home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lada 4x4

Postaje sve izvesnije da će čuveni ruski terenac preći na platformu Renault-Nissan, a ovu mogućnost ne isključuju ni iz Avtovaza, mada o tome govore nevoljno i usputno.

O tome da bi Lada 4x4 mogla da dobije platformu alijanse Renault-Nissan za automobile srednje veličine CMFB-LS govorio je predsednik kompanije Nikola Mor, ističući pritom da će izuzetne terenske karakteristike vozilo zadržati, prenose mediji.

Na nasledniku čuvene Lade Nive radi se odavno, a sva je prilika, kako se navodi, da neće biti razvijana posebna, već će biti korišćena zajednička platforma alijanse Renault-Nissan.

Kako je Nikola Mor istakao, u fabrici Avtovaz se radi na eventualnim izmenama za adaptaciju alijansine platforme, ukoliko bude doneta odluka da se upravo ona koristi u proizvodnji nove Lade 4x4.

Postavljeni zadaci podrazumevaju da novi terenac mora da ima globalni potencijal, odnosno da bude visokokonkurentan automobil za kojim postoji potražnja ne samo u Rusiji nego i na izvoznim tržištima. U zemlji je, inače, domaći terenac izuzetno popularan, tako da je prošle godine prodato 29 hiljada primeraka.

Na bazi platforme CMF-B proizvedena je nova generacija Renault/Dacia Duster vozila, kao novi Renault Kadjar, Nissan Qashqai i Nissan X-Trail. Zajednička platforma omogućava ujednačavanje proizvodnje, a samim tim i njeno značajno pojeftinjenje novih modela. Platforma se sastoji iz različitih modula (motorni prostor, unutrašnjost, prednji kokpit, prednji deo dna, zadnji deo dna...), a inženjeri prilikom gradnje novog automobila treba da odaberu odgovarajuće komponente iz postojeće ponude „kocki“.

Izvesne poteškoće postoje i u vezi sa izgledom nove generacije Lade Nive. Kako je ranije glavni dizajner Stiv Matin rekao automobil treba osavremeniti, ugraditi mu novu DNK, jer je spoljašnji ovog modela osmišljen pre 40 godina, međutim terenac pritom treba da ostane prepoznatljiv.

Izvor: Russia Beyond

Render: arhiva Autoblog.rs / Kolesa.ru



čitanja : 1441



Komentari