Smart ForTwo concept i ForFour concept na Salonu u Frankfurtu

Podsećanja radi, Smart (deo nemačkog Daimlera) je prošlog meseca u svojoj fabrici Hambach u Francuskoj proslavio proizvodnju jubilarnog 1,5-milionitog primerka Smarta ForTwo.
Prva generacija je inače počela da se prodaje 1998. godine, druga je sa proizvodnjom startovala početkom 2007. godine, a milioniti primerak je napravljen u septembru 2008. godine.
Jubilarni 1,5-milioniuti primerak je proizveden neposredno pre početka nešto duže letnje pauze u fabrici (do kraja avgusta), budući da će Daimler u nju uložiti oko 200 miliona evra kako bi bila modernizovana i pripremljena za sledeću generaciju Smart vozila.
Tu sledeću generaciju predstavljaju novi FortTwo i ForFour, koji će u formi koncept vozila biti izloženi u septembru ove godine na Salonu automobila u Frankfurtu.
Oba će biti napravljena na platformi koju će deliti sa novom generacijom Renaultovog Twinga, a njihova proizvodnja treba da počne tokom sledeće godine.

I treća generacija Smarta ForTwo će biti dostupna kao Coupe i Cabrio, a ovaj dvosed će pokretati novi 0,9 litarski trocilindrični benzinac sa direktnim ubrizgavanjem, napravljen u saradnji Mercedesa i Renaulta. U ponudi će biti dve verzije, osnovna sa 63 kW/85KS i jača sa turbo punjačem i 78 kW/105KS. Dizelaši u ovom trenutku nisu u planu, a kao opcija će kupcima na raspolaganju stajati i sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.
Najavljuje se i ForTwo e-Drive sa elektromotorom od 67 kW/90KS i litujum-jonskim baterijama.
S druge strane, novi Smart ForFour će biti napravljen na produženoj platformi FortTwo, dok će njegov izgled biti inspirisan ForStars konceptom.
U svakom slučaju, ForFour će imati mesta za četiri putnika, a sa 3550 mm će za 820 mm biti duži od modela ForTwo. Visina ovog modela će iznositi 1701 mm, međuosovinsko rastojanje 2470 mm, a jedan od motora u njegovoj ponudi će biti i pomenuti 0,9 litarski turbo benzinac.
Šef Mercedesa Dieter Zetsche je izjavio da će cela paleta Smart modela imati novu platformu sa zadnjim pogonom i motorom smeštenim pozadi.
Takođe, Smart priprema i novi crossover na bazi modela ForFour, koji će se odlikovati atraktivnijim eksterijerom i povišenim klirensom.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Renderi: arhiva Autoblog.rs / Autobild.de
Pa demantuje te tržište.
Gradske gužve, nedostatak mesta za parkiranje. Mali potrošač, jeftina eksploatacija, odavno je hit u Evropi, tj od samog pojavljivanja.
I u svim gradskim sredinama gde je krkljanac.
Pit
ovo moze da kupi samo neko ko ima para na bacanje.
Em je nevidjeno ruzan, smesan i nebezbedan, em se moze kupiti auto C segmenta za te pare...
Pit
pretpostavljam da ga branis samo zato sto pripada Meci, inace bi i ti tvrdio isto...
Dati 13 hiljada eura za igracku od 3 metra i 70ks, pa to moze samo...
http://www.smart.de/content/smart/de/website/de/index/smart-fortwo.html#showme.ccindex=0
@ carobnjak, nema potrebe 13.000 evra, evo ga kod nas na akciji za 8.990 evra:
https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2013/07/31/novi-smart-za-8.990-evra
Ovaj ljepse izgleda od proslog, dobri motori u saradnji Daimlera i Renault-Nissana. Bice zanimljiv ovaj sa 105 ks. Gradska zujalica. Samo malo niza cijena i ekstra. Ali sto rece Pit, iako je skup on se esktra prodaje. Imaju verzije sa dobrom opremom kostaju i preko 20 000 eura
@auto
e, ako je tako, onda ide ovako:
E svasta!
Za te pare bolje uzeti Fabiju klotaru na 3 cilindra i voziti se ko gospodin dok ne riknes... :)
Čarobnjak
Skup jeste.
Ali nebezbedan nije.
Pokazalo se ne kreš testovima da je bezbedniji od većih kola u odnosu ne sebe.
https://www.youtube.com/watch?v=wmt6jMIuwZM
Školjka mu je izuzetno jaka i nije uopšte lako napraviti taj automobil ako malo razmisliš. ;)
Gde spakovati sve na tako malom automobilu, uskladiti sve, da bude bezbedan, prostran itd. Ima emisija kako se pravi pa pogledaj. Kao što rekoh, jeste skup, ali s druge strane ti štedi mnogo više od ostalih automobila. I ako si obilazio Evropu od 2000-e, mogao si da vidiš da ih je tamo puno... ;)
Kao što vidiš, milion i po ih je napravljeno do sada, a to je sve po gradovima, niko ne uzima Smarta za put. ;)
Koji auto da uzmeš za grad da je ekonomičniji od 0,8 cdi Smarta. ;) Registracija smešna, parkiraš ga gde hoćeš, mala potrošnja...
Čak i dvometraši imaju mesta unutra. Smart je za grad, odlično prevozno sredstvo.
Pit
vidi, ako ce mi auto sluziti da se vozam od jedog coska do drugog, ili da me zastiti od kise, onda ja bolje odoh peske!
A pri takvoj primeni je sigurno bezbedan...:)
čarobnjak
Pa Smart je i namenjen za grad. ;)
I kao što rekoh, puna ga je Evropa odavno, a i svi veći gradovi, gde je gužva.
Pit
pa bas zato ne vredi toliko!
A jel imas neki snimak kako podlece pod kamion, ili kako leti sa autoputa? :)))
Carobnjak
Bar milion i po ljudi se ne slaze sa tobom. ; )
Nemam, posto ga slabo vidjam van grada i na autoputu. ; )
Ali tu ne ocekuj ni od jednog automobila srecu. ; ) Vidjao si sigurno kako se Smart parkira popreko, a to ne mozes sa drugim autom. ; )
I gde ga jos sve parkiraju.
Pit
znas kako ja zarezujem milione, inace bih vozio Golfa! :)
Pa eto, zapitaj se sto ga ne vidjas...