Poslednje vesti o novom BMW-u X6
Nova generacija popularnog BMW-ovog crossovera, koji je veoma uspešno kombinovao karakteristike SUV-a i coupea te takoreći svojim dolaskom na tržište osnovao sopstveni podsegment i ostvario odlične prodajne rezultate, biće predstavljena krajem ove godine na auto salonu u Los Anđelesu.
Kao što je i do sada bio slučaj, novi X6 će se bazirati na modelu X5 i predstavljaće njegovu sportskiju i elegantniju verziju. Za razliku od prethodnika novitet će porasti dimenzijama i ponuditi putnicima više prostora unutar kabine i unutar prtljažnika. Dizajn se neće puno menjati, odnosno radiće se o evoluciji sadašnjeg stajlinga u smeru usklađivanja sa poslednjim porodičnim linijama i karakteristikama.

Iako bi platforma trebalo da ostane većinom napravljena od čelika novi X6 će biti lakši od trenutne generacije, što će se prvenstveno pozitivno odraziti na ekonomičnost automobila. U tome će svakako pomoći i nova linija motora.
Konkretnije, osnovu motorizacije bi trebalo da čine 6-cilindrični 3,0 litarski dizelaši i benzinski pogonski agregati iste zapremine, a slediće ih dorađene verzije 4,4 litarskog V8 turbo motora koji će pokretati i M verziju snage oko 560 KS. Takođe, u ponudi će se naći i hibridna verzija koju će činiti kombinacija 6 cilindričnog 3,0 litarskog benzinca i električnog motora.
Prodaja novog X6 će početi krajem ove, odnosno početkom sledeće godine, a za razliku od prve generacije koja gotovo da nije imala direktnog konkurenta, novom modelu u borbi za kupce će se suprotstaviti i Mercedesov MLC.
Na kraju dodajmo i da će ponuda X modela kasnije biti proširena i modelom X7.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Automedia
toma
"Iako bi platforma trebalo da ostane većinom napravljena od čelika"
Nisi mi odgovorio na pitanje, novi X5 i X6 su na staroj platformi, tj od prethodnog modela ?
Tako sam pročitao negde, a i ovo sad što piše.
Kada će početi da koriste novu platformu ?
pit,gde si to procitao?mora da toma nesto zna o tome.
a i da je ostala stara izgleda da je dovoljno dobra da nastavi uspeh x5ice.
pit
odgovoricu ti kad ti meni odgovoris na linkove koje sam ti poslao po pitanju profita.
bs8
http://www.germancarforum.com/community/threads/2014-bmw-x5-f15.49069/page-18
Nova platforma dolazi tek sa novom 7-com.
Novi X5 koristi staru platformu, tako da je najveća razlika u dizajnu.
To je platforma 5-ce F10 ( 2009 ).
Mrzelo me da tražim, pa zato pitah tomu da se ne bakćem, ali pošto nije hteo da odgovori, morao sam da potrošim koji minut. :)))
bs8
ne znam sta pit podrazumeva pod platformom, ali promenjeno je medjuosovinsko rasotjanje, prosiren trag tockova, novo je ogibljenje, sistem upravljanja, elektronika,... da, ostalo je od prosle platforme nekih 30%. Meni je zao sto nije cela platforma ostala ista - uporedni testovi bi bili zanimljiviji. BMW nije hteo da razvija kompletno novu platformu za X5, jer kompletno nova revolucija stize sa serijom 7. Bilo je prerano da karbonac stigne u 2013. I da Pit, slagao sam te. Dajmler nema za malo veci profit od BMW-a, vec ima manji. A ako negde drugde naletis na drugaciji podatak, to je ili lazna informacija, ili su upitanju Dajmlerove investicije koje nemaju veze sa auto-moto svetom (mislim i na kamioni, autobuse, traktore). A da je samo dizajn promenjen kao sto ti mislis, zar te nebi bilo sram da to pominjes - posto bi to znacilo da X5 star 8 godina rastura novog ML. Kad bih birao izmedju ML i X5, kad smo vec kod dizajna, pre bih uzeo X5 pa da ima i platformu prve generacije X5:))
Inace, video sam pre nekoliko nedelja X5 i ML. Jedan pored drugog, od pozadi, na semaforu. ML izgleda toliko tuzno, da nemam reci. Nije mi samo jasno kako ih nije bilo sramota da onaj "a la stilo" dizajn puste u promet. X5 u odnosu na ML kao da je sleteo iz drugog univerzuma. A jos mi je manje jasno kako neko kupi ML ako pre toga vidi X5. Mada, ima penzosa svakojakih... urezala se trokraka na celo:)
pit,veruj da je ostao na staroj platformi zahvaljujuci konkurenciji.siguran sam da bi mu i na dizajnu malo vise radili,ali preko puta sebe ima jednog ml-a koji je po mom misljenju ispod njega sto se tice 80% stvari(sto i bezbroj testova pokazuje) i audija q7 koji dolazi tek sledece godine(i to ako se ne varam krajem) tako da su ga i odradili kako su ga odradili.odradili su ga perfektno,ali kao da su umesto celog koraka napravili pola i tu se zadrzali jer za celim korakom nije bilo potrebe(citaj slabe konkurencije).