Nova Mazda MX-5 će premijeru imati početkom septembra

Povodom 25-godišnjice modela MX-5 (Miata) Mazda je pre nekoliko meseci na sajmu automobila u Njujorku prikazala i specijalno izdanje nazvano 25th Anniversary Edition, kao i 2015 MX-5 Skyactiv šasiju, dok će potpuno nova generacija ovog dvoseda premijeru imati početkom septembra.
Promocija će se održati na nekoliko mesta, i to u Japanu, SAD-i Evropi.
Ovde podsećanje da se nedavno pojavila i vest da će Mazda u novi MX-5 ugrađivati i četvorocilindrični 1,5 litarski atmosferski SkyActiv-G benzinski motor koji se takođe nudi i u novoj Mazdi3 gde inače razvija 100KS i 150 Nm. Naravno, za Mazdu MX-5 motor će dobiti više snage (oko 130KS), a takođe se pominje i 2,0 litarski SkyActiv-G benzinac sa oko 165KS. Pored manuelnog menjača, kao opcija će se nudi i automatska transmisija.

Novi MX-5 će i dalje imati pogon na zadnjim točkovima, dok će platforma biti zajednička sa modelom koji se razvija zajedno sa italijanskim Fiatom.
U svakom slučaju, novi MX-5 će odlikovati Kodo dizajnerski rečnik i Mazdina SkyActiv tehnologija, a očekuje se da će težina vozila biti manja za oko 100 kg.
Takođe, potrošnja goriva će biti smanjena za oko 30 odsto u odnosu na sadašnju generaciju, a odlikovaće se i nižim težištem, unapređenom bezbednošću, poboljašnim upravljanjem, kao i većim komforom i prostranijim enterijerom.
Podsećanja radi, pre više od 25 godina Mazda je na sajmu automobila u Čikagu (9. februara 1989.) održala promociju prve generacije modela MX-5.
Radilo se o laganom, jednostavnom i zabavnom vozilu koje je odmah postalo hit i koje je ponovo podstaklo interes kupaca za roadsterima. To dokazuje i brojka od više od 920.000 prodatih primeraka Miate u ovih 25 godina.
MX-5 je zahvaljujući dobroj prodaji završio i u Ginisovoj knjizi rekorda, i to kao "Best-Selling Two-Seater Sports Car", a dobio je i preko 200 nagrada širom sveta.
Kada se Mazda MX-5 pojavila u prodaji na američkom tržištu te 1989. godine koštala je 13.800 dolara, dok je pod haubom bio 1,6 litarski benzinac sa 86 kW/116KS i 135 Nm. To je bilo dovoljno da 960 kg težak roadster od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od devet sekundi.
Druga generacija MX-5 modela je predstavljena 1998. godine i to sa jačim 1,8 litarskim motorom sa 140KS, dok je treća generacija svetlost dana ugledala 2005. godine sa novim 2,0 litarskim agregatom od 170KS.
Za dva meseca se dakle očekuje i potpuno nova, četvrta generacija koja se razvija u saradnji sa Fiatom, a biće zanimljivo videti kako će Japanci proslaviti proizvodnju jubilarnog, milionitog primerka.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Renderi: arhiva Autoblog.rs / Autoexpress.co.uk