Predsednik kompanije Toyota želi tri sportska automobila u gami

Toyota polako privodi kraju radove na novoj generaciji modela Supra, ali velike su šanse da to neće biti jedini sportski automobil koji će japanski proizvođač predstaviti u skorije vreme.
U cilju promocije modela Supra, kompanija Toyota, odnosno njen glavni
inženjer, Tetsuja Tada je dao intervju u kojem je napomenuo da on i njegovi
saradnici razmišljaju o konstrukciji još jednog sportskog automobila. Kako je
Tada objasnio, predsednik kompanije Toyota, Akio Toyoda je oduvek izražavao
želju da u gami japanskog proizvođača uvrsti i liniju sportskih automobila koju
će činiti "tri brata". Tada je zatim naveo da je model 86
"srednje dete", dok je Supra "najveći brat". To znači da bi
treći model verovatno bio uvodni sportski automobil, koji bi u gami kompanije
bio pozicioniran ispod modela 86.
Naime, ovo nije prvi put da Tada pominje tri sportska automobila, te su velike šanse da je Toyota najavila svoj uvodni sportski automobil još 2015. godine, kada je na Sajmu automobila u Tokiju predstavila koncept S-FR. Koncept je, kako su tada naveli iz kompanije, dizajniran tako da navede nove generacije da se zaljube u vožnju, te je u tu svrhu kreiran automobil lake konstrukcije sa motorom smeštenim napred i pogonom na zadnjim točkovima. S obzirom da je to S-FR bio samo koncept, Toyota nije objavila puno informacija o njemu. Međutim, potvrđeno je da je reč o automobilu sa četiri sedišta koji ima optimalnu raspodelu težine i nezavisno vešanje, kako bi se što bolje ponašao u krivinama. Koncept je bio opremljen šestostepenim manuelnim menjačem.

Krajem 2015. godine, Toyota je predstavila i S-FR Racing koncept koji je opisan kao konkurent modelu Mazda MX-5 Cup. Ni o tom automobilu nije otkriveno puno informacija, ali je koncept imao prednji spliter, komponente izrađene od ugljenikovih vlakana i lake felne. Naravno, tu je bio i masivni spojler na zadnjem delu.

Međutim, od tada se nije skoro uopšte govorilo o ovim koncept modelima, te još uvek nije jasno da li će uvodni sportski model, ako zaista do njega dođe, biti baziran na njima. U svakom slučaju, verujemo da bi se onima koji vole Toyotu i njena vozila obradovali ovakvom modelu, s obzirom da Toyota 86 košta oko 26.500 dolara, i da u gami kompanije postoji praznina od kako je obustavljena proizvodnja modela Scion tC 2016. godine.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs