home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Porsche Taycan

Najavljeni Taycan je možda potpuno električni automobil, ali Porsche želi svima da pošalje jasnu poruku da će i taj model ostati veran vrednostima kompanije, kao i ostatak njene game.

Upravo je to razlog zbog kojeg Porsche želi da Taycan postane najbrži serijski, električni model na legendarnoj stazi Nordsšlajfe. Predstavnici proizvođača automobila iz Štutgarta veruju da Taycan može da završi krug na “zelenom paklu” za manje od 8 minuta. Možda se sećate da je 2017. godine, kineski model Nio postavio rekord na toj stazi kao sa modelom EP9 koji je postao najbrže električno vozilo. Taj električni hiper automobil sa 1.342 konjske snage je krug završio za senzacionalnih 6 minuta i 45,90 sekundi.

Naravno, ne verujemo da će Porsche pokušati da obori taj rekord iz dva razloga. Jedan od njih je što Nio EP9 nije serijski električni automobil, već hiper automobil čija je proizvodnja ograničena na 16 jedinica od kojih se svaka prodaje po ceni od 1,2 miliona dolara. Drugi razlog je taj što Taycan neće imati snagu kao taj model. Naime, predstavnici kompanije Porsche su naveli da će dva elektromotra koje snabdeva komapnija Magneti Marelli razvijati više od 600 konjskih snaga. Rezultat toga će biti to što će Taycan od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od 3,5 sekundi.

Iako veliki roj električnih automobila ima slično vreme ubrzavanja, Porsche ima “par keca u rukavu”. Naime, njegovi elektromotori će biti sinhroni. Rečima Roberta Majera, direktora zaduženog za project Taycan, “Jasno je da su asinhroni elektromotori znatno priuštljiviji, ali oni imaju jednu veliku manu. Motor se može opteretiti prilikom dinamične vožnje. Možda se sa time slaže veliki broj proizvođača električnih automobila, ali ne i Porsche”, što znači da će Taycan biti izuzetno performantan automobil. Takođe, taj model će imati litijum-jonsku bateriju jačine 800 volta.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: Carscoops



čitanja : 215



Komentari