2013, 22:53

Ovo je novi Twingo, odnosno naslednik, sa motorom ispred zadnje osovine, dakle centralno i meni je sjajan, prakticno revolucionaran u A segmentu.Bice to dobra zujalica i platforma za Smart i for2 i for4.

Autor Bobo 06 Apr 2013, 22:59

@drugmirko
Pazi zbrku sad: Ti zapravo nisi konstatovao da je MB izasao iz dila, sto nisam ni ja rekao da jesi napisao, nego si ti pomislio iz mog prethodnog komentara da sam ja to tako napisao, sto ja nisam napisao.
Razumes? :)

Autor Orlo 06 Apr 2013, 23:07

@carobnjak
Pa stvarno si bre bandoglav ajd odgovori na prosto pitanje da li je postojao reno 5 sa motorom pozadi?
DA - NE

Autor salajko 07 Apr 2013, 00:29

Ovaj auto je paprika sa motorom nazad, najzad nesto novo i ne vidim razloga za hejtovanje od dezurnih renomrzaca.Bok automobila lici na 500 ali isto tako lici i na autenticni r5, samo su uglovi malo zaobljeniji, ali zato sadasnji 500 ima ostrije uglove od autenticnog 500 pa i on lici zdnjim delom na stari r5, a uostalom kakve veze ima ko na koga lici ako dobro izgleda.A sto seklasa tice, prosto je.Nekada je postojala klasa gradskih(3,4m),niza klasa(do 3,7m),niza srednja(4-4,2),srednja(4,30-4,50), visa srednja(4,5-4,8) i visoka.Kupei su takodje tako kategorisani, a nije bilo suv,crossover,mpv i slicnih.BX je Citroen koji je pokrivao i nizu srednju i srednju i dobio je dva naslednika zx i malo zatim xantiu.Danas imamo zbrku zato sto predstavnici rastu, pa c segment je stalnoduzi i veci,nekad pi prosto rekli golf je porastao u srednju klasu.

Autor FabianiM3 07 Apr 2013, 01:11

@drugmirko 06 Apr 2013, 20:53

E, pa C kadet je limuzina i uporediva je sa Jettom!
Postojala je i HB verzija C Kadetta i eto ti pandana Golfu! :)

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Opel_Kadett_C_City_rear_20081127.jpg

Sto se tice GS-a, pa on je bio iste duzine kao Passat iz tog doba, 4,19m!
I sta cemo sad? :)

A Ami se pravio do 1978, a GS je predstavljen jos 1970, i kako onda on moze biti njegov naslednik?!?

Naslednik Amija je Visa, koja se upravo i pojavila 1978. ...

Autor carobnjak 07 Apr 2013, 09:02

P.S. ti prototipovi cije slike si postavio ne ulaze u raspravu jer nisu ni postojali! :)

Autor carobnjak 07 Apr 2013, 09:05

@ Fabiani
Golf 2 = 4.00m
Fabia 2 = 3.99m
Golf 7 = 4.26m
Sandero = 4.05m
Focus 3 = 4.35m
Grande Punto 4.03m
Astra 4 = 4.41m
Nekad je Golf imao 4m, a danas su od golfa 2 duži i Sandero i Grande Punto. Nekad je Golf 2 svima bio TAMAN, sada ove od 4m nazivaju malima. Ja samo znam da je za naš standard danas sasvim dovoljan auto B klase, ako ima normalan WB i prostora na zadnjoj klupi. A u poređenju sa šupljim Golfom 2, današnji automobili B klase pucaju od opreme i bezbedniji su od tog Golfa

Autor L Dejan 07 Apr 2013, 09:08

@FabianiM3
a te dimenzije po klasama su vazile koje godine?

Kad cete nauciti da se segmenti ne dele SAMO po duzini?

Autor carobnjak 07 Apr 2013, 09:10

P.S. ovo za BX si u pravu, to sam i ja napisao...

Autor carobnjak 07 Apr 2013, 09:12

sedamdesetih i osamdesetih su se delili po duzini,medjuosovinskom razmaku, zapremini i snazi motora, pa ako neki model dobije naslednika koji ima vecu ‚‚sasiju‚‚ predje u visu klasu.Danas postoje ‚‚segmenti‚‚ a onda su postojale ‚‚klase‚‚ a bez 8 cilindrasa nisi mogao biti na primer u ‚‚visokoj‚‚ klasi bez obzira na duzinu i snagu motora, a bez barem jednog modela u visokoj klasi, nisi mogao biti smatran premiumom.Tako su standard ispunjavali samo BMW,Mecka,Jaguar,Rolls,Bentley,Maserati.Meni je to logicnije,nego segmenti, jer je sve teze utvrditi kriterijume,pa tako ‚‚polo‚‚raste, razvija se u svakom pogledu i umesto da predje u visi segment on ga ‚‚vuce‚‚ za sobom.

Autor FabianiM3 07 Apr 2013, 10:38

Za mene su klase
S, E, C
7, 5, i 3
A8, A6 i A4,
GL, ML, GLK
X5, X3 i X1
Q7, Q5, Q3, a sve ostale su IZMIŠLJENE. One su +/-10cm

Od sirotinjskih, znam
A klasu mali oko 3.5m
B klasa gradski 3.7-4.05m
C klasa (Golf) 4.25-4.45m (u heč formi)

Sedani B i C klase i minivenovi zasnovani na B i C klasi su
samo nusprodukti za iskorišćenje platformi.
Tako danas imamo ogromnu dužinu na B platformi, koja dužinom zlazi u C, kao Rapid, 301, C elysee, dok je Logan za mene običan SEDAN b klase, kao i Aveo i Rio sport sedan

Autor L Dejan 07 Apr 2013, 11:01

@čarobnjak

žao mi je, ali ne možeš me ubedit iz najmanje tri razloga:

- segmenti kakve poznajemo danas, nekad nisu postojali i ko što je napisao Fabiani, postojale su "tri i po" klase, jer se "srednja" kao djelila na "višu" i "nižu"!

- "Citroen" je "filozofija", koja ne ide uvek na logiku "centimetara i godišta"... "zamjena" za model, pogotovo u ono doba, mogla je znaćit "direktni nasljednik" ali ne nužno i doslovno... ;).

- Citroeni su mi fetiš već najmanje 40 godina i zato sam ubeđen, da ih razumem "pravilnije" nego običniji ljubitelji automobilizma :) ;)

da, C Kadett i Jetta su najprimerljiviji suparnici... ali ako misliš, da je Jetta nešto drugo nego "jedna od karoserijskih varianti" Golfa (čak i danas, kamo li tada), onda se varaš... po toj logici ni karavanska verzija Golfa ne spada u istu klasu s Golfom!? Golf i Kadett su suparnici... i GS i Kadett su suparnici... potom je zaključak o "klasi" valjda jasan...
osim toga, Spale je bio u proizvodnji do 1990-te... želiš reći, da su ga menjali sa Saxom? a Buba je, ako se dobro sećam, imala oko 4m... što joj je onda "direktan nasljednik"? po tvojoj logici to nikako nije Golf! ...jer je bio 30cm kraći i poćeo se proizvodit 30 godina prije, neg je prestala proizvodnja originalne Bube...
a oni koncepti itekako imaju veze...to je trebao bit "novi Citroen srednje klase"! znaći, predak današnjeg D segmenta! da su napravili njega, i "Project C" (direktnija zamena za Ami), imali bi i "direktnije" pretke današnjih modela po klasama pa bi onda mogli direktnije i/ili odvojenije sledit "korjene" današnjih C4 i C5 modela...
iako sam gore, zato jer je najoćitija razlika, za "distinkciju" naveo dužinu se slažem, da se klase modela (pogotovo danas!!) ne dele samo po dužini... ali ne dele se ni po "karoserijskom obliku"... zato je bilokoji C Kadett u klasi s bilokojim Mk1 Golfom... a k njima spada i GS... no, u što su kasnije narasli, i podjeli se, sasvim je druga stvar...

a da se vratim na Renault... R4 i R5 su prema današnjim mjerilima bili šta? klasa? i, prva petica bila duga pišljivih 3 i pol metra... današnji gradski supermini... zašto joj je onda "direktni naslednik" Clio a ne Twingo?!? ...čekaj, čekaj... pa ovo gore je "Twingo-sajzd" autić a govore o R5... :)) ;)

@Orlo

NE... :(
:)))

Autor drugmirko 07 Apr 2013, 11:06

@ drugmirko
Ovo može samo da bude Twingo 3 RS. Nikako R5, jer kao što kažeš Clio je nasledio Reno peticu.
S druge strane, ko je naslednik Fiata 500(600), da nije Yugo? :)

Autor L Dejan 07 Apr 2013, 11:13

@drugmirko
evo ti poredak Citroena po klasama sa pocetka sedamdesetih:
2CV-Ami-GS-DS

I sta ne stima? Sve po redu i po velicini i motorima i ceni!

Druga je stvar sto su bili razliciti od konkurencije, to i jeste (bila!) glavna osobina Citroena...

Naravno da je Jetta ista klasa kao Golf, ali ti poredis limuzinu Kadetta C sa GS-om koji je LIFTBACK iste duzine kao i karavan, a ne HB?
Ne mozes porediti razlicite karoserijske varijante, to je kao da kazes da je Fluense visa klasa od C4 samo zatojer je duzi?!?

Spale je bio u proizvodnji zato sto su ga kupci trazili a bio je prevazidjen jos pocetkom sedadesetih, mozda i ranije , kao i Buba, Fica, R4 itd. tako da nije bas reper za poredjenje...

I pitanje za tvoje prototipove - zasto nisu uvedeni u proizvodnju?

Autor carobnjak 07 Apr 2013, 11:51

Evo na dnu ovih stranica imate timeline i klase svih modela Citroen-a i Peugeot-a od 1940-ih i 1950-ih do sada:

http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Visa

http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_505

Autor Orlo 07 Apr 2013, 11:58

@Orlo
to su pisali neki kao ti i ja, ili drugmirko... :)

P.S. mada ide u prilog mojim "tezama"...

Autor carobnjak 07 Apr 2013, 12:07

@carobnjak
Samo sam hteo da vam pomognem u pronalazenju odgovora... :)

Autor Orlo 07 Apr 2013, 12:26

@Orlo
a ja se ponadao da ces znati odgovore i iz tog perioda... :)

Autor carobnjak 07 Apr 2013, 12:33

@čarobnjak...

pa mi sve pričamo "isto al svaki sa druge strane"... :))
no, stani malo... prvo mi kažeš, da veličina auta nije osnova "klase" a onda mi kažeš, da GS-a ne možeš usporedit sa C Kadettom, jer je "veći" i uz to još i drugog karoserijskog oblika... pa nema to veze! ono što ima veze je "kome je namjenjen"! a GS je ciljao na iste kupce ko i Golf i Kadett (bez obzira na njihov oblik)i ko Ami...
točno, imali su Spačeka, Amia i DS... pa je Amiu (6) blago pala potražnja i rekli su: "hm...Ami 8 još ide ali ajmo razmišljat o nećem generalno boljem i novijem od Amia, što će još bolje zadovoljit i ispunit želje i potražnju naših kupaca"... pa su 70-te napravili GS, koji je bio veći, moderniji, ekskluzivniji i bla, bla, bla, bla...
onda je poćela padat potražnja za Amijem 8 pa su rekli... "hm... ovaj isto neće više dugo ali već imamo većeg i luksuznijeg GS-a... ajmo napravit manji auto, koji će udovoljit potrebama manjih familija i onih, kojima ne treba toliki auto, kakav je GS a Spale i LN im nisu dovoljni/ne pašu...", pa su napravili Visu...

u osamdestima je sve skupa postalo puno slićnije tome, što poznajemo danas... tržište je isprofiliralo klase, odnosno segmente, pa sep rema tome i Citroenova ponuda do kraja osamdesetih razširila... LN-a je zamjenio AX, GS-a BX, njega Xantija, Visa je "porasla" u ZX-a, a CX-a je zamenio XM...
a od modelske palete "malog" (2CV), "srednjeg" (Ami6/8) i "velikog" (DS/ID), došli smo do šest osnovnih segmenta današnjice (koje Citroen sa modelima od C1, do C6 uopšte nije ni pokrio) i gomile dodanih klasifikacija i "podvrsti" raznih SUV-ova, monovolumena i ostalog

a kod auta, ko i kod "onih stvari", velićina i oblik nisu najbitnije stvari... puno važnije su "namjena" i "sposobnost zadovoljavanja traženog" kod ciljne grupe (onosno pojedin-ca/ke)... :)))

@L Dejan
ono s Twingo/R5 je bila blaga ironija na čarobnjakov stav, da GS ne može bit u klasi s Kadettom i Golfom, jer je bio skoro tako dugačak, ko tadašnji Passat (-7/8cm)... današnji Twile je 10cm duži od R5, pa si isto nisu ni "direktan rod", ni "ista klasa"...

Autor drugmirko 07 Apr 2013, 15:53

@ čarobnjak

a, sori... skoro pa zaboravio na prototipove...
zašto nisu ušli u proizvodnju... ha, tko bi znao... Ami je u biti uvjek bio smatran ko "privremeno punilo" između 2CV i DS-a, pa su ga htijeli zamjenit sa "prominentnijim" modelom za kojeg su izradili "brdo" koncepta, kod kojih su prije svega i na žalost iznimno silovito rasli troškovi razvoja...
tako su Ami u biti napravili zbog toga, jer im je moderniji i kompaktniji nasljednik za 2CV, kojeg su razvijali pod imenom "Cocinelle" bio toliko futuristićki (auto je izgledao ko kap vode, a počeli su 1953 godine!!! ), da su onda krajem 50-ih radije napravili "konvencionalniji" Ami 6.
njega su nakon toga probali zamjenit s autom razvijanim pod imenom "projet C"... auto je imao znaćajnosti Amia i DS-a, bio je veći, širi i luksuzniji od Amia i imao je hidrauliku... nemam pojma zašto je napušten.
njega su zamenili s razvojem "projet F", auta "konvencionalnijeg" izgleda, koji bi s motorima od 750 kubika i torzijom, pa do 1600 kubičnih motora i hidraulike, pokrio potrebe tadašnje kompletne "srednje klase"... ali i tu su troškovi otišli u nebo, razvoj je doduše priveden skoro do kraja, već su bile narućene preše kod amerićkog dobavljača oruđa (što ih je na kraju i finansijski pokopalo, jer su ih morali platit), kad je Renault na brzinu predstavio model skoro identičnog oblika (R16) i patentirao proces varenja, kojeg su razvili oni. sami kao nisu patentirali, jer nisu htjeli s nićim dat na znanje što rade i razvijaju... o, what a FAIL!!!
Citroen je "smiješna" firma... koje sve gomile ludosti su oni "izmislili" i napravili, pogotovo kod stvari koje nisu ni ušle u proizvodnju, teško da povjeruješ! :))
to što je kroz godine kod njih na kraju ušlo u seriju u biti je "ultrakonzervativno" :)! i stvari, koje su u svojoj historiji oni "maštali" i "namaštali", teško je smestit u jednostavne "ladice" ;) :)! i fala im za to!

Autor drugmirko 07 Apr 2013, 16:24

Dejane, po toj logici nova buba ne moze biti buba, jer je golfnasledio bubu, a fiat 500 je bio 126,pa Panda.Ako ono kazu da je R5 bice R5, ako kazu da je Twingo bice Twingo.

Autor FabianiM3 07 Apr 2013, 21:13

Što ne ožive R6 ili R8? To su bile legende svog vremena

Autor Avon ZT5 07 Apr 2013, 22:30