home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nedugo nakon što je aktuelni model serije 5 doživeo vizuelno i tehničko doterivanje, BMW je počeo sa testovima potpuno nove generacije koja se na tržištu očekuje 2016. godine.

Fotografi su snimili jedan test primerak u karavanskoj Touring varijanti, a kako će nova "petica" zaista izgledati videćemo na premijeri (možda i pre ako slike "procure" pre vremena).

Uz novi dizajn, novu "peticu" će po svemu sudeći odlikovati i manja težina, a zanimljivo zvuči nezvanična informacija da bi jedna ekonomična verzija nove serije 5 mogla da dobije trocilindrični dizel motor.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto: Worldcarfans.com

Više slika na sajtu Worldcarfans.com



čitanja : 1895



Komentari

Suvise je rano za novu seriju 5

Autor Goran Radulovic 08 Jul 2013, 18:26

Ovo me podseća na E39.

Autor Pitbull 08 Jul 2013, 18:44

Јесте рано за нову серију 5 али овако камуфлирана само она може бити!!

Autor Гагиба 08 Jul 2013, 19:33

A mozda smo se svi upecali na neciju odlicnu kamuflazu?

Autor Uroš Cuore Sportivo 08 Jul 2013, 19:59

Goran Radulovic 08 Jul 2013, 18:26

Pa moraju poceti sad sa testiranjem, nece godinu dana prije nego sto sadasnji prestane da se proizvodi.

Autor hh 08 Jul 2013, 20:33

To je verovatno nova Serija 7 kamuflirana u karavan. To jedino ima logike. Daleko je sledeća Serija 5...

Autor MV 08 Jul 2013, 22:10

Obicno vidjamo prve slike prototipova 2 do 2 i po godine pre zvanicne promocije. E sad, to sto su oni uslikani tada ne znaci da nisu bili na test poligonima ranije. Npr. meni je prijatelj rekao da je iz auta u Austriji video maskirani X4 pre oko 2 meseca, a mi smo prve slike videli pre nekoliko dana.
Da bi BMW ispostovao standardan ciklus (7 godina, +/- koji mesec) trebao bi da predstavi novu peticu na jesen 2016. Sto je prilicno daleko. Zaista nikada ranije nisam video ovako rano neki prototip. Dakle, ili ce novu peticu predstaviti 6-10 meseci ranije ili je nesto drugo u pitanju. Nova sedmica i posle nje, ova petica, su prvi standardni modeli koji ce intenzivno koristiti ugljenicna vlakna. To je potpuno nova teritorija, i ne bi me cudilo da ce im trebati skoro godinu dana duze testiranje. Mnogi delovi ogibljenja ce biti od ugljenicnih vlakana, sto je do sada bilo nezamislivo.

Autor toma 08 Jul 2013, 22:13

A sta ce toliko da unaprede na toj novoj petici, osim što će dobiti i 3-cilindrični motor ( kao da je 0,9 TCE ), pa će opet ona beskrajna priča o tome šta je premium?
F10 je kao limuzina napredovala u odnosu na E60 ( o Wb 2968mm ostali u toj klasi da sanjaju ), ali je i "ojačala" ( za 110 kg kod 520d ), što je nesaglasno trendovima. Tako da ima smisla da nova "petica" značajnije "smrša" ( inače ne znam kako će taj 3 cilindraš da je "potera" )

Autor dokker 08 Jul 2013, 23:30

toma 08 Jul 2013, 22:13

Trebali bi dobro ispitati taj karbon u ogibljenju, jer pitanje je kako ce se pokazati poslije 10ak godina.

Autor hh 08 Jul 2013, 23:36

@hh
konkretno taj deo koji ce biti izradjen, najcesce se radi od celika. Aluminijum se lomi, celik se uvija, a od ugljenicnih vlakana je fakticki neunistiv. Nebitno koliko godina prodje. Sa godinama metal moze da korodira i da se osteti, karbonfiber - ni kao opcija:) Tako da nemoj zbog toga da brines. Do sada nije korisceno samo zbog cene. Ustvari, koristi se kod sprava skupljih od 500k evrova.

Autor toma 08 Jul 2013, 23:53

@dokker
to je za sada samo glasina, posto nije najavljen ni za trojku, a kamoli za peticu. Mada ako cemo da pricamo o glasinama kao o cinjenicama, onda moze ovako: Nova sedmica je sa istim motorom 50kg laksa od sadasnje petice. Onda bi nova petica trebalo da bude 200kg laksa. Dakle laksa od sadasnje trojke. A to znaci kao A klasa. Sta mislis, kako ce da je potera trocilindras od 177ks i blizu 300Nm?

Autor toma 08 Jul 2013, 23:56

E sad da ne pomisli neko kako je sadasnja petica rekorder u tezini. 520d sa 184ks je 40kg laksi od E200CDI sa 136ks. Audi A6 sa 2.0tdi motorom od 177ks je 40kg laksi od 520d.

Autor toma 09 Jul 2013, 00:02

доккер
Тај троцилиндраш иде до око 230 коњића што је тек незнатно мање снаге него што је развијао 3.5 литарски В-8 у е-39 535и! А уз то ће наравно бити и донекле лакши аутомобил од поменутог Е-39.
Дакле, не би требало да представља проблем том троцилиндрашу да потера петицу. Е сад, и мени је мало смешно да купиш петицу са троцилиндрашем али... :)
Улазни модели су по правилу увек најпродаванији, видећемо!

Autor Гагиба 09 Jul 2013, 00:12

Radi se o tome da niko ne sumnja u to kako ce to da potera takav auto, nego koliko ce taj motor da traje (bez ikakve sale). Ali opet sa druge strane bi me radovalo to sto ce ipak to biti benzinci umesto naftasa.

Autor Panco 09 Jul 2013, 00:46

@Panco
dokker sumnja!

Autor toma 09 Jul 2013, 01:11

...a nema razloga za bilo kakvu sumnju. Sef razvoja motora kod BMW-a je izjavio da su novi trocilindricni motori, kao i novi cetvorocilindricni (pojavljuju se sledece godine) projektovani da mogu da izdrze 100ks po cilindru, odnosno 200ks po litru zapremine.

Autor toma 09 Jul 2013, 01:15

@toma
Nemoguce je da ce napraviti nesto sto je NEUNISTIVO.Nemaju koristi od toga, tako da se mlati tako glupih prica.

Autor dusan 09 Jul 2013, 01:43

karbonska vlakna mogu samo da prihvate opterecenje u poduznom pravcu-u pravcu pruzanja, zavisno od tkanja i strukture vlakana.. Mislim da se nece primenjivati u glavnim komponentama vesanja..

Autor acky91 09 Jul 2013, 02:21

Karavan!
Steta sto tako malo vidjamo velike karavane.

Autor englez 09 Jul 2013, 09:19

@dusan
Al ga lupi.
@acky91
jos si mlad.

http://www.bimmerfile.com/2013/06/08/breaking-bmws-carbon-fiber-suspension-revealed/

Autor toma 09 Jul 2013, 10:47

toma
Mnogo više bi uštedeli na masi kad bi pravili školjku od karbona, vrata, haubu itd.

Autor Pitbull 09 Jul 2013, 11:03

Toma, izgleda si mladji od njega? Potpuno je covjek u pravu kao i Dusan, nadji ti nesto sto je neunistivo, nema sanse. Jos svi gledaju sto manje da traje jer tako se najvise zaradjuje, mijenjajuci djelove. Tvoj se bmw pokazao najmanje pouzdanim u premijum brendu u zadnjih 15 god a prije da ne pricamo. :)

Autor Schaffhausen 09 Jul 2013, 12:44

Ma da, delove od kljucne vaznosti za bezbednost namerno prave da se vremenom slome ili prestanu da funkcionisu da bi mogli da ih zamene i uzmu lovu: letva volana, osovine, delovi ogibljenja....eee deco, deco...

Autor toma 09 Jul 2013, 13:01

prerano je za ovo auto , tek je facelift bio , ne nadam se velikm promjenama (vizuelnim) , sve novine ce bit ispod.

Autor heha 09 Jul 2013, 14:27

тома
Видиш да им радионице постављају филозофију аутомобила. Полако...треба времена да прихвате стандарде аутоиндустрије! Млади су, време је пред њима а видиш и да прилично пазе на часовима. ;)
Гарант је БМВ тај који ће да ризикује лом огибљења! Уколико се деси проблем, то може бити до компоненташа, иначе тамо где се БМВ пита, то је то!!

Autor Гагиба 09 Jul 2013, 15:32

Gagiba
U pravu si. Ja skroz zaboravio da oni to sve dozivljavaju kroz Merc i Audi filozofiju. "Damo vam falsh ogibljenje, da nam posle date jos malo para za popravku istog". Ali ovo je ipak BMW. Sto bi rekao pokojni Mija u maratoncima:"Ali gospodo, malo ste se zahebali!":))

Autor toma 09 Jul 2013, 16:27

Gagiba
Kad ti u sred voznje otpadne tocak, kazes "nema veze, krivi su komponentasi". : )))
A toma uporno forsira da bmw to razvija tako da ti prica ne pije vodu. ; )

Autor Pitbull 09 Jul 2013, 16:37

БМВ може да наручи код "домаће радиности" црево за гориво, тастер за електроподизаче или ручицу за отварање врата али мотор или огибљење не! То морају сами да ураде јер се држе чувене девизе: "Ако желиш нешто да буде добро урађено, уради то сам!".
Е сад има неких који купују и моторе од Дачије, али добро, то је већ нека друга тема... ;))

Autor Гагиба 09 Jul 2013, 17:00

@TOMA
Kako mozes da sudis nekome po godinama,znanje nije direktno srazmerno godinama, ako ti treba malo doadtnih informacija imas internet, pismen si za toliko!
Zasto su ukinuti karbonski ramovi u biciklizmu??
ps: student sam Gradjevisnkog fakulteta u Beogradu.

Autor acky91 09 Jul 2013, 17:10

Ацку91
Јесте ван теме али индиректно се исте и дотиче:
Зашто су укинути карбонски рамови у бисиклизму и када? Хитно то мора да одговориш јер се управо вози ТурДеФранс и сви возе карбонска бицикла па да спашавамо животе људима док још није касно!! Очигледно да знаш нешто што они још не знају...

Autor Гагиба 09 Jul 2013, 17:15

@acky91
ja ne sudim o necijem znanju i neznanju prema godinama, vec prema tome sta kaze ili napise!
Zasto su ukinuti karbonski rammovi na biciklima. Ne znam. A jel ti znas zasto je podignut dozvoljeni nivo aflatoksina u mleku??

Autor toma 09 Jul 2013, 17:16

Gagiba
Crevo za dovod goriva nije toliko naivna komponenta koliko ti mislis. ; )
Evo vas guru i ajatolah demoliran by acky91 : )

Autor Pitbull 09 Jul 2013, 17:21

@Toma
Pa procitaj sta pise u tom linku koji si postavio.. pa komentarisi.. a sta si hteo time da kazes sto sam mlad?
"Patents reveal that a carbon fiber axle support has been developed using CFRP to form an upper and lower shell to form a hollow body when assembled together. The upper and lower shells are screwed together via metal insert parts laminated into the shells. Shear stresses are transferred over a larger area by the use of a laminated foam like core."

Autor acky91 09 Jul 2013, 17:23

Koriste se komponente karbona i delovi rama, pre par godina citav bicikl od same felne je bio od karbonskih vlakana , sto je dovodilo do velikih problema u slucaju udesa jer su se desavale velike nesrece u karavanu kada dodje do pucanja felne usled udesa i do rasprsivanja ostrih delova vlakana koje su busile gume vozacima pri brzinama od 40kmh. Druga stvar ja sam napisao gore konkretno komponente od karbona a ne citavo vesanje... Ne zelim da ulazim u rapsravu sve sam napisao, procitajte malo bolje..

Autor acky91 09 Jul 2013, 17:27

Пит
Далеко од тога да је наивно цревце. Штавише може грдне компликације да направи, него ми остало да је БМВ имао неких проблема са истим пре извесног времена, зато написах.
Ацку91
Чиста карбонска влакна су заиста ванредно оштра при ломовима а ко је гледао Ф1 протеклих пар сезона видео је колико проблема могу да направе крхотине од поломљеног карбона. То јесте истина.
Зато су Баварци уложили извесно време и известан новац и развили материјал на основу карбонских влакана у која су додали полимере односно неку врсту пластичне масе да би задржали чврстину а повећали неке друге особине попут толеранције на торзиона и остале врсте увијања. Највеће достигнуће тог материјала који је БМВ развио је заправо скраћено време производње и цена која је прихватљива ширем кругу људи, тако да уколико хоћеш карбонско возило осим МкЛарена од 200к сада можеш возити и БМВ од 40к.
Суштина је да се попут друге технологије и сам карбон развија и да су извесне "дечје болести" карбонске технологије давно прележане. (захваљујући БМВ-у) ;))
Пошто си ти омладинац са стажом ево нешто што би под обавезно требало да запамтиш:
"Само БМВ је аутоиндустрија, све су остало радионице!" :)

Autor Гагиба 09 Jul 2013, 17:57

Gagiba
Haha, daleko je to sine od karbonskog vozila. :)
To što ima poneku komponentu na ogibljenju, daleko je od karbonskog auta.
Kao što rekoh, veća bi im ušteda na masi bila kad bi pravili haubu, vrata, školjku od karbona.
A i manje peripetije bi imali, lakše i sigurnije bi bilo za pravljenje.
Za novu 7-cu su već najavili revolucionalno otkriće, karbonski krov. :)))
Jbg, neko "pre scan" iliti MBC, neko krov od karbona, svako kolko zna i ume. :)))

Autor Pitbull 09 Jul 2013, 18:06

Znas kako, svaka industrija razvija i koristi prednosti tehnologije materjala, drugo treba paziti kako se definisu neki pojmovi kao "Vesanje od karbona".. budimo malo konkretniji i nemojmo suditi po jednom terminu, treba malo citati izmedju redova. Drugo blagoeti karbona su velike u kombinaciji sa drugim materjalima i razlicitim tehnickim resenjima, drugo kao buduci inzenjer pratim auto-industriju i tehniku generalno vec nekih 10ak godina. Sto se tice BMW-a, ne bih se slozio sa tobom da je bmw autoindustrija jer bmw i jeste radionica, kao ljubitelj iste trebao bi da znas."Byerische motor werke" sto u prevodu znaci "bavarska motorna radionica", a zna se koji su kvaliteti "radionice", visak sati na raspolaganju za razvijanje i kvalitet samog proizoda. I ne bih se slozio da BMW leci bolesti karbonske tehnologije, to rade specijalizovani instituti koji se bave samo karbonom kao materjalom. bmw ima svoja tehnicka resenja koja se i dalje razvijaju. A glavni pokretac nauke i tehnologije u svetu automobila je F1, i njihove "Radionice"

Autor acky91 09 Jul 2013, 18:14

A pošto ste odjedared ljubitelji karbona, evo onda auta koji ćete obožavati. :)
http://carsnewssite.us/wp-content/uploads/2012/11/top-10-cars-of-the-2012-geneva-motor-show.jpg
U potpunosti od karbona, za njega se može reći da je karbonski auto.
Takodje, doktor za karbon, najbolji karbon na svetu, jedini ima "karbotanijum", tj mešavina karbona i titanijuma.
Za one koji ne znaju, karbonom se bavio pre proizvodnje automobila.
Kao specijalista , najbolji u toj oblasti.
A još davno je napravio Countach-a od karbona, kao koncept, dok je radio u Lamborghiniju.

Autor Pitbull 09 Jul 2013, 18:18

@Pit

Kad bi karoserija bila od karbona, auto bi bio previse skup a i eto ti problema kad ga lupis.

Autor hh 09 Jul 2013, 19:31

Ацку91
Само задњу реченицу од 17.57 пар пута пред спавање и обавезно једанпут ујутру на празан стомак и то је то!! ;))
Пит
Баш о томе и причамо. Ручно рађени аутомобили у продукцији од пар десетина комада годишње или пар дестина комада уопште, су крајњи домет крајњих заљубљеника у четвороточкаше. БМВ доноси потпуно нову димензију у примени карбона код серијских аутомобила. Нагласићу серијских. И приближава их обичној "сиротињи раји" толико да их готово можеш опипати... :)
http://www.flickr.com/photos/squirrel02/8185556929/

Autor Гагиба 09 Jul 2013, 19:46

@Acky91(99?)
pazi, ne sudim samo na osnovu onog sto neko pise, vec i na osnovu onog kako neko tumaci nesto sto je vec napisano. Ja sam u prvom postu gde sam pomenuo karbon napisao, citiram:"Mnogi delovi ogibljenja ce biti od ugljenicnih vlakana"
Dakle, ja nigde nisam napisao celo ogibljenje, ili ceo auto. A onda si se ti raspisao u nekoliko kilometarskih postova pokusavajuci da mi dokazes da ne valja da nesto celo bude od karbonfibera,...Pa ti si covece umislio da sam ja nesto napisao, pa si onda odgovorio na to umisljeno. Strasno! Ma ne 99, 2007!

Autor toma 09 Jul 2013, 20:36