Bugatti Chiron (dopunjeno)

Bugattijev prvi čovek Wolfgang Dürheimer je početkom godine saopštio da je prodat i poslednji Bugatti Veyron, čime je ispunjen plan o proizvodnji serije od ukupno 450 primeraka (300 coupea i 150 roadstera).
Poslednji, 450-ti primerak je inače nazvan "La Finale", a javnosti je prikazan početkom marta u Ženevi.
Podsećanja radi, Veyron se zvanično u prodaji pojavio 2005. godine, Grand Sport je usledio 2008., Super Sport je stigao 2010., dok je Grand Sport Vitesse promovisan 2012. godine (ovde treba pomenuti i da je Bugatti predstavio i šest specijalnih verzija iz svoje "Legends" serije).
Prosečna cena prodatog Veyrona za ovih 10 godina je iznosila oko 2,3 miliona evra.
Što se tiče Veyronovog naslednika (trebalo bi da nosi naziv Chiron), Dürheimer je nagovestio da bi moglo da prođe određeno vreme pre nego što se taj automobil pojavi u prodaji. Neke vesti međutim kažu da bi promocija mogla da se održi tokom sledeće godine i da bi njegova cena trebalo da iznosi oko 2,1 miliona evra.
U svakom slučaju, Chiron će po ranijim najavama biti pravo umetničko delo na točkovima u čiju tehnologiju je kompanije uložila mnogo truda (i novca).
Kako stvari sada stoje, ovaj naslednik Veyrona će imati hibridni pogon koji će kombinovati Euro6 8,0 litarski W16 motor sa direktnim ubrizgavanjem i elektromotor, dok će kombinovana snaga iznositi oko 1500KS i el. ograničenih 1500 Nm obrtnog momenta.
Pomenuti W16 motor će imati četiri turbo punjača, a bar dva će biti električna.
Pogon će biti na sva četiri točka, a menjač sedmostepeni sa dvostrukim kvačilom. Po procenama, ubrzanje od 0 do 100 km/h bi trebalo da iznosi 2,3 sekunde (neki izvori pominju i 2,0 s), a najveća brzina više od 450 km/h (neki izvori preciziraju da se radi o 460 km/h).
Takođe, izveštaji kažu da će Chiron odlikovati i prostranija kabima, poboljšana vozačka pozicija i bolja vidljivost u odnosu na Veyron.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render: arhiva Autoblog.rs / Carmagazine.co.uk
Ako misle da budu na tronu, 1500 ks i Nm nije dovoljno. Prodaja Veyrona je dobrim delom isla zbog "Vau!" efekta, jer je bio prvi serijski auto sa 1000ks i koji je premasio 400km/h. Ako zele da zadaju domaci zadatak za narednih, barem, 5 godina, cilj treba da im bude 300 mph (480 km/h). Dosta tjunera je vec u stanju da dostigne 1500 ks na GT-R-u, Lambu i americkim budzevinama, tako da bi 1800 ks bilo donja granica za Chiron. Ako bude izgledao kao na ovoj slici, ne bih ga bas nazvao umetnickim delom. Bas me zanima sta je sa SSC Tuatarom, nesto se Ameri utronjali. Kristijan je za sada jedini pravi konkurent Bugwagenu.
Autor Optimus Prime 26 Jun 2015, 09:11
Bilo je i u ono vrijeme 1000ks tjuninga.
Ilija
Jeste i upravo tu je i poenta price. Auto koji toliko kosta i koji pretenduje na poziciju kao Veyron (Chiron) treba u fabrickom izdanju da bude brz kao oni tjunirani ili brzi. Pri tom ne mislim na ekstremne tjuninge (AMS Alpha Omega, Lambo UGR Nera).
@Optimus Prime
Sto kaze Ilija bilo je i tada 1000ks ima i sada. I ima i 1500 i 2000ks, ali!? Sve su to budzevine koje se rade svaki 3 dan, ko zna koliko brzo crkavaju i koliko su vlasnici sigurni da ce izgurati dve trke na 1000 metara. Takodje je unutra olaksano, plastika i niceg nema. Uglavnom. Vejron je bio luksuz, siguran, bezbedan, nije se razmisljalo da li ce da rokne pri brzini ili pri 5 velikom ubrzanju. Tako ce biti i novi, verovatno luksuzan, mocan, brz i jak, a opet ces ici na servis kada mu je. Do tada ga rokas. Ako se i desi kao sto se danas desava neka greska, resice ti o njihovom trosku. Svakako bih dao da imam za Vejrona toliko koliko kosta, nego da uzmem Lambo, GT R, Porse, Ferrari i ostale i da budzim kod tjunera na 1500-2000ks da bih bio brzi od Vejrona, a opet da se razmisljam da li ce izdrzati danasnji dan na 3, 4 trka od 1000m? Pa osnovni GT R ima problema sa vise starta launch control-om, menjacem. Zamisli tek budzevina, neka 'fala. Nego kad imas lovu i evo kako si baja haha
https://www.youtube.com/watch?v=CaSD17OwLQI
Kakvu facu ima smesnu kralj haha :D
'Ne, ne, gde ces?!'