Električni pogon još uvek nije dovoljno dobar za McLaren

Krajem prošle godine iz McLarena je saopšteno da su počeli s razvojem i testiranjem električnog pogona koji bi mogao da se nađe u njihovim budućim novitetima. Sada stiže vest da trenutni rezultati nisu zadovoljavajući, odnosno da pokazuju da električni pogon još uvek nije dovoljno dobar da bi bio deo jednog McLarena.
Tačnije, Mclarenov šef za prodaju i marketing Jolyon Nash je izjavio da "brojke trenutno nisu na strani električnog pogona" koji se testira u jednom modelu. Nash nije ulazio u detalje, ali je rekao da trenutno nisu postignuti rezultati koji bi upućivali na to da bi električni model mogao svojim vozačima da pruži sve ono što se očekuje od jednog Mclarenovog automobila.
Nash kaže da veliki broj kupaca Mclarenovih automobila redovno posećuje trkačke staze i da trenutna tehnologija električnih pogona ne garantuje da će oni na stazi moći da se voze više od pola sata do sata pre nego što se zaustave za odmor i kraće punjenje goriva i pregled automobila. Sadašnje baterije još uvek ne garantuju takav način korišćenja vozila pa je zato boje sačekati na daljnji razvoj ove tehnologije.
Takođe, baterijska električna vozila imaju i druge nedostatke koje je potrebno ispraviti. Tako Nash kaže da bi model Senna u slučaju da je opremljen električnim pogonskim sklopom trebalo da ima 2.000 kg, a da svojim kupcima pruži iste performanse sadašnje benzinske verzije što je u svakom slučaju previše za jedan McLaren.
Pre električnih modela McLaren će proširiti svoju ponudu hibridnih vozila pa se očekuje da će do 2022. polovina novih McLarena imati neki oblik hibridnog pogona. Nash je još jednom otklonio bilo kakvu mogućnost da McLaren proizvede SUV s obzirom da je reč o proizvođaču "laganih sportskih automobila sa centralno smeštenim pogonom" koji treba i da ostane veran tome i da uvek ispunjava očekivanja koja kupci imaju oko voznih karakteristika i performansi.
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs