Potpuno električna vozila će do 2030. činiti do 90% Renaultove ponude

Kako prenosi Reuters, Renault je u sredu predstavio ambicioznu strategiju za električna vozila, stavljajući fokus na nove, pristupačne verzije svojih ikoničnih malih automobila iz prošlosti kako bi sustigli Volkswagen sa brzorastućim sektorom.
Izvršni direktor francuskog proizvođača automobila Luca de Meo je rekao da će kompanija lansirati 10 novih električnih modela do 2025. godine i da će potpuno električna vozila činiti do 90% game do 2030. godine, odustajući od oslanjanja na hibride da bi ostvraili cilj prema prethodnom planu.
Renault se kladi da će nova električna verzija klasičnog kompaktnog automobila Renault 5, koji je ukinut devedesetih godina prošlog veka, zaokupiti maštu današnjih vozača kada počne da se prodaje u prvoj polovini 2024. (njegova premijera se inače očekuje krajem 2023. godine).

Na prezentaciji je kompanija takođe ponudila kratki uvid u svoj novi električni „4ever“ model. Dva izvora bliska kompaniji su otkrila da je to oživljavanje legendarnog Renaulta 4 koji je prestao da se proizvodi krajem prošlog veka.

Naime, Renault ove godine obeležava 60-godišnjicu legendarne "četvorke" (od 1961. go 1992. godine je napravljeno više od 8 miliona primeraka), što će biti prilika da se pokaže i koncept moderne verzije sa elektropogonom.

Renault bi "iznenađenje" vezano za modernu "četvorku" mogao da priredi u novembru ove godine, u vidu električnog koncepta. Neki izvori navode da će upravo to biti najava i za serijsko pristupačno električno vozilo inspirisano izgledom nekadašnjeg Renaulta 4.
Takvo vozilo bi moglo da koristi CMF-B platformu i bilo bi deo Renaultovih planova da ponudi seriju potpuno električnih modela.
Serijski Renault „4ever“ se navodno očekuje karjem 2024. ili početkom 2025. godine, a biće jednostavniji, prostraniji, praktičniji i naravno jeftiniji nego električni Renault 5. To bi moglo da ga učini i pravim naslednikom Renault Twinga Electric čija proizvodnja će do tada već prestati.
Takođe, i Renault „4ever“ bi po nekima mogao da se proizvodi u istoj fabrici u Sloveniji, kako bi cena bila pristupačna. Uostalom, u Novom Mestu se nekada proizvodio i originalni Renault 4.
De Meo je rekao da će nove namenske platforme električnih automobila i grupa proizvodnih pogona na severu Francuske omogućiti Renaultu da isporučuje električna vozila po nižoj ceni.
Prvi od novih električnih modela biće Megane E-Tech Electric koji bi trebalo da startuje u prvoj polovini 2022. godine.

Taj model će se bazirati na modularnoj platformi razvijenoj za električna vozila francusko-japanske alijanse, a radi se o kompaktnom vozilu kojim će Francuzi konkurisati Volkswagenovom električnom modelu ID.3. To električni Megane nagoveštava i svojim dimenzijama, budući da dužina iznosi 4210 mm, širina 1800 mm, visina 1505 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2700 mm.
Očekuje se elektromotor sa 217KS i 300 Nm, baterije od 60 kWh, pogon na prednje točkove i autonomija od oko 450 km. Takođe, ubrzanje od 0 do 100 km/h će trajati manje od 8 sekundi.
Takođe, moguće je da se kasnije pojavi i verzija sa baterijama većeg kapaciteta i dužom autonomijom, kao i varijanta sa dva elektromotora i pogonom na sva četiri točka.
Do 2030. godine, Renault i njegovi partneri iz alijanse, Nissan i Mitsubishi, proizvodiće globalno milion EV-a godišnje, u poređenju sa 200.000 koliko su napravili 2020. godine, navodi francuski proizvođač automobila. Tesla, najvredniji svetski proizvođač automobila, već je blizu postizanja tog cilja, za ovu godinu predviđa se prodaja između 840.000 i milion EV-a.
Podaci iz baze podataka EV-Volumes.com pokazuju da je Volkswagenov udeo na tržištu električnih vozila u Evropi narastao na 25% prošle godine sa 14% u 2019. godini, pretekavši alijansu Renault-Nissan-Mitsubishi, čiji se udeo smanjio na 19% sa 23% u 2019. godini. U prvom kvartalu 2021. godine udeo Renaulta je opao na 15%, vezujući se za Teslu za treće mesto iza Volkswagena na 21% i Stellantisa na 17%, pokazuju podaci EV-Volumes.com.
Renault je ovog meseca saopštio da će kombinovati tri svoja pogona na severu Francuske u novo pravno lice, Renault ElectriCity, koje će do 2025. proizvoditi 400.000 vozila godišnje. Kompanija je ranije najavila da će koristiti namenski dizajnirane platforme vozila, poznate kao CMF B-EV i CMF A, za proizvodnju malih i pristupačnih EV-a.
U sredu je rečeno da će CMF B-EV platforma omogućiti da proizvede vozilo za dve trećine troškova izrade aktuelnog modela Zoe. „Želimo da demokratizujemo električnu tehnologiju“, rekao je Renaultov šef de Meo. "Kada imate automobil za 20 do 25.000 evra, imate mnogo više šansi od prodaje automobila od 45.000 evra. To je jednostavno tako."
Ivan Mitić – Autoblog.rs