Snimljen novi Porsche 911 (992)
Više o novoj 911-ici možete pročitati u nastavku:
Porsche će novu generaciju modela 911 (992) predstaviti sledećeg meseca u Los Anđelesu, dok će ovaj automobil na evropsko tržište početi da pristiže u prvoj polovini sledeće godine.
Saznajemo i da će 911 Carrera biti pokretana temeljito dorađenim 3,0 litarskim bi-turbo 6-cilindričnim boxer motorom snage 287 kW, odnosno 390KS, što je povećanje od 11 kW, odnosno 15KS u odnosu na prethodnika. Carrera S će dobiti snažniju verziju ovog pogonskog sklopa koji će razvijati snagu od 335 kW, odnosno 456KS i najveći obrtni moment od 550 Nm. U saradnji sa doteranim 8-stepenim PDK menjačem s dvostrukim kvačilo nova 911-ica će u verziji Carrera S do 100 km/h ubrzavati za 3,7 sekundi i postizati najveću brzinu od 310 km/h.
Pomenuti PDK je u ostvari nova generacija ovog menjača i nosi oznaku PDK2. Pakovanje je kompaktnije što ostavlja dodatni prostor na električni motor koji će se ugrađivati u 911 Hybrid, ako takav automobil na kraju dobije zeleno svetlo. Naravno, ostavljen je i prostor za baterije. Pomenimo da će kupcima biti dostupan i 7-stepeni ručni menjač.
Kasnije će ponuda biti proširena verzijama Turbo i Turbo S, a ovaj potonji bi navodno trebalo da razvija snagu od oko 650KS. Nakon njih u ponudi bi trebalo da se nađu dodatne verzije poput GT3, GT3 RS i sl.
Ukupno govoreći nova 911-ica će biti otprilike jednako teška kao i prethodnik, dimenzije se neće značajnije menjati, ali automobil će biti nešto širi, posebno pozadi. Dizajn, kako i priliči, neće doneti velike novosti, a razlike će se najviše primetiti na prednjim i zadnjim svetlima. Standardnu opremu bi trebalo da čine 19 i 20, odnosno u S verziji 20 i 21-inčni točkovi. Unapređeni upravljač, snažniji kočioni sistem, naprednije oslanjanje i slične dorade će takođe biti deo priče.
Isto važii i za značajno napredniji enterijer s novom i bogatijom opremom kao što su digitalna instrument tabla, 11-inčni centralni ekran infotainmenta i sl. Takođe, mogu se očekivati i razni sistemi pomoći vozaču kao što su sistem održavanja vozila u kolovoznoj traci, night vision, kamera 360°, prilagodljivi tempomat, sistem upozorenja na vozilo u tzv. mrtvom uglu i sl.
Kao opcija će biti dostupni pogon na sva četiri točka, sistem upravljanja zadnjim točkovima, Sports Chassis oslanjanje, glasniji izduvni sistem, Porsche Sports Chrono paket, PCCB carbon-keramički diskovi, kočnice PSCB - Porsche Surface Coated Brakes i sl.
Tekst: Autonet.hr
Foto: Motor1. com