Prvi utisci: Nissan X-Trail 1.6 dCi X-Tronic

Jedan dobar poznanik nam je stigao na test, ali da se ne bi razlikovao samo paket opreme pobrinuo se CVT menjač. Nissan X-Trail je stigao na probu sa user-friendly, X-Tronic, automatskim menjačem koji dosta olakšava vožnju ovog automobila u gradskom okruženju.
Ono što se prvo primeti kada se sagleda Nissan cenovnik je pomalo čudna opcija kada jedna bitna stvar isključuje drugu. Naime, ukoliko se odlučite za X-trail sa pogonom na svim točkovima to isključuje postojanje automatskog menjača, tako da se u principu ovde biraju dva sveta. Za one kojima je offroad i avantura u prvom planu tu je isključivo manuelni menjač, dok će oni koji biraju automatiku biti "osuđeni" na prednji pogon.

Interesantno je da smo 4WD opciju imali na testu sa istim motorom i manuelnim menjačem i da je ta opcija idealna za aktivne vozače, dok je ova koja je došla druga na test više usmerena ka onim vozačima koji će više vremena provoditi u gradu sa svojim X-trail-om.

Dakle, kada je podela jasna možemo se okrenuti najvećoj novini na ovom konkretnom modelu, a to je automatski menjač. Prvo da pojasnimo, tačnije da podsetimo, o kakvom menjaču je reč. Nissan u svoje automobile ubacuje CVT menjače, dakle kontinualno promenljiva transmisija je u pitanju, a ne klasičini autoamatski menjač. Istina i kod CVT-a je moguće prebaciti na "manuelni" mod, ali to je praktično neka emulcaija manuelnog moda i uslovi rada su vema sični autoamtskom modu, pa je ubacivanje u "manuelni" mod apsolutno nepotrebno. Kada je u automatskom modu čini nam se da je motor radio u nešto višim obrtajima tj. radio je na optimumu kada je obrtni moment u pitanju, ali nijanse su u pitanju kada su razlike između manuelnog i automatskog moda u pitanju.
Kao i kod prethodno testiranog X-trail-a malolitražni dizel je bio zadužen za pokretanje ovog SUV-a, što je i normalno jer je ovo jedni izbor kada je X-trail u pitanju. Uparivanje malolitražnog dizela, koji nema balast diferencijala za pogon na svim točkovima, sa CVT menjačem, rezultovalo je prosečnom potrošnjom od 6,8l na 100 kilometara što je vrlo dobar rezultat za SUV automobil.
X-Trail nudi fantastično iskustvo za putovanja, pa se tako može činiti dobrim izborom za tu svrhu. Ovo pogotovo vredi kada se sagleda udobnost koja je na prilično visokom nivou. Kada se tome doda prostor za putnike, koga ima u izobilju, prtljažnik od 550l, kao i krovni nosači, ovo je dobar izbor za četvročlanu porodicu koja voli da praktikuje izlete van grada. Ali tu dovodimo u pitanje postojanje CVT menjača, odnosno nepostojanje pogona na sva četiri točka, pa svrstavamo konkretan model kao automobil više okrenut gradskoj vožnji. Cena testiranog modela je nešto preko 30.000 EUR, dok je početna cena za X-trail u osnovnom paketu opreme oko 25.000 EUR.
Preuzeto sa: Nacionalnaklasa.com
Mogu da razumem da postoji kaškaji sa 2WD (za ogromnu većinu ljudi to je skroz ok za 99,99% životnih potreba), ali 2WD teško varim kada je u pitanju X-trail.
Sutra će Japanci da "izbace" i Land cruiser sa 2WD ?
Što se tiče CVT-a, verujem da će to dobro da služi prvog vlasnika (uostalom, postoji i "garancija"), ali će takav automobil posle malo teže da nadje drugog vlasnika.
Jedan "moj" je hteo da uz doplatu "zameni" Murano CVT za nov Pathfinder. I nisu hteli, sa pozivom na CVT, da to niko neće kao polovno ( onih 3.500 ccm bi i progutali). Ni "Grand" nije hteo da ga uzme u zamenu za "Range Rover" ( ali ga je kupio), već su ga posle dosta dugo "uslužno prodavali" - bez uspeha. Dve godine je izgubio dok ga se nije "otresao".