Snimljen Audi Q5 Sportback

Audi je u junu predstavio obnovljenu verziju SUV modela Q5 (sada ga odlikuju unapređeni stajling, modernizovana unutrašnjost i osvežena gama motora), a u pripremi je i njegova Sportback varijanta.
To potvrđuju i špijunske slike jednog test primerka koji je nedavno uhvaćen u Kini.

Kao i standardni Q5, i Q5 Sportback će dobiti širi prednji gril, standardna LED prednja i zadnja svetla, kao i nove alu točkove. Najveća razlika je naravno pozadi, gde Q5 Sportback dobija nižu liniju krova i drugačiji dizajn stubova (što će sve uticati na smanjenje mesta za glave putnika pozadi i zapreminu prtljažnika).
U unutrašnjosti će se naći MIB 3 infotainment sistem, 10.1-inčni MMI ekran, pa 12.3-inčni Audi virtuelni kokpit, standardni Audi smartphone interfejs, Apple CarPlay i Google Android Auto...
Bogata je i lista sistema asistencije vozaču, od upozorenja o napuštanju trake, preko Parking sistema plus, pa do adaptivnog tempomata i Top view kamera sistema.
Top varijantu SQ5 će odlikovati i Black Optic paket (mat crni krovni nosači, retrovizori u gloss black izdanju, crni akcenti i 20-inčni bikolor točkovi).
U zavisnosti od tržišta, u gami će se naći 2.0 TFSI turbo benzinac (sa 12V mild-hybrid sistemom, snaga 265KS i 370 Nm), pa hibridna verzija Q5 55 TFSI e quattro (kombinuje 2.0 litarski turbo i elektromotor sa ukupno 367KS i 500 Nm, uz 7-stepeni S tronic menjač i quattro pogon), SQ5 (u Severnoj Americi sa 3.0 TFSI V6 benzincem od 354KS i 500 Nm), kao i Q5 40 TDI quattro koji pokreće 2.0 turbo-dizelaš sa 204KS i 400 Nm (ima i 12V mild-hybrid sistem).
Ostaje i pitanje da li će se kasnije možda pojaviti i sportska RS Q5 verzija. RS Q5 bi verovatno pokretao 2,9 litarski twin turbo V6 TFSI motor iz modela RS5 gde raspolaže sa 450KS i 600 Nm, uz 8-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka.
U RS paketu bi takođe našli i agresivniji aero body paket (proširenja blatobrana, prednji spojler, izmenjeni branici, set pragova, zadnji krovni spojler, zadnji difuzor), RS prednji gril, novi alu točkovi, sportski podešeno oslanjanje i izduvni sistem, jače kočnice, kao i modifikovani enterijer sa sportskim sedištima i volanom sa zaravnjenim donjim delom.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Autohome