Aston Martin DB11 stiže sledeće godine

Prvi čovek u Aston Martinu Andy Palmer je medijima nedavno otkrio da bi kompanija trebalo da ima dovoljno novca da razvije gamu od ukupno sedam modela.
Palmer je najavio da bi gama trebalo da se sastoji od tri sportska modela (to će biti DB11 za 2016. godinu, Vantage za 2018. i Vanquish za 2020.), dva sedana (jedan sa Lagonda znakom), serijskog DBX crossovera za 2019. godinu (kao koncept je prikazan početkom ove godine na sajmu u Ženevi), kao i sedmog, za sada misterioznog modela.
Kako stvari sada stoje, Aston Martin će svake godine predstavljati po jedan novi model, pri čemu će svaki imati životni ciklus od sedam godina.
Bez obzira na najavljene brojne novitete, Palmer namerava da proizvodnju ograniči na najviše 7.000 vozila godišnje, kako bi sačuvao ekskluzivnost.
Jedan od noviteta je i Aston Martin DB11, naslednik modela DB9. Automobil će po najavama pokretati značajno modifikovani V12 motor sa nekih 550KS. Kasnije bi u ponudi mogao da se nađe i Mercedes-AMG 4,0 litarski V8 agregat.
DB11 će biti nešto duži u odnosu na DB9 (i međuosovinsko rastojanje će biti produženo), uz prostraniji enterijer, a kako stvari sada stoje auto bi trebalo da dobije i digitalnu instrument tablu.
Od menjača se trenutno pominju šestostepeni manuelni i ZF osmostepeni automstaki menjač.
DB11 bi premijeru mogao da ima u martu sledeće godine, na sajmu automobila u Ženevi, ali se prodaja ne očekuje pre kraja 2016. Takođe, u planu je i kabrio verzija DB11 Volante, čija promocija je najavljena za 2017. godinu.
Na kraju treba podsetiti da je Palmer i zvanično potvrdio da kompanija već radi na električnom Rapidu koji će raspolagati sa 800KS. Palmer je to otkrio u razgovoru za Automotive News, dodavši da će vozilo imati pogon na sva četiri točka, kao i da će cena iznositi od 200.000 do 250.000 dolara. Što se autonomije tiče, ona će sa jednim punjenjem baterija iznositi više od 200 milja (322 km).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render: Autocar.co.uk