home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Aktuelna, druga generacija Škode Fabije kreće u sedmu, poslednju tržišnu godinu. Da se podsetimo, prvi model je predstavljen na jesen 1999., kao prethodnik Volkswagen Pola četvrte generacije, a druga, i još uvek aktuelna generacija aduta B-segmenta je predstavljena 2007. pa je došlo vreme za potpuno novu seriju.

Fabia treće generacije, koja se očekuje na Salonu u Parizu 2014. godine, ima važnu misiju za ceo koncern Volkswagen. To će biti prvi njihov model niže klase na skraćenoj MQB platformi, na kojoj je već napravljeno desetak modela kompaktnog formata. U martu 2015., na Salonu u Ženevi, očekuje se karavanski model Fabia Combi. Potpuno novi koncept na Fabiji će se potom testirati na tržištu, kako bi se pripremio teren za dolazak novog Volkswagen Pola, koji se očekuje na Salonu u Ženevi, u martu 2016.

Fabia će biti napravljena po tehnologiji 'downsizing', masa će biti smanjena sa sadašnjih 1015 na 945 kg (osnovni model), dužina će porasti sa 400 na 403 cm, a za komfor je mnogo značajnije što će se širina povećati sa 164 na 169, a međuosovinsko rastojanje sa 245 na 251 cm. Time će se obezbediti osetno veća prostranost, posebno na zadnjim sedištima. I prtljažnik će biti povećan, sa 315 na 325 litara, pa će Fabia postati pravi porodični automobil. Naravno, očekuje se najbolji rezultat i pet zvezdica za bezbednost na Euro-NCAP testu.

Umesto trocilindričnog benzinca zapremine 1198 ccm sa 60 i 70KS, osnovni modeli će se opremati trocilindrašem od 999 ccm, sa 60 i 75KS, poznatim iz Volkswagena up! i Škode Citigo. Taj motor troši najmanje litru manje na 100 km. Novi motori će biti štedljiviji za više od 15 posto. Najavljuje se i njegova TSI verzija, dakle sa turbo opunjačem i direktnim ubrizgavanjem, sa 90KS. U ponudi će biti i poznati benzinac 1.2 TSI kao i dizelaši 1.2 TDI i 1.6 TDI, od 75 do 105KS.

Izvor: Autoportal.hr

Render: arhiva Autoblog.rs / Designrm.wordpress.com



čitanja : 2717



Komentari

bas je dosadan ovaj Polo... uspeli su unistit sav DaSilvin trud, da ga napravi bar malo sarmantinjim i elegantnijim i od njega ponovo napravit uobicajno prosecan svapski bezvezluk....

Autor drugmirko 29 Jul 2013, 08:02

@ drugmirko
Taj bezvezluk se prodaje kao blesav. Dodaš li na to Fabiju i Ibicu, jasno je koliko je bezvezan.
Šira, duža, lepša, ko da čeka godinu dana?

Autor Dejan L 29 Jul 2013, 08:06

Eto i objašnjenja, Fabija 3, prvi model na kome će testirati skraćenu MQB platformu za novi Polo. I posle Polo bolji? Doduše sa redizajnom i Fabija postaje vrh bez mane

Autor Dejan L 29 Jul 2013, 08:14

Dejane.... daj molim te, jos jednom procitaj sto sam napisao. polako... ako treba i vise puta a onda razmisli o tome sto pise....

da ti bude lakse, prepravit cu prvu recenicu, da bude jasnija... ipak je udarila vrucina, pa smisao da ne "promakne" jos kome :) ;):

"bas je dosadan ovaj Polo GORE...."

Autor drugmirko 29 Jul 2013, 08:30

@ drugmirko
Polo je vrh sklada i proporcija.
I tako treba da izgleda auto, da se zna gde je prednji, a gde zadnji deo, gde su vrata. KLASIKA sa modernim detaljima. Vanvremenski

Autor Dejan L 29 Jul 2013, 08:36

@Dejan

vidim, da ti nije u interesu cak ni procitat mislenje nekog drugog, kamo li, da bi ga pokusao razumjeti.... pa ipak...
ja ne govorim, da je sadsnji Polo ruzan i/ili neproporcionalan... stovise, mislim, da je zadnji Polo iznimno elegantan i efektno minimalisticki odradjen auto (bar iz vana) s jasno izrazenim karakterom! isto mislim i za zadnji Golf....

ali, mislim i da je sve to, do ovih zadnjih generacija, bilo nepostojece i sto sam ironicno "istaknuo" i kod onog nedomisljatog i bezveznog rendera "buduce Fabije".
za slucaj, da ponovno "promasis bit", neka ti "sapnem", samo jos to, da ima onaj render gore odprilike toliko veze s izgledom buduce Fabije, koliko ima moj komentar veze s aktuelnim Polom... to jest, nista ;)

a sto se tice onog o cemu stalno pricas ti, to jest , sto se tice UKUSA... s njim je ko i s "misljenjem".... svaka budala ima svojeg! i ni ti, ni ja, ocito nismo iznimke... :) ;)

Autor drugmirko 29 Jul 2013, 09:20

Naravno, nova Fabia neće izgledati ko ovaj Golf plus sa slike. Bar se nadam da neće.

Autor Dikh tu kava 29 Jul 2013, 09:21

@ drugmirko

Nije niko zeznuo Da Silvin dizajn, nego je to uradio on sam. Zašto? Nemam pojma. On je već nekoliko godina na čelu dizajna VW koncerna. Uradio je svojevremeno odličan posao sa Audijem A5, a posle toga sve gore od goreg...

Autor MV 29 Jul 2013, 09:24

@Dejan
Dejane, pomiri se sa tim da za mnoge ljude ovo predstavlja dosadni dejavu dizajn,pa i za mene na primer.Niko ovde ne zeli da te vredja, niti ja mislim da je Skoda los auto, naprotiv koristi jednu od najmodernijih platformi i sasvim sigurno je u vrhu.Ali problem Skode generalno je sto je ovo toliko puta vec vidjeno, da je dosadno,sto naravno nece uticati na njenu prodaju, barem mislim, ali sve u svemu Skoda je tehnicki VW, a dizajnerski VW, isti dizajnerski jezik, tako da VW ima vanvremenski dizajn, a Skode su VW kopije vanvremenski.Ljudi vole VW to jeste uvrezeni sinonim kvaliteta, ali cinjenica da isti kupci koji ga vole, a ne zele da daju puno para, sve cesce biraju Seata, a nesto redje Skodu,ne govori li ti ta cinjenica nesto o ovom dizajnu.Ja bih rekao da kada bi malo promenuli forme, malo vise slobode, da bi im uspeh bio veci

Autor Bobo 29 Jul 2013, 09:31

@MV

...ne slazem se... VW-ovi Polo i Golf, koji su nastali pod njegovim vodstvom su nesto nevidjeno jos odkad im je Giguiaro nacrtao prvog Golfa.... imaju sarm, eleganciju i jasan karakter! sve to je vidljivo iz marginalno popravljenih omjera proprocija i cistog ali jasnog dizajna!(s tim, da je taljan prvi imao laksi posao, jer je "hrabro krocio" u "novo i nepoznato"' dok mora taljan drugi sljediti "tekovine evolucije" :)) )

Autor drugmirko 29 Jul 2013, 09:42

@ Bobo
Slažem se. Sve si lepo rekao.
Jako pozitivno od tebe, za neverovati. S tim da taj dosadni dizajn ostaje i ostaće. Uvek će biti popularan. Takav auto kome se zna šta je napred, a šta pozadi itd..., sa urednim proporcijama i nema nesklada, da farovi budu ogromni ili sićušni, da poneka hrom lajsna liči na budak ili kramp. Sve je na svom mestu.
Dobijaš: Komfor, Upotrebljivost i preglednost.
Ne mučiš se da uđeš i izađeš, lako se prstupa gepeku, a za neiskusne vožnja unazad je sa minimalnim mrtvim uglovima.
Peugeot 308 za 2014. počinje filozofijom Golfa, nema zakošenog zadnjeg stakla koje ničemu ne služi, a uvek je prljavo.
C4 se približio sa A, b, C i D stubićima Audiju A3. Pokušavaju na proveren teren da bace loptu.
C5 je pokupio proporcije od A4 sa farovima francuske škole.
Meni se Megan i Clio sviđaju, ali ne gube na testovima od VW grupe samo u nemačkim časopisima. Najviše gube na kabinskoj upotrebljivosti. Pežo gubi zbog ludačkih cena. Ono jes da je pliš i hrom, prevrnuta koža, pouzdani HDI, ali polako sa cenama dok ne povratite slavu. Tradicija i istorija su još 1 element koji određuje cenu. Među najstarijima su Mercedes, Pežo, Škoda.

Autor Dejan L 29 Jul 2013, 09:47

Kao sto sam i rekao, evo skracene Oktavije!
Sve u svemu, dobra je...

Autor carobnjak 29 Jul 2013, 11:27

Kasno Marko na kosovo stiže, jer je već davno novi model trebalo da zameni potpuni promašaj Fabia 2.
Ova Fabia se vraća izvornim korenima koji su je lansirali na tržište. Ništa drugo do povećana Fabia 1.

Autor frenki 29 Jul 2013, 11:50

A sto nije skraceni Rapid, jer zvuci malo uglednije?

Autor Bobo 29 Jul 2013, 12:01

Sve mi se cini da je glupost toliko cekat jer upravo u B segmentu Renault Clio i PEugeot 208 jede konkurenciju. Ako Skoda hoce da proda koje auto upravo sada treba da izbaci novu Fabiu, a ne da ceka toliko.

Autor Masha 29 Jul 2013, 12:33

@Masha
Skoda, posebno Fabia je za nerazvijena tržišta i nema tu nekih većih rezultata na prodaji.
Moraće da idu sa cenom dole, to je evidentno i racionalno i opet će naći kupce. Imaju račun, stari alati i platforme, već isplaćeni pa cena ide dole, ali za marketiong i budućnost to im nije dobro.
Pored toga u VW Skoda dobija ono preostane, tako da je zadnja rupa.

Autor frenki 29 Jul 2013, 12:41

@ frenki
Ja koliko znam u zemlji ostrvskoj Škoda bije sve jače i jače.
U tome i jeste fora, drugi da bi opstali menjaju modele na 5 godina, skok i strmoglavi pad za 5 godina.
Kod Škode se od početka do kraja modeli prodaju istim tempom punih 7 godina.
Pitanje za tebe: ,,Šta bi se TEK desilo da Škoda izbacuje nove modele na svakih 5 godina?''

Autor Dejan L 29 Jul 2013, 13:20

@frenki
U jednu ruku se slazem sa tobom, prvo da ce morat cijene ic dolje i onda prodaja ce ic bolje, posebno na balkanu gdje je Skoda cijenjena i sa razlogom jer je u nju sve provjereno od VW.

@Dejan L
A kad bi baba imala brkove zvala bi se djed a ne baba :D ne mozes tako da gledas sto bi bilo kad bi bilo, pa pitanje za tebe zasto Skoda ne izbaca nove modele ako bi joj tako isla super prodaja. Obrni okreni mnogo je tu faktora koji igraju ulogu i ne moze se tako posmatrat.

Autor Masha 29 Jul 2013, 14:31

U pravu je Frenki, Škoda je za sirotinjska tržišta. Kod nas Škoda je predstavljena kao premijum, firma koja je zastupa ima jak marketing kao i "noćni" marketing po državnim institucijama.
Uglavnom, i u razvijenim zemljama EU, postoje gastarbajteri u milionskim brojevima i oni su kupci Skode i Dacije. Zato, nemojmo se zavaravati da Nemac srednjeg pa i nižeg staleža kupuje skodu. To nije tačno.

Autor stranac 29 Jul 2013, 16:24

Biće ovo super auto, ali pikiram na Rapid HB.

Autor Predrag® 29 Jul 2013, 16:40

Uz pouzdanije motore i radikalno izmenjen enterijer, i odmerenu cenu, mozda i bude prodajni hit...

Autor carobnjak 29 Jul 2013, 23:37

@Bobo

vidi se stilska povezanost sa Oktavijom, dok Rapid pripada proslom veku...

Autor carobnjak 29 Jul 2013, 23:39