Nova generacija BMW-a Serije 3 bez Gran Turismo verzije

Nakon što je BMW promovisao nove generacije Serije 5 koja, pažnju javnosti sada privlače informacije o potpuno novoj Seriji 3 (fabričke oznake G20), koja se u prodaji očekuje tokom 2018. godine.
Sem Serije 3 Sedan (G20), u paleti nove "trojke" će biti i Touring (G21) i Serija 3 Sedan sa produženim međuosovinskim rastojanjem (G28) za Kinu, ali po poslednjim glasinama iz ponude će u novoj generaciji najverovatnije biti izbačena Serija 3 Gran Turismo. Tako će kupcima kao neka vrsta zamene preostati BMW Serije 4 Gran Coupe.
Neki izvori iz BMW-a navode da su u kompaniji uvideli koliki je izazov prodavati oba modela, jedan pored drugog, pa je odluka da se u budućnosti pravi samo jedan od ova dva praktična modela, navodno bila prilično laka.
Ianče, nova Serija 3 će po ranijim najavama koristiti CLAR platformu, a između ostalog ovaj automobil će odlikovati za 7 cm duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na sadašnji model (uz više mesta za noge putnika), širi trag točkova, niže težište, manja težina (do 80 kg u odnosu na sadašnju generaciju), bolje kočnice, adaptivno oslanjanje, veći komfor, xDrive pogon sa bržom distribucijom obrtnog momenta, aktivno upravljanje, OLED / Laserska svetla, moderniji enterijer sa head-up displejem i sistemi pomoći vozaču.
Ovde treba pomenuti i aktivni lane-keeping assist, automatsko kočenje, samostalno parkiranje sa daljinskom komandom, sistem polu-autonomne vožnje (do 60 km/h)... Drugim rečima, nova Serija 3 bi trebalo da bude tehnološki lider u segmentu.
Što se se motora tiče, u ponudi će biti agregati sa 3,4 i 6 cilindara, kao i hibridna verzija 330e sa 2,0 litarskim benzincem i elektromotorom.
Takođe, pominje se i električna verzija, kao konkurent Teslinom Modelu 3. To bi trebalo da bude Serija 3 sa autonomijom od oko 300 milja (483 km), ali koja se ne očekuje pre kraja ove decenije.
Sportske verzije (M3 i M4) će u novoj generaciji imati blizu 500KS, dok sadašnji modeli u regularnoj verziji imaju 431KS.
Ivan Mitić – Autoblog.rs