Nova Honda Civic i sa novim 1,0 litarskim trocilindarskim turbo benzincem

Nakon promocije nove generacije Civica sedan u SAD-u, Honda je nedavno saopštila da će evropska verzija novog Civica hatchback startovati sa prodajom početkom 2017. godine. Sada iz japanske kompanije stiže još jedna zanimljiva vest u kojoj se kaže da će novi Civic za evropsko tržište dobiti i trocilindarski turbo motor.
Radi se o novom 1,0 litarskom trocilindarskom turbo benzincu, ali u zvaničnom saopštenju se ne pominje sa koliko KS će raspolagati. Međutim, nezvanične informacije iz britanskih izvora kažu da se radi o 127KS i 200 Nm, pri čemu bi potrošnja goriva trebalo da iznosi 4,2 l/100 km (u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem).
Honda u saopštenju inače navodi da će novi motor pružati "kombinaciju dinamičnih performansi, najveću snagu u klasi i izuzetnu ekonomičnost".
Takođe, u ponudi će biti i novi 1,5 litarski četvorocilindarski turbo benzinac (sa oko 170 konja) i 1,6 litarski dizelaš, a ostaje da se vidi da li će i u Evropi biti dostupan 2,0 litarski benzinski agregat koji se nudi u američkom novom Civicu sedan.
I novi Civic hatchback će se i dalje proizvoditi u Velikoj Britaniji, i to u Swindon fabrici u koju će biti uloženo oko 270 miliona evra za pripremu proizvodnje ovog automobila.
Automobil će naravno odlikovati izmenjeni dizajn (na ovom nezvaničnom renderu je Civic hatchback po ugledu na Civic Coupe concept sa poslednjeg sajma automobila u Njujorku), uz prostraniji enterijer (sa velikim centralnim ekranom osetljivim na dodir), ekonomičnije motore, smanjenu težinu i dugačku listu bezbednosnih sistema.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render: arhiva Autoblog.rs / Autoexpress.co.uk
Znači od Japosa još ostaje Mazda bez turba i možda Subaru i Micubishi?
1.5 turbo 170ks. Što se mene tiče za bolje nisam. Tri cilindra neka vozi razvijena i bogata Evropa..
Ako sadašnji hondini atmosferski motori, kao 1,3 (jazz), 1,4 (civic), 1,5 (hrv), 1,8 (civic) i 2.0 (CRV), "prolaze" EURO 6 norme, a "prolaze" ih, uvodjenje turbaša u ovom trenutku je, izmedju ostalog, za mene posredan dokaz da "prosečan kupac" atmosferske motore već sada smatra inferiornim.
A "prosečan kupac" je bitan. Zbog njega u Evropi više i nema accord-a.