Nova Mazda MX-5 sa 1,5 litarskim atmosferskim motorom

Pojavile su se informacije o tome da će Mazda u novu generaciju modela MX-5 (Miata) ugrađivati 1,5 litarski motor.
Radi se o četvorocilindričnom 1,5 litarskom atmosferskom SkyActiv-G benzinskom motoru koji se takođe nudi i u novoj Mazdi3 gde inače razvija 100KS i 150 Nm. Naravno, za Mazdu MX-5 će dobiti više snage, a takođe se pominje i 2,0 litarski SkyActiv-G benzinac.
Novi MX-5 će i dalje imati pogon na zadnjim točkovima, dok će platforma biti zajednička sa modelom koji se razvija zajedno sa italijanskim Fiatom. Sada samo ostaje pitanje pod kojim brendom će se prodavati italijanska verzija ovog roadstera, budući da po nekim nedavnim glasinama to ipak neće biti Alfa Romeo kako se to do sada mislilo.
U svakom slučaju, novi MX-5 će odlikovati Kodo dizajnerski rečnik i Mazdina SkyActiv tehnologija, a očekuje se da će težina vozila biti nešto veća od 1000 kg.
Takođe, potrošnja goriva će biti smanjena za oko 30 odsto u odnosu na sadašnju generaciju, dok se premijera očekuje tokom 2015. godine.
Podsećanja radi, pre 25 godina Mazda je na sajmu automobila u Čikagu održala promociju prve generacije modela MX-5.
Radilo se o laganom, jednostavnom i zabavnom vozilu koje je odmah postalo hit i koje je ponovo podstaklo interes kupaca za roadsterima. To dokazuje i brojka od više od 920.000 prodatih primeraka Miate u ovih 25 godina.
MX-5 je zahvaljujući dobroj prodaji završio i u Ginisovoj knjizi rekorda, i to kao "Best-Selling Two-Seater Sports Car", a dobio je i preko 200 nagrada širom sveta.
Kada se Mazda MX-5 pojavila u prodaji na američkom tržištu te 1989. godine koštala je 13.800 dolara, dok je pod haubom bio 1,6 litarski benzinac sa 86 kW/116KS i 135 Nm. To je bilo dovoljno da 960 kg težak roadster od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od devet sekundi.
Druga generacija MX-5 modela je predstavljena 1998. godine i to sa jačim 1,8 litarskim motorom sa 140KS, dok je treća generacija svetlost dana ugledala 2005. godine sa novim 2,0 litarskim agregatom od 170KS.
Sledeće godine se dakle očekuje i potpuno nova, četvrta generacija, koja se razvija u saradnji sa Fiatom, a biće zanimljivo videti kako će Japanci proslaviti proizvodnju jubilarnog, milionitog primerka.
Ivan Mitić – Autoblog.rs