Uskoro i novi Nissan Murano

Koliko je za sada poznato i koliko su pokazala dosadašnja viđenja test vozila veliki uticaj na konačni dizajn novog Murana će izvršiti konceptni model Resonance.
Dimenzije će mu ostati slične prethodnom modelu, a sam automobil će se bazirati na tzv. D platformi koju će deliti sa modelima Maxima, Altima i Pathfinder.
Motorizaciju bi trebalo da čini dorađeni 3,5 litarski V6 uparen sa CVT prenosom, a u ponudi će se verovatno naći i hibridna verzija koju će pokretati 4-cilindrični 2,5 litarski benzinac i električni motor. Takođe, treba očekivati standardni pogon na sva četiri točka.
Na kraju dodajmo da CrossCabriolet varijanta neće biti dostupna i u novoj generaciji zbog slabe potražnje.
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Autocar.co.uk
Koja je poenta ovih podignutih karavana?
Unutra nema nista vise mesta od normalnog karavana, visi j i manje stabilan, tezi je pa trosi vise goriva, a pritom cak nema ni odstojanje od tla?
Od svih vrsta „automatik“ menjača koji postoje, CVT je poslednji koji bih bio spreman da imam. Znam jednog „imaoca“ prethodnog murana V6 od 3.5 litra sa tim CVT-om, koji je „kukao“ po više osnova samo zbog menjača ( 1/ i pored preko 250 „konja“ veoma mala vučna snaga zbog CVT-a za prikolicu, najviše 1.500 kg, što je na nivou nekog običnog motora od 1.6 litara sa manulenim menjačem, 2/ veoma skupe opravke i servisi CVT menjača ), a „kap u čaši“ mu se prelila kada je po sistemu „staro za novo“ hteo da proda tog „CVT murana“ ( sa svega 80.000 km ) i dobio „korpu“ baš zbog CVT-a ( rekli su mu da uz CVT „nikakvu ponudu“ ne mogu da mu daju ).
Slične „ružne priče“ za CVT sam čuo i od jednog imaoca jazz-a.
Tako da zaista ne razumem otkuda im ideja ...
Inače, nissan DCI, čak i sa klasičnim automatskim menjačem ( a ne sa CVT ), ima „vučnu snagu“ i preko 3 tone, tako da je ono što CVT nudi baš smešno.
barem ovde na zapadu niko ne kupuje murano da bi vukao nesto sa njim. nije poenta u snazi vec murano koristi identicnu platformu kao i altima, koji je obican porodicni sedan. samo zato sto su stavili vecu skoljku na tu platformu ne znaci automatski da se i vucna snaga povecala. obican crossover uradjen zbog ekstra prostora, a ko hoce nesto da vuce neka kupi ili pravi SUV ili pickup.
vozio sam altimu nekoliko puta sa cvt menjacem i dosta mi se dopala.
glavno trziste murana je amerika, a ovde se prodaje vise nego uspesno - samo je ford edge bolje prodavan u klasi, tako da sam siguran da ce i ovaj model imati uspeha.