Novi Audi A3 stiže sledeće godine

Sledeća generacija Audijevog kompaktnog modela iz C segmenta, odnosno modela A3 bi trebalo da stigne na tržište 2019. Trenutna treća generacija je na tržištu prisutna još od 2012, a premijeru četvrte generacije možemo očekivati u drugoj polovini sledeće godine. Prve isporuke na evropskim tržištima će uslediti nedugo zatim, a verzije S3 i RS3 će stići tokom 2020/2021.
Što se spoljašnjeg izgleda tiče, novi A3 će biti usklađen s dizajnom recentnih Audijevih noviteta, a dobar pokazatelj u kom smeru će A3 krenuti je i novi A1. U svakom slučaju ne treba očekivati nikakve radikalne poteze, već temeljito osveženje i modernizaciju uspešne formule. Dodajmo i da će novi A3 biti dostupan kao hatchback s petora vrata i kao limuzina.

Dalje, novi A3 će dimenzijama biti nešto veći što će se pozitivno odraziti na rast ponude prostora unutar putničke kabine, posebno na zadnjoj klupi. Veliki iskorak u unutrašnjosti će biti primetan na kokpitu čiji sastavni deo će postati Audijeva digitalna instrument tabla Virtual Cockpit uparena s većim centralnim ekranom infotainmenta.
Kupcima će biti ponuđena bogatija i naprednija oprema s kojom će ovaj model konkurisati sličnim vozilima iz Mercedesa, BMW-a i sl. Posebno će to biti tako kada je reč o bezbednosnim sistemima, odnosno sistemima pomoći vozaču kao što su održavanje vozila u kolovoznoj traci, prilagodljivi tempomat sa stop&go funkcijom, Traffic Jam Assist, Park Assist i sl.
Trenutni A3 je bio među prvim modelima Grupe VW koji se bazirao na modularnoj platformi MQB, a sledeća generacija će nastaviti tim putem bazirajući se na unapređenoj verziji te platforme. Istu će koristiti sledeće generacije Volkswagenovog Golfa i Seatovog Leona, a njihov dolazak na tržište se takođe očekuje tokom sledeće godine.
Što se motorizacije tiče sasvim je izvesno da će novi A3 pokretati nekoliko benzinskih i dizelskih turbo motora, a kasnije se mogu očekivati i hibridne verzije, dok u potpunosti električna verzija nije verovatna. Bar ne u prvim godinama ove generacije.
Najpopularniji izbor na tržištima će verovatno biti 4-cilindrični benzinci zapremine 1,5 i 2,0L snage između 150 i 230KS. Ponudu dizelaša će činiti motori zapremine 1,6 i 2,0L. Svi navedeni motori će biti upareni s ručnim 6-stepenim i 7-stepenim automatskim menjačima s dvostrukim kvačilom, a ponudi bi trebalo da se nađe i sistem pogona na sva četiri točka.
Izvor: Autonet.hr
Renderi: Autobild.de