home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

BMW je aktuelnu generaciju Serije 3 sedan (F30) predstavio krajem 2011. godine (s tim što je prodaja počela u februaru 2012.), ali dolaskom nove Mercedesove C klase i najavom novog Audija A4 i Jaguara XE vreme je za osveženje kako bi automobil ostao dovoljno atraktivan i konkurentan.

Ipak, u BMW-u ne planiraju ništa drastično što se izgleda tiče pa će Serija 3 LCI  (Life Cycle Impulse) dobiti doetrani prednji deo sa redizajniranim branikom i drugačijim otvorima za vazduh, kao i opciona full LED prednja svetla.

Najviše pažnje međutim privlače najave da će Serija 3 LCI dobiti i trocilindrične benzinske i dizel motore, a treba očekivati i nove ili unapređene sisteme koji se tiču bezbednosti i pomoći vozaču.

Obnovljena Serija 3 se očekuje krajem ove ili početkom sledeće godine, dok više detalja tek sledi.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto: Worldcarfans.com / Automedia

Više slika na sajtu Worldcarfans.com



čitanja : 1931



Komentari

U sto marki da ce ovo (trocilindricno pokretalo) imati i Mecka za 3-4 god, a Audi pocetkom sledece :))) tuga, ali tako je.

Autor NemanjaBB 26 Mar 2014, 17:08

Kad prije redizajn.A i nije cudo kad je Mercedes izbacio onakog ljepotana.

Autor messi 26 Mar 2014, 17:52

Sto lepo odmah nisu skinuli po 2 ili 3 cilindra i da nas rese lepo muka? Onda bi taj jednoklipni motor komotno mogao kao celina da postane potrosni materijal i lepo zamenis ceo motor a ne ovako kad nesto crkne da ga popravljas i za glavu da se hvatas :))
Sahranice ih sve Mazda sa njihovim Skyactiv-om u buducosti.

Autor Panco 26 Mar 2014, 17:57

Nbb
Imace, ali ne u C klasi, vec u A i B.
Bilo je saopstenje da nece stavljati u glavne limuzine sa rwd.

Autor Pit 26 Mar 2014, 18:39

Otkud sad ta oznaka LCI?!?

Autor carobnjak 26 Mar 2014, 20:24

Da ne navodim svakog ponaosob, vec sve odgovore da objedinim pa ce se svako naci.
Mercedes nece ovo imati u vecim modelima od A klase isto kao sto A klasa nikad nece imati motor slabiji od 109ks.
Kad pre redizajn? Posto ce se ovaj redizajnirani model pojaviti u septembru 2015. na sajmu u Frankfurtu, to je tacno tri i po godine od pocetka prodaje ovog modela, sto znaci - bas kad mu je i vreme.
Evo i uporednog testa serije 1 sa cetvorocilindricnim motorom od 1.6L i 136ks, i novog Minija sa 1.5L motorom i tri cilindra sa takodje 136ks. Medjutim, trocilindras se pokazao dosta bolje, bolje performanse, bolji razvoj obrtnog momenta (isti obrtni momenat, ali 4-cilindras ga razvija od 1350 obrtaja, a trocilindras od 1250). I pri tom ima 15% nizu potrosnju. Cetvorocilindrasi se sele u neku drugu kategoriju (200-300ks).
Evo testa:
http://www.dodaj.rs/f/N/nI/2HaHS0kq/1vsmini.jpg

A ako neko bas hoce da kupi jeftiniji model a da ima i solidan zvuk, evo kako ovaj malac moze da zvuci:

http://youtu.be/zkgXnEQvLk8

Ostali ce preci na trocilindrase ne zato sto zele ili misle da su trocilindrasi bolji od cetvorocilindrasa vec jednostavno zato sto ce morati, da bi ispunili standarde o emisiji co2 na nivou cele game.

Sto se tice ovog trocilindrasa (sve ovo pricam u koliko se taj motor zaista pojavi u seriji 3) on je iz iste "B" familije kao i novi cetvorocilindras i sestocilindras. Novi cetvorocilindras je bukvalno trocilindras sa dodatim cilindrom, a sestocilindras je maltene dva trocilindrasa spojena. Ova nova familija motora deli 80% delova. Da se slucajno neko ne nada da ce BMW da napravi celu losu familiju motora, tj. 80% motora koje ugradjuje?:)))

I ostali ce ovo da urade, samo sto ce neki da sami razviju vrhunskog trocilindrasa, a drugi ce da pozajmljuju od VW-a i Renoa.

Autor toma 26 Mar 2014, 20:40

E ovo će da bude limuzina!
Kako je to sve toma lepo obrazložio, samo zaboravio da kaže da je kriza i jeftinoća naterala BMW da ućari na jednom cilindru :) Drugi kupe mali motor od eksperta, a BMW vežba....
Mislim da će ovaj BMW biti prvi auto sa 3 cilindra skuplji od 20 000€. Ili je taj rekord već potukao Mini??

Autor mange 26 Mar 2014, 20:55

http://www.autocar.co.uk/car-news/geneva-motor-show/mercedes-rejects-three-cylinder-engines-big-cars

Mercedes odavno ima tri cilindra o,8 cdi u Smartu.
Samo što bmw satavlja u svoj top model i8, a Mercedes u Smarta, to je ta razlika. :)
I ovi će da stave u trojku, 5-cu, ne bi me iznenadilo i u 7-cu. :)))
Jer ipak je to vrhunski trocilindraš sa zvukom V12. :)))
toma zna, dugo je na tržištu pa se pokazao i dokazao kao pouzdan...

Autor Pit 26 Mar 2014, 21:05

"Novi cetvorocilindras je bukvalno trocilindras sa dodatim cilindrom"

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRca-9hhYFYT7oCZLM0OdBsRSfsEcwW_7vP0zrZQPQ12XTEW7dyKw

Autor Panco 26 Mar 2014, 21:25

Otkako sam doziveo neprijatnost na standu BMW-a na sajmu prosle nedelje,( jer sam trazio da sednem i pogledam 316i jer sam kupac i dobio odgovor od njihovog prodavca da pogledam kroz prozor), vise ne gledam niti mislim o BMW-u jer mi se smucio. Tako da i da ubace i motore sa 1,2 cilindra ili 8 da spakuju u 2000ccm3 jednostavno me vise i ne interesuje.

Autor Stefan 26 Mar 2014, 21:37

Sto da ne, treba ubaciti trocilindras u 316i ili 316d... mada vidim da su povukli ove nove Mini-je sa 1.5 dizelasem zbog problema sa bukom, izgleda jos to nije dovedeno do nekog adekvatnog nivoa...

@toma
Ne znam kako da ti kazem ali Mini je 200 kg laksi od Serije 1, pa nije ni cudo sto je potrosnja manja kod novog 1.5 benzinca, a ako je istancano culo novinara moglo da primeti razliku u razvoju maksimalnog obrtnog momenta od 100 o/min izmedju ta dva motora onda svaka cast. ;)

Autor Orlo 26 Mar 2014, 22:03

@Stefan
Sramota! Koja je poenta sajma da te ne puste da udjes u auto pogotovo ako si potencijalni kupac istog??? Bitno da im je hostesa proglasena za miss i da je cika Misko pozirao za novine.
Sa druge strane cak su pustali i u Lanciu Themu da se udje.

Autor Panco 26 Mar 2014, 22:06

Au kakav bol. Kao sto jedan od njih sam svoje stanje opisao pre neki dan - max pain.
Pit, ti se se bacakao po blogu, kunuo, kleo, sta sve ne, da nema teorije da ce ikada A klasa imati manje od 109ks. Cak si me proglasavao ludim sto tako nesto mogu i da pomislim, ostavljao si desetine smajlija na model 114d od 95ks i 12.9s ubrzanje, da bi smo istog dana saznali da se vec uveliko prodaje A klasa sa 90ks, i da taj 114d ima stravicne performanse u odnosu na to A govance.
Vi ocigledno ne shvatate da ne postoji drugi nacin da se do 2020. potrosnja smanji na zadatu vrednos, al neka, samo vi penite.
A sto se Stefana tice, mislim da je njegov potez sjajan. Potseca me na izjavu jednog lazarevcanina koja glasi:"Ja mrzim BMW zbog tome"!
Stefane, posto su te na standu BMW-a na ovogodisnjem CarShow-u iznervirali, ti lepo idi i kupi Daciu. Pritom ces ustedeti. A ti da si ozbiljan kupac otisao bi u DeltaMotors i mogao da sednes u bilo koji model i da na miru sedis i razgledas do mile volje. Da pogledas sve opcije, uzorke materijala, i onda da sednes i provozas test vozilo. Ovako, mislim da su iz daljine videli da nisi kupac. Barem ne ozbiljan.
Panco
ja se mozda nisam najbolje izrazio, pa je umesto "bukvalno" trebalo da stoji "maltene", ali ti si kao i uvek pokazao da te ne interesuje sustina vec sitne greske u izrazavanju. Sto i jeste znak velikog neznanja, koje konstantno pokazujes na ovom blogu. Ali ako te interesuje sustina, pogledaj ovaj klip:

http://youtu.be/zwVV3sc2Mjg

Autor toma 26 Mar 2014, 23:25

mange
ja znam za auto sa tri cilindra koji kosta 130000e:)

Autor toma 26 Mar 2014, 23:46

Orlo
ti mislis da je razlika izmedju ta dva motor samo u tih 100 obrtaja manje za max. obrtni momenat? Cak i da se to ne razlikuje osecaj u voznji moze da se razlikuje drasticno. Predlozicu ti nesto. Ako ti se pruzi prilika, provozaj BMW 320d verziju od 163ks, a zatim ga chipuj na 197ks. Ta veca snaga i bolje ubrzanje ce ti biti zanimljivo neko vreme, ali sam siguran ako volis da auto lepo i kultivisano razvija snagu, da ces u nekom trenutku pozeleti da se vratis na verziju pre chipovanja. Naime, iako bi iz tehnickih podataka na papiru rekao da bi ovaj chipovan ubio u pojam ovog slabijeg, kad osetis koliko vecu turbo rupu ima chipovan, verovatno bi promenio misljenja. Mada, koliko ljudi, toliko i cudi. Za one kojima je najveci dozivljaj da sto brze stignu od semafora do semafora, ovo sto sam napisao izgledace mnogo glupo.

Autor toma 27 Mar 2014, 00:07

toma
Jel to praksa BMW-a da "šacuju" kupce, i da one koje smatraju da nemju pare šalju u Daciju?? Jel ti to već lici na određivanje BMW klijentele, baš onako kako ih ovde i opisujemo??
Uzgred, odma da ti kažem, BMW serije 1 u osnovnom paketu, nije odmakao mnogo od dacije Sandeo, napucane opremom. Samo je jedno 3 puta skuplji i ružniji. A eto i on će imati 3 cilindra, baš kao i Dacija.
Tako da sigurno znaj, Dacija kupci ti nikada neće sesti u BMW na sajmu. Oni ipak nešto znaju, što drugi ne vide...

Autor mange 27 Mar 2014, 00:14

I jos jedna stvar kad je rec o seriji 3 i trocilindricnom motoru. Prema informacijama koje ja imam, najverovatnijie da ce se taj motor ugradjivati u model 320e. To ce biti plug-in hibrid sa trocilindricnim motorom i elektromotorom sa oko 90ks. Inace, prva serijska plug-in hibrid limuzina medju nemackim premium proizvodjacima ce biti BMW 530Le koji ce imati 2.0L cetvorocilindricni motor i elektromotor, a pojavice se u prodaji u Kini odmah posle salona u Pekingu sledeceg meseca. Sa istim pogonskim sklopom ce se kasnije ove godine pojaviti X5 30e.

Autor toma 27 Mar 2014, 00:38

toma
Ja mogu da pogrešim u pretpostavci, jer imam svoje mišljenje, za razliku od tebe.
Ali ovde se radi o zvaničnom saopštenju Mercedesa !
Dakle, ja sam mislio da neće ubaciti slabiji od 109ks, a oni su ipak ubacili.
A ovde zvanično saopštenje za tri cilindra.
E sad, ako si ti mazohista pa ne želiš da uvažavaš činjenice, to je tvoj problem.
I nemoj da kopiraš, razumem da si nezanimljiv i da ne znaš šta znači pojam kreativnost, ali bar nemoj da kopiraš, trulo je.
"Max pain" je deskripcija za sve MB hejtere, a vezano specijalno za F1. :)))
Dakle kao što rekoh, C klasa neće imati tri cilindra, trojka oće. Koga to boli, vidi se po komentarima. :)

Autor Pit 27 Mar 2014, 01:11

Tomo
Ozbiljan sam kupac, ustvari vec bio. Umesto 316i narucen i kaparisan nov A3 limuzina 1.4tfsi 140ks u fullu. Nijanse su lomile izmedju 316i i A3. Toliko o tome. A iskreno iako nisam ljubitelj dacie cujem da nekim ljudima dugo traje i da imaju manje problema nego neki vlasnici vozila premium segmenta. Ima ona stara prica kada je neki deda u narodnoj nosnji i torbom dosao na stand MB i pitao koliko ovaj kosta oni ga oterali. On je posle kupio Chrystler ili Cadillac. Ono sto nasi uvoznici nikada ne nauce a to je : musterija je uvek u pravu i svako je potencijalna musterija.

Autor Stefan 27 Mar 2014, 01:17

mange 00:14
Hahahaha, bravo majstore !
Genijalan komentar.
Kako bre još nisi shvatio da je bmw-ov motor od tri cilindra svemisrska tehnologija, ima zvuk od V12, ide kao Veyron. :)
Kako se samo ne setiše do sad da ubace drajcilindraša...
Do sad bio bzv bmw, tek sad će da bude valjan. :)
A za šac metodu, šta reći...

Autor Pit 27 Mar 2014, 01:19

Pit ako se tako slepo drzis zvanicnih saopstenja, mozes li da mi navedes zvanicno saopstenje na osnovu kojeg tako samouvereno tvrdis:"Dakle kao što rekoh, C klasa neće imati tri cilindra, trojka oće". A to sto je jedan od Mercedesovih sefova rekao nesto, nije zvanicno saopstenje. To sto je on rekao u nekom intervjuu, pa onda iscupano iz tog intervjua, svakako nije zvanicno saopstenje. Zna se kako izgledaju zvanicna saopstenja. A kad smo kod intervjua, hoces li intervju od prosle godine Norberta Reithofera gde kaze da se u trojku nece ugradjivati trocilindricni motor. Evo: http://www.autozeitung.de/auto-news/norbert-reithofer-bmw-interview-elektromobilitaet-sportwagen-plaene-gn30030

Autor toma 27 Mar 2014, 01:41

Stefan
Znam dosta takvih primera.
Problem je samo što se dosta puta odnos zaposlenih odnosi na gazdu. Tj, recimo konobar prevari gosta, a gost pljuje vlasnika koji nema veze sa tim.
Ko zna koje gluperde su zaposlili tamo, balavurdiju neku da vrckaju tamo, poziraju i slikaju se kao da snimaju za Fashion tv, a ne da je sajam automobila.
Znam recimo za primer ovlašćenog servisa na NBG.
Čovek uzeo nov Nitro, nešto je bilo za zamenu i nisu hteli da mu zamene.
On se žalio, pa slali dopis u Nemačku i oni su ga i dalje lagali i muljali.
On je insistirao da mu daju taj odgovor na Nemačkom.
Na tom odgovoru Nemci kažu, menjajte, nema rasprave sa mušterijom, mušterija je uvek u pravu.
Kod nas si ti naleteo na nekog napaljenog guštera koji ide prevozom na posao, a upao je u trans i umislio da je uhvatio boga za nešto i da vozi nešto od bmw-a.
Čoveku prosto dodje neprijatno i smarački da ide tamo da se žali, da ih upozori i tako gube kupce.
Ima doduše i drugačijih, kao jedan što se zainatio i smenio direktora na NBG-u ( MB ), Nemca ! :)
Al eto vidiš, ovde ima pojedinaca koji zamišljaju i umišljaju da su nešto u bmw-u i ponašaju se tako kako se ponašaju.
Kako god, sa srećom, A3 sedan mi je jedan od najlepiš Audi limuzina, ako ne i najlepši.
Verovatno je to onaj crveni, crvena mu najbolje stoji. :)

Autor Pit 27 Mar 2014, 01:44

Stefan
da te auto lepo sluzi, ali bitno je da ti znas sta hoces. Tj. da si se lomio izmedju automobila u istoj klasi. Mogao si i A1 da uzmes. Sa "jos vise" full opreme i jos jacim motorom:)

Autor toma 27 Mar 2014, 02:03

Izmedju dve klase si se lomio i uzmes manji auto... o.O

Autor NemanjaBB 27 Mar 2014, 03:42

pit
kad smo kod zvanicnih saopstenja, mozes li mi samo reci sta se desava sa modelom SLS E-cell. Predstavljena na sajmu (navodno) produkcijska verzija, godinu dana najavljivan pocetak prodaje i izgleda velika laz. Drugim recima, ne veruj celavcu koji ima brkove i mnogo prica.

Autor toma 27 Mar 2014, 08:59

316i je usao u pricu zbog popusta koji je bio na sajmu i bukvalno za isti novac i A3 L i 316i - postoji i glavna stavka, ogranicen budzet :( ja bih najradije nesto vece ali :((( . E sad sve ima svoje prednosti i mane. Mane 316i zadnja vuca, skuplja registracija (jer je audi 1.4) ali velika prednost zbog cega je i usao u razmatranje i blizu kupovine je malo veca limuzina za isti novac.
A1 sa onim motorom 1.4tfsi sa 185 ili 2.0tfsi je extra ali to trosi :(( i nije za nas, za tu kategoriju automobila pre bih uzeo proceed GT jer sam bas bas prijatno iznenadjen tim automobilom na sajmu. Glavna stvar , za svoje pare ja biram i ne zelim da me neko pravi na budalu ili da ispadnem budala.
A da se vratimo temi , ti trocilindrasi mozda u daljoj buducnosti budu revoluciona stvar, uz stalna unapredjivanja i poboljsanja mozda ispadnu super stvar. Cesto se desavalo da prema novim dostignucima koja se kasnije pokazu kao dobra ljudi gledaju sa predozrenjem.

Autor Stefan 27 Mar 2014, 14:02

Stefan Pa super, zdravo da ga vozis. Ali ja nikada ne bih golfa sa gepekom umesto BMW serije 3. Razlika je nebo i zemlja. Ali, ako smatras da je zadnja vuca mana, sto si uopste i razmatrao 316i za kupovinu.

Autor toma 27 Mar 2014, 15:17

toma
Mnogo "gađaš" Audi, i kudiš ga. Elem, da ponovim po 100 put, Audi je čest flotni utomobil, voze ga ozbiljni bogati ljudi, voze ga Vlade, služi u bogatim državama.
E ja tu negde ne vidim BMW, ili je prisutan na nivou statističke greške. I opet potvrda i razlog zašto su Stefana oterali sa BMW štanda. To je izgleda baš posebna klijentela (da ne navodim jer bi auto vršio recenziju, a mislim na slične goste kao u specijalno sudu))...

Autor mange 27 Mar 2014, 16:04

Stefane
Vozio sam sličan 1.4 TSI u novoj otkaviji. Ono ide kao "nevreme". Svaka im čast za motor. Nisi pogrešio. Srećno

Autor moron 27 Mar 2014, 16:34

mange
ti u specijalnom sudu su statisticka greska ako gledamo klijentelu BMW-a. A ti gledas trziste Srbije gde se godisnje proda 500 BMW-a, i generalizujes za ostalih 1650000 prodatih BMW-a. Sa takvim razmisljanjem spadas u onu kategoriju koja kad se pomene, sledi - cenzura (pretpostavljam da si to hteo da kazes, a ne recenzija). Ali OK, to je valjda normalno za jednog BMW-mrzca. Kad vec generalizujemo stvari na lokalnom nivou, i kad vec pominjemo Audi, zna se cemu su sluzili sive A8-ice.

Autor toma 27 Mar 2014, 17:46

@moron
Znam da nije tema ali moram da te pitam posto si vozio istu:
Kako se krece potrosnja kod Octavije sa tim motorom jer imam prijatelja koji je veoma zainteresovan za kupovinu istog?

Autor Panco 27 Mar 2014, 17:56

@Panco
"Skyasctiv tehnologija" zajedno sa Kodo dizajnom je samo jedna dobra medijska prica, i nacin da se stvori brend prakticno ni iz cega. Niti su oni stvorili nesto novo (primenjuju legure celika koje su lakse, sto omugucava manju masu), niti su postigli nesto revolucionarno (povecanje stepena komresije odnosno koriscenje principa HCCI tj popularno Bizel opet nije nikakva novina, pre 10 godina su MB, GM i VW napravili prvi takve motore) nego samo na neki nacin prodaju maglu. Daleko da je to lose, tj da je Mazda losa, samo to nije nesto posebno kako predstavljaju.

Autor Orlo 27 Mar 2014, 18:24

@Panco
Valjda će "auto" makar privremeno da oprosti :)
Vozio sam je 2X BG-KG i nazad. Moj je utisak ( na bazi "blesimetra" škode) da pri 120-130km/h na auto putu ne troši više nego moj 308 SW 1.6 HDI. Оktavija je ta dva puta trošila "kombinovano" do KG i nazad oko 6 litara ( auto put 120-130, a od Batočine "kako može", tj. znatno sporije ). Vlasnik veli da po gradu troši do 8,5 (dosta sigurno zavisi i da li se koristi onaj start-stop).
Ali, to, kako ono vozilo ubrzava, mene je fasciniralo ( "očas" digne do 180 ). Samo "lupiš" po gasu i ode kao "elektromotor".
Za pohvalu

Autor moron 27 Mar 2014, 18:39

@Stefan
Nek te auto lepo sluzi. A3 L je kao bombona.

Autor Bagzi 27 Mar 2014, 18:46

@moron
To uopste nije mnogo za ono sto pruza zauzvrat.
Hvala na odgovoru druze! :)

Autor Panco 28 Mar 2014, 00:26

toma
Mislio sa sam baš na recenziju, a ne cenzuru.
Vi bi u BMW uveli cenzuru za one koje imaju bilo kakav loš stav prema BMW, pa ti se cenzura priviđa. Auto nije radio "cenzuru" čak ni ljudima koji su ih lično vređali.
Uzgred, sve opet objašnjavaš i znaš, ali opet ne daš odgovor, zašto Vlade, predsednici, kraljevi, poznati i bogati ljudi ne voze BMW, ili ga voze u količini "statističke greške"???
Nikako da daš odgovor na ovo ključno pitanje. Ako može, molio bi da se usredsrediš na njega!

Autor mange 28 Mar 2014, 15:49